Riscuri deosebite cu doar 60% din necesarul de resurse umane în operativ

SNPP demonstrează lipsa cronică de personal din Poliția Penitenciară

În 2014 SNPP a demonstrat că necesarul real de personal este mult mai mare decât numărul de posturi prevăzute și astfel au apărut standardele de personal aprobate ulterior prin Decizia DG ANP. Standardizarea din 2016 a indicat un necesar real de 20.102 posturi față de 15.041 câte erau prevăzute la acel moment prin HG. Prin acțiuni sindicale, numărul posturilor din HG-ul a fost crescut la 16.041 (+1000 posturi). Cu toate că la acel moment existau încă 3000 de posturi vacante, premierul de atunci, Mihai Tudose a înțeles situația dificilă în special din sectorul operativ și a semnat modificarea.

Guvernul Ciolacu ne impune acum să tăiem aceste 1000 de posturi introduse cu greu în schemă ca o primă parte din plusul necesar și pe deasupra să desființăm și 500 de funcții de conducere. Dar haideți să înțelegem de ce SNPP afirmă că, la acest moment, în pofida complexității activităților și a riscurilor specifice deosebite pe care ni le asumăm în misiuni, efectivele de personal disponibile reprezintă doar  60% din necesar în operativ și doar 53% la nivel de sistem, astfel încât este inadmisibilă chiar și intenția de a discuta despre radierea unor posturi în loc de creșterea urgentă a prevăzutului și deblocarea posturilor vacante pentru ocupare prin concurs.

Situație resurse umane Poliția Penitenciară – material SNPP 21.08.2023

A. Date generale

  1. Posturi necesare (standard) – 20.102
  2. Posturi prevăzute – 16.041
  3. Posturi ocupate – 12.500

B. Detalii relevante:

  1. Diferența de posturi prevăzute față de standardul minim calculat în 2016 – 4.061 (20%)
  2. Capacitate totală cazare – 20.737
  3. Locuri noi de cazare 2021-2025: 7.915 (+30% față de standard 2016)
  4. Standardul pentru anul 2025  necesită revizuire corelat cu capacitatea de cazare crescută
  5. Necesarul real de personal conform standard revizuit 2025 (estimare SNPP): 24.000 posturi (+20% față de standard actual)
  6. În concluzie diferența de posturi prevăzute față la standardul revizuit 2025: 40% !
  7. Procentul de încadrare raportat la posturi prevăzute necesită corecție corespunzător pct 1-6
  8. Numărul posturilor vacante va înregistra o creștere bruscă cu aproximativ 1000 în cazul modificării Legii 223/2015

C. Situație ocupare posturi pe categorii și sectoare

  • Operativ (SDRP)
  1. posturi prevăzute: 9.524 (60% din totalul posturilor prevăzute / posturile prevăzute sunt cu 40% sub standard revizuit 2025)
  2. posturi ocupate: 7.904
  3. funcții vacante agenți: 1.268
  4. funcții vacante ofițeri: 276
  5. procent încadrare: 83,8%
  6. calcul procent de încadrare raportat la standard revizuit 2025:
    • nr minim de posturi necesar de prevăzut în operativ: 13.300
    • posturi ocupate în prezent: 7.904
    • procent real de încadrare: 60% ! (procent real încadrare la nivel de sistem – 53%)
  • Non-operativ (celelalte sectoare)
  • posturi vacante: 1813
  • Posturi prevăzute și procent de încadrare (ATENȚIE – fără marja de corecție – standard revizuit 2025 +40%)
    • conducere
  • operativ: 605 / 73,6%
  • reintegrare: 117 / 55,6%
  • medical: 75 / 46,7%
  • economic: 168 / 55,4 %
  • altele: 147 / 52,4%
    • execuție
  • operativ: 8919 / 84,5%
  • reintegrare: 899 / 75,9%
  • medical: 1132 / 73,4%
  • economic: 2697 / 76,1%
  • altele: 1282 / 67,7%

D. Priorități MJ/ANP/sindicate – pe linia resurselor umane – propuneri SNPP

1. Revizuire Standard resurse umane 2016

2. Aprobare Standard resurse umane 2025

3. Creșterea numărului de posturi prevăzute prin HG de la 16.041 la 18.000 conform aspectelor convenite cu Ministrul Justiției – 31.05.2023

4. Exceptarea de la măsurile de austeritate care prevăd radierea unor posturi vacante precum și desființarea unor funcții de conducere – argumente:

      1. nu poate fi luată în discuție radierea unor posturi vacante când necesarul real este de 24.000 față de 16.041 prevăzute (dintre care 12.500 ocupate);
      2. funcțiile de șef birou, șef secție și șef tură sunt componente esențiale ale statului de funcție al Poliției Penitenciare, care garantează asigurarea funcționării sistemului în condiții de menținere a ierarhiei.

5. Modificarea urgentă a statutului special al polițiștilor de penitenciare prin introducerea prevederilor necesare în legislația specială astfel încât să nu fie necesară aplicarea Codului administrativ în Poliția Penitenciară – pentru tratament egal cu celelalte instituții din structura de apărare națională (MApN, MAI – jandarmerie/pompieri, SRI, STS, SIE, SPP)

Reprezentări grafice

Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare: Riscuri deosebite cu doar 60% din necesarul de resurse umane în operativ

Distribuie

32 de răspunsuri

  1. Bună ziua
    Cu tot respectul însă solicitările nu sunt chiar cele mai relevante, având în vedere că azi în sistemul penitenciar se custodiaza 23.588 ppl cu un număr de 12.500 posturi ocupate – sursa ANP
    Trebuie să acceptăm că sunt multe posturi de conducere ce trebuie desființate si/sau retrogradate la un nivel inferior, respectiv luptat pentru funcția de șef tură.
    Referitor la funcția de șef secție, respectuos vă rugăm să ne spuneți câți agenți coordonează aceasta; ori șef birou resurse umane, șef serviciu administrativ etc 🤔🤔🤔🙃
    Un alt exemplu, director DRS sau DAEA câți fpss au în subordine 🤔🤔🤔🙃
    Iar asta numai în unitățile subordonate, că dacă vorbim despre ANP este jale mare de tot, înțelegem cu câtă căldură este afară mai vine și Alinuța cu reorganizarea ei.
    Și exemplele pot continua însă las specialiștii sistemului să sară în sus pe blog bineînțeles.
    Cred că trebuie altfel pusă problema, adică în mod constructiv și economic vorbim prin raportarea și la numărul de persoane custodiate, că pentru secțiile și penitenciarele care se vor construi se vor face demersuri atunci pentru angajare, sau poate greșesc mai devreme 🤔; nu cred în capacitatea lor de anticipare
    Toate bune și pentru viitor atenție când ridicați mână și aprobați varii legi, respectiv când mergeți la vot, mai degrabă nu mergeți la vot

  2. Pentru Nimeni- vorbesti in necunostinta de cauza. Nu cunosti activitatea sefului de birou resurse umane sau a sefului de sectie, nu stii ce responsabilitate presupune nici una dintre functii, n-ai trecut vreodata prin aceste functii insa iti dai cu parerea. In locul tau as fi mai rezervat.

    1. De ce trebuie să ia șeful resurse umane același spor de pericol ca și agentul supraveghetor care lucrează direct cu deținuții? Hai, dă-ți cu părerea, tu care cunoști ansamblul fenomenului.

  3. Si uite asa, s-a uitat de rectificare si de marirea mult promisa. Vine noua lege, cu scaderi…

  4. Pentru Nimeni- P.S.- nu se poate milita doar pentru mentinerea funtiei de sef tura, avand in vedere ca se afla pe acelasi palier cu seful de birou si seful de sectie ca si coeficient de salarizare. In codul administrativ nu exista ca si fucntie de comanda cea de sef tura ci doar sef birou, sef serviciu, director adjunct. Prin urmare, arf sectie si sef tura sunt asikilate sefului de birou. Ori militati pentru mentinerea celor 3 categorii de functii, respectiv aec burou/sef tura/sef sectie, ori dispar toate. E deprimant cand vezi ca tot felul de profani isi dau cu parerea fara sa cunoasca ansamblul fenomenului.

  5. Se scoate seful de tura? Revenim la vechile denumiri cu aceleasi atributii. Ofiteri de serviciu, AOS….

  6. Niciodata guvernantii nu vor accepta standarde de personal de 24000 angajati. E inadmisibil sa existe paritate de 1-1 intre angajati/detinuti.

  7. Toate functiile sunt importante, ideal ar fi sa fie salvate toate, toate au multe atributii dar singurul ,, sef birou” care are in atributii sa inlocuiasca directorul la comanda ,e seful de tura. Cum poate fi cineva la comanda unitatii 16 ore din 24 si sa nu aiba functie de conducere? Nu mai zic de numarul mare de subordonati…

  8. sefule de tura, vezi ca la sectii exterioare te subordonezi sefului de sectie. Deci haideti sa fim fairplay si sa acceptam faptul ca toate au aceeasi importanta, nu e una mai cu mot ca cealalta.

  9. Ce se va intampla la rectificare?? Reusim deblocare sporului de ANp? Norma de hrana, echipare, salariul de grad??

    Ce anume din ele??

      1. Trebuie sa va dezamagesc, insa am mai fost in strada, si nu o data.
        Asta va cer si acum…..dar NIMENI…nu face / zice nimic, asteptam cuminti!!
        Nu vedeti ca astia ne sfideaza din toate punctele de vedere….ce vreti mai mult?

  10. Pentru Realist- nu este inadmisibil sa existe paritate 1/1 cadru/detinut. Exista state europene in care in penitenciare numarul cadrelor e mai mare decat al detinutilor. Abia asta e normalitatea.

  11. Eu, după câte observ de câteva zile încoace, echipa SNPP vă arată ce au lucrat în “perioada de tăcere” în care au fost acuzați de “nishte unii” că “s-au dat la fund , că s-au uitat prin concedii, că ne-au vadut , că ne-au tradat etc etc…”
    Văd ca există provocări la discuții pertinente dar și provocatori subiectivi ce încearcă să bage “bățul prin gard”.
    Mulți dintre voi nu vreți să întelegeti ce eforturi se fac ca să “nu ne fie băgat pumnu-n gură ca sistem” de către guvernanti, de câtă rezistență la șantaj au dat dovadă oamenii aceștia care ne reprezintă. Vedeți și voi ce drame se produc în sistem, de la colegi arestati pentru că “nu au putut să se dedubleze în serviciu pentru a fi în două locuri diferite în același timp” până la colegi care mor cu zile, sau răpuși de boli necruțătoare după scurt timp de la iesirea în pensie…
    Mesajul meu nu trage pe nimeni de urechi, vreau doar să fiți conștienți și să vă reamintiți atunci când suntem chemați, întradevar e nevoie de noi!! Nu pentru un simplu suflat în vuvuzele ci pentru a ne respecta pe noi ca structură, ca oameni . Dusmanul este atent doar la vorbe, nu si la problemele noastre!!
    Pînă la acest moment nimeni din sistem nu a pierdut vreun leutz, nici la decontul de rate, nici la slariu. Eu zic sa aveti o răbdare proactivă și cu sporul de pericol, pentru că e foarte posibil să ieșim în stradă pentru a le reaminti ce nea-au promis “cu 1 iunie si cu 1 iulie” Multumiri domnului presedinte Stefan Teoroc și domnului vicepresedinte Serban Oprica pentru reacțiile ferme în privința stării sistemului penitenciar și a modului obiectiv în care au analizat și sprijinit situația colegilor nostri din Penitenciarul Giurgiu .

  12. De la măriri promise la amenințări cu scoaterea unor posturi și scăderi salariale… ca la noi la nimeni

  13. Prea multe discuții. Nu contează șefii de secție și nici șefii de tură? Nu-i nimic! Pensie de serviciu anticipată parțială! Cei care vor rămâne, vor fi cei mai buni evaluatori, dacă aveau ori nu rost șefii de secție și șefii de tură într-un loc de deținere.

  14. Cf. ultimului draft al OUG, art. VII alin 2: Personalul încadrat în funcția publică de șef birou beneficiază de toate drepturile legale odată cu eliberarea din funcția publică, inclusiv prin ocuparea, în condițiile legii, a unei funcții publice de conducere ierarhic superioare corespunzătoare vechimii, experienței, studiilor de specialitate sau a unei funcții publice de execuție vacante corespunzătoare vechimii, experienței, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entității publice din care face parte. Majoritatea funcțiilor de șef birou au peste 10 persoane în subordine (șef tură, educație, asistență psihosocială, contabilitate, evidență etc … ) restul pot primi oameni prin comasări ca să ajungă la minim 10 (singura funcție care se va desființa fiind șef secție). Având în vedere că au cel puțin 10 persoane în subordine, funcțiile de șef birou pot fi transformate în șef serviciu fără examen, fiindcă a fost eliminat examenul din primul draft al OUG. Sunt șef birou de 10 ani, am coeficientul de 4,8 (4,8 au și ofițerii cu funcții de execuție) iar îndemnizația mea de conducere este 370 lei (brut) la care se adaugă sporul ANP de 111 lei (30 %), sporul de condiții grele 55 lei (15 %), sporul de condiții vătămătoare 37 lei (10 %) specialistul de clasă 28 lei (7,5 %). Majoritatea subalternilor din birou au venitul mai mare ca mine fiindcă beneficiază de plata chiriilor/ratelor. Se face cam multă isterie pentru pierderea funcțiilor de șef birou, problema reală este radierea a 30 % din posturile vacante, fiindcă majoritatea funcțiilor de birou vor fi transformate în șef serviciu (fără concurs sau împuternicire până la examen).

  15. Cum poate educatorul să aibă salariul mai mare decât șeful de secție? Și totodată, cum poate colegul de la Giurgiu să aibă același salariu cu cel de la Codlea/Baia Mare/Timișoara/alta unitate de rsd???

  16. Nu contează – cunosc foarte bine sistemul și am trecut prin funcțiile de conducere, inclusiv condus acești șefi de birou, servicii și directori, așa că te rog mai ușor cu pianul pe scări.
    Șeful secției exterioare, acolo unde există, are al statut și este responsabil pentru agenții din subordine și deținuți, deci să nu punem egal
    Tocmai de aceea am vorbit despre faptul că problema este pusă greșit
    Înțeleg plânsetele celor care vor rămâne fără funcții însă, spre exemplu, numărați dumneavoastră câți salariați are director DRS sau DAEA și câți sunt la DASDRP, asta așa pentru comparație apoi extindeți la nivelul sistemului eventual la nivelul sistemului bugetar
    Spor la calcule și nu uitați, fiecare este important dar nu se mai poate așa cum este acum cu scheme supraîncărcate
    De altfel, OUG ul are o bătaie mai lungă dar …

  17. @Sef birou, daca face seful de tura – sef serviciu, va avea salariul mai mare ca DG ANP. Crezi ca e posibil asa ceva intr-un sistem normal!? Fabulatii

  18. @Altul: riscurile meseriei sunt la fel indiferent ca esti la Giurgiu sau Codlea. Intrebarea ar trebui sa fei altfel pusa: de ce aparatul central sa aiba indici mai mari daca riscurile lor sunt mici?

  19. Domnule Teoroc, apreciati ca in cazul desfiintarii functiilor de sef birou prin eliberare din functie, titularii functiilor care au 20 de ani vechime pot beneficia de pensie anticipata partiala conform art.18 lit.a din legea 223/2015? Este reorganizare sau nu este?

  20. jumbix,
    vorbești prostii!
    Nu, riscurile nu sunt aceleași ca la orice alt penitenciar. Eu nu sunt de la Giurgiu, dar am fost cu șapte ani în urmă acolo în niște misiuni, și crede-mă, situația era aceiași cu ce este acum.

  21. Ion Katavencu : exagerezi, are salariu conform
    Legislației in vigoare . Cine vrea salariu mare sa vina la serviciu de revelion, Craciun, paste și sa nu mai manance kkt atât de șeful de tura . Toți directorii și directorii adjuncți sunt obsedați și invidioși pe salariul șefului de tura, nu mai spun ca unii sunt și împuterniciți

  22. @Fpps, unde ai vazut tu in mediul privat sau in orice mediu normal ca subalternul sa aiba salariu mai mare ca si superiorul acestuia? Aberatie mai mare nu exista.

  23. Pentru sef birou
    Coeficientul sporului de conducere e 391 pentru șefii de secție, șeful de tură nu are nici un om în subordinea sa, oamenii sunt ai regimului și ai siguranței..
    Șefii de birou nu prea au 10 oameni în subordine, chiar daca ar avea funcția tot se desființează și ar fi penibil să ai 2-3 șefi servicii la birouri gen RUFP, Financiar, Logistică..

  24. Pop N, vorbești prostii ca și jumbix.
    Conform RSLD, șeful de tură are în subordine lucrătorii din schimbul său.
    Șeful regim doar îi planifică pe posturi. Dar asta e altceva. Urechiștii nu știu să citească o normă.

  25. Treceți peste frustrările personale și alte complexe de inferioritate, orice tăiere abuzivă de venituri, chiar dacă nu vă afectează personal și în mod direct, vă va afecta într-un final. Ai “boală” pe vreun șef și vrei să-l vezi suferind că ia bani mai puțini? Sigur nu va fi mai amabil, mai competent sau mai corect, deci ce ai de câștigat?
    Dezbinarea e cel mai mare dușman al nostru!

    1. La fiecare problema ce s-a dovedit nerezolvata administrativ, SNPP a protestat. Chiar suntem singura structura din tara care, inca mai mentine ideea de sindicat si protest in Romania (actiuni unice de protest)

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.