SNPP cere plata integrală a muncii suplimentare în SDSL pe ianuarie

"Ianuarie nu-i ca februarie"

OUG 156/2024 (ordonanta trenulet) a fost modificata prin OUG 4/2025 care a reactivat plata majorarii SDSL dar si plata muncii suplimentare in zile lucratoare, chiar daca numai dupa 90 de zile, insa strict din luna februarie. Acest aspect imparte regimurile juridice din 2025 aplicabile in materie, mentinand luna ianuarie cu limitari dar deblocand incepand cu februarie (integral). MJ elaborase deja un proiect de ordin reglementand metodologia conform OUG 156/2024, proiect care trebuie insa modificat conform OUG 4/2025. Dincolo de aceste aspecte tehnice, SNPP a solicitat ANP plata integrala a orelor lucrate in luna ianuarie suplimentar in regim SDSL, ore cu privire la care cerem evitarea compensarii cu timp liber, ca modalitate de atenuare partiala a pierderilor salariale din luna ianuarie, in sectorul operativ (schimburi).

 

Adresa SNPP:

Catre

Directorul General al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Dl chestor de politie penitenciara dr Dan HALCHIN

Stimate domnule director general,

Avand in vedere situatia creata urmare efectelor OUG 156/2024 asupra drepturilor politistilor de penitenciare aferente lunii ianuarie a anului curent,

  • precum si reluarea acordarii majorarii salariale pentru munca prestata in zile de sambata, duminica si sarbatori legale (“SDSL”), incepand cu luna februarie a anului 2025 conform OUG 4/2024,
  • luand in considerare si aspectele discutate in cadrul sedintelor Comisiei mixte de la nivel MJ privind munca suplimentara in Politia Penitenciara,
  • dar totodata si numarul foarte mare de zile in regim “SDSL” din luna ianuarie 2025 (13 zile),
  • precum si prevederile limitative ale OUG 156/2024 care permit strict plata muncii suplimentare prestate in zile de “SDSL” pentru luna ianuarie 2025,

SNPP solicita ANP, precum si unitatilor subordonate:

  • evitarea compensarii cu timp liber a muncii suplimentare prestate de politistii de penitenciare in luna ianuarie 2025, in zilele de SDSL, astfel incat in luna mai 2025 (la epuizarea intervalului de 90 zile stabilit de legislatia in vigoare) personalul care a prestat munca suplimentara in luna ianuarie in regim SDSL, sa beneficieze integral de plata orelor respective cu o majorare de 70% conform prevederilor in vigoare din luna noiembrie 2024 (OUG 4/2025);
  • solicitarea SNPP vizeaza o minima atenuare a prejudiciului produs in special personalului operativ din Politia Penitenciara prin neplata majorarii salariale pentru nu mai putin de 13 zile in regim SDSL aferente lunii ianuarie 2025.

Luand in considerare modalitatea de evidentiere a muncii prestate de personalul care lucreaza in schimburi in Politia Penitenciara, raportat la situatia lunii ianuarie 2025, norma de lucru de 144 de ore lucratoare se realizeaza pe data de 18 ianuarie (situatie generica pentru o luna de activitate integrala), astfel incat zilele de referinta in care poate fi evidentiata munca suplimentara in regim SDSL sunt 19, 24, 25 si respectiv 26 ianuarie. Precizam faptul ca la verificarile realizate de SNPP, in programul de 12/24-12/48 (4 ture/schimburi), un schimb a realizat 17 ore in acest regim, doua schimburi au realizat cate 12 ore, iar un schimb nu a lucrat nicio ora in intervalul de timp vizat.

Avand in vedere aspectele susmentionate, nu exista riscuri de neincadrare in limita maxima prevazuta de lege, respectiv 3% din suma soldelor de funcție/salariilor de funcție, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deținut, gradațiilor și a soldelor de comandă/salariilor de comandă. Totodata, pentru luna ianuarie 2025, unitatile au obligatia legala de a compensa strict cu timp liber munca suplimentara prestata cu exceptia orelor suplimentare lucrate in regim SDSL pentru care este prevazuta si posibilitatea platii cu o majorare salariala.

Raportat la aspectele discutate in cadrul Comisiei mixte MJ pe data de 20 februarie 2025, privind proiectul de ordin al MJ referitor la compensarea respectiv plata muncii suplimentare publicat in transparenta decizionala, semnalam necesitatea unei modificari-completari a proiectului existent si nu inlocuirea cu un nou proiect de ordin pentru a se evita reluarea etapei de transparenta decizionala, cu atat mai mult cu cat temeiul actului normativ se mentine acelasi (OUG 156/2024 – cu modificarile ulterioare aprobate prin OUG 4/2025), precum si cu precizarea ca in anul 2025, luna ianuarie se mentine cu limitarile stabilite  prin OUG 156/2024 urmand ca din februarie 2025 sa produca efecte flexibilizarea aprobata prin OUG 4/2025 (deci doua regimuri juridice pentru perioade diferite).

Cu deosebita consideratie,


Ștefan Teoroc

Președinte SNPP
Președinte Federația PUBLISIND
Vicepreședinte Blocul National Sindical

Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare: SNPP cere plata integrală a muncii suplimentare în SDSL pe ianuarie

Distribuie

24 de răspunsuri

  1. Ne puteți spune ceva sau va puteți interesa despre o perioada estimativa a concursului de sef serviciu regim penitenciar de la centrul de concurs Poarta Alba??va mulțumesc anticipat

    1. daca te referi la recalcularea retroactiva – inca nu este miscat / inca pe site mapn in transparenta

    1. asteptam aceasta intrebare – multumesc 🙂
      oug 156/2024 modificata prin oug 4/2025
      Art III (4^4) În anul 2025, pentru personalul prevăzut la alin. (4^1) și (4^2), aplicarea art. III alin. (7^1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023, cu modificările și completările ulterioare, se efectuează fără a depăși limita maximă prevăzută la art. 21 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
      legea cadru – art 21
      (4) Plata muncii în condițiile alin. (2) și (3) se poate face numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de șeful ierarhic în scris, fără a se depăși 360 de ore anual. În cazul prestării de ore suplimentare peste un număr de 180 de ore anual, este necesar acordul sindicatelor reprezentative sau, după caz, al reprezentanților salariaților, potrivit legii.

      1. da dar sa stiti ca majoritatea celor care am semnat refuzul de ore suplimentare pe luna ianuarie am lucrat fix 144 de ore restul fiind inlocuiti de alti colegi….nu ne ajuta cu nimic ca ditre cele 144 , 72 dintre ele au fost SDSL… asa ca ceea ce spune nu are nicio valoare nelucrad de exemplu 180 de ore in ianuarie ci doar 144 conform planificarii.

        1. Am incercat sa inteleg comentariul asta legat de cele 180 de ore de care spui. Cele 180 de ore se refea la cele lucrate suplimentar in cursul anului nu in luna ianuarie. 180 de ore in contextul celor 360 prevazute ca plafin.

      2. Buna ziua domnule presedinte.
        Mi se par foarte intortochiate prevederile referitoare la plafon.
        Nu imi este foarte clar daca acest plafon de 180/360 face referire la ore prestate sau la ore platite.
        Ati putea sa ma lamuriti? Multumesc

        1. Efectuarea de ore suplimentare poate fi realizata pana la cel mult 360, inclusiv plata acestora se poate realiza pana la acest plafon.
          Pentru depasirea plafonului de 180 de ore suplimentare, la momentul depasirii acestui plafon, angajatorul este obligaty sa solicite acordul sindicatelor.

      3. Interpretarea asta nu se putea reține și în 2024? Adică puteam in 2024 să efectuam mai mult decât 180 de ore suplimentare? în baza legii 153/2017?

  2. Pe de o parte mare scandal ce fac unii pe aici ca nu sunt suficienti oameni si ca ce amarati sunt ei singuri pe sectoare, pe de alta parte ce nasol ar fi daca ne ar da astia libere in loc sa facem ore suplimentare😀😀.

  3. Cum ramane cu munca prestata in sdsl in luna ianuarie? In oug specifica ca se recupereaza cu timp liber in 90 zile, daca nu se plateste sub forma orelor suplimentare.

  4. Vedeti ca faceti o confuzie extrem de des intalnita , SDSL nu sunt ore suplimentare. Cele doua lucruri sunt separate.

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.