În data de 7 noiembrie 2024, la sediul Administrației Naționale a Penitenciarelor a avut loc ședința de lucru dintre conducerea instituției și organizațiile sindicale reprezentative din Poliția Peniteniară.
Din partea SNPP a participat secretarul general – Florin Stoica.
Prezentăm succint subiectele abordate în cadrul întâlnirii:
Majorarea pentru menținerea capacității operationale în Politia Penitenciara se va acorda și în anul 2025. În acest sens termenul avansat de conducerea ANP pentru emitere/aprobare ordin este 15.12.2024.
”Sporul anticorupție de 12,5%” are ca termen de emitere/aprobare ordin tot 15.12.2024.
ANP va transmite în unitati o machetă prin care se solicită transmiterea datelor cu privire la respectarea disciplinei de stat. Situațiile în care un polițist de penitenicare înacadrat pe o funcție desfășoară activități pe un alt post, având fișa postului întcmită în conformitate cu atribuțiunile spcifice se vor discuta în Consiliile de Conducere la nivel de unitate împreuna cu sindicatele.
Au existat mai multe situații în care funcțiile de conducere au fost ocupate prin DZU pentru perioade mari de timp, sens în care directorul general a comunicat sindicatelor că această practică nu trebuie să mai comntinue și ca atare va realiza o analiză asupra modului în care sunt împuterniciți polițiștii de penitenciare, asupra raportării fundamentărilor la prevederile legale.
Începand cu ședința următorului Consiliul de Conducere ANP toate miscarile de personal (detașări, mutări în interesul serviciului, delegări) vor fi discutate în cadrul acestor ședinte și în prezența organizațiilor sindicale.
42 de răspunsuri
Ce inseamna asta:
ANP va transmite în unitati o machetă prin care se solicită transmiterea datelor cu privire la respectarea disciplinei de stat. Situațiile în care un polițist de penitenicare înacadrat pe o funcție desfășoară activități pe un alt post, având fișa postului întcmită în conformitate cu atribuțiunile spcifice se vor discuta în Consiliile de Conducere la nivel de unitate împreuna cu sindicatele.
Inseamna o incercare de exrcitare a atributiilor de serviciu cat mai posibil conform functiilor si fiselor de post care le-au semnat. Discutia insa poate ajunge la puncte fierbinti pe acest subiect avand in vedere ca sunt mulye functii ocupate de oameni care nu isi pot exercita atributiile cf fisei postului din varii motive. Incadrarile s-au facut obeste si nu este vina nimanui pentru ca nu poti prezuma ca cel pe care-l pui pe o functie este cel mai potrivit pentru asta. Cei din sursa externa au fost incadrati si numiti pe niste functii vacante. Pana la interactiunea efectiva cu salariatul pe acea functie nu pot concluziona ca este omul potrivit pentru a o exercita.
Intervine apoi discutia care provoca de obicei neplaceri institutionale gen ca ocupa o dunctie, nu o exrcita din varii motive (personale sau alte criterii) si nici nu vfrea sa renunte la functie pentru ca e prevazuta cu un coeficient mai bun fata de cea care i s-ar potrivi. Iar tu ca sef sau respnsabil de desfasurarea activitatilor in bune conditii te straduiesti sa convingi pe altii sa exercite functii in conditii optime. Si mai sunt o categorie care nu accepta decat atributii din fisa postului dar in acelasi timp atributiile sunt pe perioade limitate gen escorta/sef escorta/sef punct de lucru. In acets caz unitatea nu poate inventa misiuni fictive pentru a-ti incarca norma de munca asa cum spune Codul Muncii ca este obligat. Si, cum se procedeaza in acest caz cu astfel de refuzuri? cand se intoarce din misiunea de escorate si refuza sa execute oricare alta atributie pana la 15.30 i se incheie programul de munca si este trimis acasa? Ca nici pontarea acestuia nu se poate justifica avand in vedere ca asteapta pe o banca sau intr-un birou sa i se termine programul de munca….
Aveti foarte mare dreptate, dar priviti doar din postura celui conduce si nu va ganditi ca cel care executa “este pedepsit” ca l a suparat pe sef si mutat de colo colo ca sa si bata joc de el
Corect!
Da aveți dreptate, înțeleg cazul “ESCORTELOR” și totuși acei oameni dacă sunt solicitați sa plece în misiune la 15 29, pleacă.. În timp ce restul personalului pleacă acasă. Nu fac parte din acest compartiment dar încerc sa privesc și din punctul lor de vedere.
Sunt mulți angajați care “stau” și așteaptă o misiune. Mascații, ambulantierii, pompierii… Și ei așteaptă misiuni și dacă nu au tot sunt pontati.
Dacă problema e asa grava de ce nu se modifica acesta funcție în însoțire-escortare? De ce nu se demarează procedura legala de modificare a funcției?
Comentariul meu nu este orientat cu exclusivitate pentru escorte. Am prezentat doar niste aspecte care tin de capacitarea resursei in anumite cazuri. Sunt posturi sub efectul misiunii permanente si posturi sub efectul misiunii temporare. Nu este cazul aici sa diseminam pe subiect. Este mult mai amplu decat pare la prima vdere. Evident ca si particularitatile fiecarui penitenciar sunt relevante in ecuatia asta insa trebuiesc armonizate corect pentru a nu exista lacune in indeplinirea misiunilor operative.
Conform Codului Muncii, angajatorul este obligat să stabilească sarcinile de muncă în conformitate cu fișa postului. Impunerea angajatului de a îndeplini atribuții specifice altor funcții constituie o schimbare abuzivă a condițiilor de muncă și o încălcare a prevederilor legale. Nu stiu de unde ati scos-o asta cu”incarcarea normei de lucru”?!?
“Angajatorul poate modifica temporar locul şi felul muncii, fără consimţământul salariatului, şi în cazul unor situaţii de forţă majoră, cu titlu de sancţiune disciplinară sau ca măsură de protecţie a salariatului, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de acelaşi Cod (art. 48 Codul muncii).” asta e singura exceptie de la Lege. In rest sunt doar improvizatii abuzive si nelegale.
Trec peste ce ai extras din context ca nefiind citat din lege. Este evident ce spune Codul Muncii si nu e deloc greu de inteles. Mai greu de inteles este ceea ce fix ai citat: ”angajatorul este obligat să stabilească sarcinile de muncă în conformitate cu fișa postului.”. Si acum dau curs urmatoarei intrebari: Cum se pot stabili intr-un penitenciar sarcini de munca in conformitate cu fisa postului pentru agent escorta sau sef escorta pentru 8 ore/zi, acest fapt putand fi identificat fix ca sarcini corespunzatoare postului in conditiile in care nu exista misiuni operative de escortare in cele 8 ore/zi?
Precizez ca este doar un exemplu si trebuie tratat ca atare, totodata si ca exercitiu de gandire/viziune. Din orice opinie se pot naste solutii pertinente.
V-a raspuns foarte bine colegul in mesajul anterior: “Sunt mulți angajați care “stau” și așteaptă o misiune. Mascații, ambulantierii, pompierii… Și ei așteaptă misiuni și dacă nu au tot sunt pontati.” Nu cred ca se reinventeaza roata la politia penitenciara. Sau sa se creeze o functie unica in operativ cu acelasi indice salarial, pe principiul la munca egala-salariu egal.
Eu am funcție de vizită și am fost mutat abuziv. De atunci fac oriunde vrea X deși am făcut cerere să îmi execut serviciul conform funcției și fișei postului. Mi-a fost respinsă. Asta nu e abuz????
Preluat. Insa avem nevoie de date suplimentare (jnitate cel putin)
La cine ramane pana la urma?
Sporul anticorupție de 12,5%” are ca termen de emitere/aprobare ordin tot 15.12.2024.
La SiPa
Dar RIL în ceea ce privește sporul anticoruptie se aplica pana urma?
E foarte bine ca se acorda și în anul 2025,mentinerea capacității operaționale, și felicitări pentru insistenta/ demers, deoarece toată lumea sta cu ochi pe acest ordin ,dar totuși 15 dec e cam la limită, poate totuși ministra semnează acest ordin mai devreme și nu nai stam încordați pana atunci ,oricum respect și așteptăm vesti cum a fost semnat ordinul.PS : dacă a ieșit Trump, poate lucrurile se vor mișcă mai rapid în acest sens…
Se cam tergiversează… să nu rămânem fără spor de la anul…
Si uite asa pica la CCR (cand or avea timp sa judece, dupa alegeri normal, ca sa para ca nu mai exista sustinere dupa)…
15.12.2024 pt aprobare ordin mj.
Cam departe si suspect acest termen!
Buna ziua! In situatia mea personala in care detin o functie de agent operativ – paza perimetru, mi s-a intocmit o fisa de post de aprox 25 de pagini, in care pe langa atributiile specifice functiei mele sunt mentionate si : atributii pe linia supravegherii detinutilor la camere, atributii pe post control, atributii pe dispecerat, atributii pe escortare si insotire, si pe langa asta…. Cea mai importanta fraza consacrata in sistemul nostru “ indeplineste orice alte atributii din dispozitia sefului”:)))
Cu iertare sa imi fie, la nivelul unitatii nu ia nimeni atitudine, in situatia mea este cam 80% din sectorul operativ.
Pe langa faptul ca este un cumul enorm de sarcini si functii de care cumva esti legat toate aceste completari ale fiselor de post sunt in neconcordanta cu prevederile legale privind majorarea de 50%. Am ajuns sa nu nai primim 50% pentru ca vezi doamne ne facem fisa postului… pai fisa postului curpinde tot 4800 si normal ca acum nimeni nu mai face nimic in afara fisei de post:)
Cum ar trebui abordata situatia avand in vedere ca nu gasim intelegere la nivelul connducerii?
În primul rând, indicele salarial corespunzător funcției de agent operativ – pază perimetru este cel mai scăzut din ierarhia salarială. În cazul dumneavoastră, fișa postului standard, stabilită la nivelul ANP, a fost modificată prin adăugarea abuzivă a unor atribuții specifice unor funcții cu un nivel de salarizare superior. Vă recomand să sesizați instanța pentru a contesta aceste abuzuri.
Pentru astfel de cazuri s-a cerut aceasta situatie, nu e normal sa fi pe functia ta dar sa lucrezi si sa nu fi platit pe cea de supraveghere spre exemplu.Trebuie sa se respecte disciplina in statul de functii iar unde vom identifica faptul ca sunt prea putine functii de supraveghere vom solicita transformarea unora cu coeficient mic in functii de care are nevoie acea unitate.
Per a contrario, detinatorul functiei de supraveghere, sub imperiul principiul “cine poate mai mult poate si mai putin”, este corect sa desfoasoare activitati specifice pentru: vizita, escorta, insotire, s.a.m.d?
Despre asta vorbește și Florin. Ca disciplina de stat să se respecte iar cel care ocupă o funcție chiar să și-o exercite
De ce suspect termenul? Actualul omj acopera pana pe 31.12.2014, urmatorul trebuie sa acopere cel putin anul 2025. Nu plecati dupa fenta altora care nu vad partea de legalitate a acestor demersuri.
Scuze trebuia 31.12.2024.
pe surse se discuta ca in luna decembrie, anul 2024 s-ar da ordonanta 45 ani , vechime 20 in sistem, e plauzibil asa ceva sau sunt vorbe in vant
Fix vorbe
Sal.cei care am lut 50% in 2023 calculat gresit se va mai face vreo corecti respectiv sa ne dea diferenta de bani ca cei care au luat in 2024?ms
Sunt procese pe rol în unele penitenciare
https://www.scj.ro/1094/Detalii-dosar?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=100000000351975
“Majorarea pentru menținerea capacității operationale în Politia Penitenciara se va acorda și în anul 2025. În acest sens termenul avansat de conducerea ANP pentru emitere/aprobare ordin este 15.12.2024″… Adică după alegeri???!!!
Să fim serioși!!!
Vor fi concursuri de conducere in operativ anul asta? Sau toate vor incepe in ianuarie
Domnule Tudorache, credeti ca exista sanse de deblocare a normei de hrana pentru anul urmator? Am inteles ca exista pe circuit un proiect de Ordin al mapn ului de deblocare a contravalorii.
Intr-un circuit formal nu exista niciun ordin. Sunt multe teme pentru 2025. In functie de context si oportunitate avem in vedere mai multe drepturi, inclusiv norma de hrana.
Dar norma de echipament care ramasese ca se lucra la proiect sa fie actualizata similar cu MAI?
Mai ales ca aveam dat anul asta OUG pt a permita actualizarea la zi….
Se promisese ca se va rezolva
Dle Teoroc,
Se poate o parere actualizata acordata de dvs?
Domnule președinte, cu scuzele de rigoare, aduc în discuție un subiect care este de impact în sistem în această perioadă. Se încearcă implementarea în sistem a unui modul RMS privind documentele. Printr-o adresă de la MJ, firma (editat) vrea să înlocuiască aplicația actuală de secretariat. Aplicația este plină de erori, greoaie, nu este potrivită sistemului și dublează sau chiar triplează timpul de lucru. Aplicația a fost creată pentru un număr redus de documente, nu pentru 4000-5000 de documente pe lună pe unitate. Colegii din secretariate sunt disperați de iminenta implementare a aplicației, iar cei din celălalte structuri nu înțeleg aplicația și mai ales că vor trebui să stea lipiți cu orele de calculator să soluționeze documente în aplicație. Vor apărea blocaje foarte mari în fluxul informațional. Știu că domnul Românu a spus că la o convocare că nu va fi de acord cu modulul dacă nu aduce un plus. Însă, nu e niciun plus, ci doar creează întârzieri mari, va genera ore suplimentare și mult stres pentru personal. Vă rugăm să ridicați această problemă la ANP.
buna ziua! acest spor de “menținere a capacității operaționale ” se mentine in 2025 și Pt. MAPN,MAI ?
Teoretic da! Practic nu exista confirmari sigure de acordare
Bună ziua. În aprilie 2024 se afirma la întâlnirile ANP cu sindicatele că în maxim 2 luni se va implementa aplicația pentru planificarea personalului în serviciu și că planificarea poate fi monitorizată de ANP pentru a nu fi abuzuri și excese. Au trecut 6 luni și nimic. Se poate verifica stadiul aplicației? S-ar mai diminua din birocrație.
este finalizata / se afla in testare la Timisoara / dupa eliminarea tuturor pb descoperite in testare se trimite in unitati
La Timisoara se lasa la unii ore in plata la altii nu,se trimite in libere si CO cu japca dar se si cheama cand este nevoie de tine…