Polițiști de penitenciare. Statut special în modificare

Impact pe chirii și rate

Cu ocazia sedintei ANP-sindicate din 29 iulie, DG ANP a prezentat un proiect de modificare a Legii nr 145/2019 – statutul politistilor de penitenciare dar adiacent si a Legii 223/2015. Intentia initiala de a promova modificarile prin OUG a fost inlocuita se pare cu varianta unei legi pe care Guvernul Bolojan intentioneaza sa si-o asume (Constitutia Romaniei art 114 – Angajarea raspunderii Guvernului). Depunerea unor modificari de statut in proces legislativ normal, avand in vedere perioada de criza financiar, in mod cert ar fi atras riscul unor modificari suplimentare dar nu in sens pozitiv.

Modificarile pe care ANP le-a discutat de principiu cu MJ si apoi au fost expuse sindicatelor sunt:

Articolul I – Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.631 din 30 iulie 2019, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. După articolul 13 alin. (1), lit. c) se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul cuprins:

„d) prin reîncadrarea polițiștilor de penitenciare pensionați.”

2. La articolul 13 se introduce un nou alineat, alin. (9), cu următorul cuprins:

(9) Reîncadrarea polițiștilor de penitenciare după pensionare se poate realiza, cu diminuarea  la 15% a pensiei, dacă polițistului de penitenciare i-a încetat raportul de serviciu prin pensionare, în ultimii 7 ani anterior reîncadrării. Procedura privind reîncadrarea polițiștilor de penitenciare, se stabilește prin ordin al directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.” (ATENTIE – nu cu 15% ci la 15%)

3. După articolul 20, se introduce un nou articol, art. 20^1, cu următorul cuprins:

„Prin excepție de la art. 20 lit. a), pentru funcţiile de director general adjunct, director în sistemul administraţiei penitenciare şi director de direcţie din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, în cazul modificărilor raporturilor de serviciu survenite prin efectul legii, competența de gestiune revine directorului general, iar în cazul modificărilor raporturilor de serviciu pe criterii de oportunitate, competența de gestiune revine directorului general, cu condiția obținerii aprobării prealabile a ministrului justiției.”

4. La articolul 105 alin. (2) se modifică, cu următorul cuprins:

„(2) Polițistul de penitenciare nu beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport în cazul deplasării de la domiciliu la locul de muncă, când domiciliază în altă localitate decât cea în care își desfășoară activitatea, dacă în localitatea în care se află locul de muncă, situată la o distanță de maximum 70 km față de domiciliu:

a) acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere au o locuinţă proprietate personală ori, după caz, le-a fost atribuită o locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale;

b) acesta sau soţul/soţia beneficiază de locuinţă de serviciu;

c) beneficiază de compensarea chiriei în condiţiile art. 111. ”

5. La articolul 111, alin. (2) se modifică cu următorul cuprins:

„(2) Poliţiştii de penitenciare cărora nu li s-a acordat locuinţă potrivit prevederilor alin. (1) şi care nici ei şi nici soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere nu au în proprietate o locuinţă în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, sau într-o localitate aflată la o distanţă de maximum 70 km, au dreptul la compensarea lunară a chiriei în cuantum de până la 50% din salariul lunar net, dar nu mai mult decât chiria prevăzută în contractul de închiriere încheiat în condiţiile legii, inclusiv pentru locuinţele atribuite de către autorităţile administraţiei publice locale sau pentru locuinţele de serviciu.”

6. La articolul 111, alin. (3) se modifică, cu următorul cuprins:

„(3) Dacă poliţiştii de penitenciare, inclusiv soţul/soţia acestora sau copiii aflaţi în întreţinerea acestora au înstrăinat o locuinţă, în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea, sau într-o localitate aflată la o distanţă de maximum 70 km, după data încadrării în sistemul administraţiei penitenciare, aceştia nu beneficiază de prevederile alin. (1) şi (2).”

7. La articolul 193, articolul (2) se modifică cu următorul cuprins: (RESPINS DE MJ)

„(2) Statele de organizare și structura personalului din sistemul administrației penitenciare se aprobă de către directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor. În situația înființării unor funcții de conducere este necesar acordul ministrului justiției.”

8. La articolul 193 se introduce un nou articol, art. 193^1, cu următorul cuprins:

„În cazul unor funcții unice, prevăzute ca efect al legislației specifice, persoana desemnată la penitenciarele cu rol de coordonare a penitenciarelor dintr-o zonă geografică, poate îndeplini atribuțiile funcției sale și în penitenciarele aflate sub coordonare, prevăzute de lege.”

Articolul II – Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. După articolul 78 se introduce un nou articol, art. 78^1, cu următorul cuprins:

„Prin excepție de la prevederile art. 78 alin. (1), în situația rechemării în activitate, a polițiștilor de penitenciare pensionați, deciziile de pensii pentru limită de vârstă și anticipate nu se revocă, dispozițiile art. 13 alin. (9) din Legea nr. 145/2019 aplicându-se în mod corespunzător.”

Punctul 5 din proiectul de mai sus elimina actuala condityionare a inexistenței unui fond locativ corespunzător în localitatea unde își desfășoară activitatea angajatul si acesta este un aspect pozitiv, dar totodata introduce o restrictie care deranjeaza personalul raportat la prevederile actuale iar o prima discutie a vizat contractele de credit aflate in derulare la momentul modificarii, solicitarea partii sindicale fiind de a nu fi afectate prin modificarea care ar trebui sa produca efecte doar pentru viitor, urmand ca ANP sa analizeze din punct de vedere juridic interpretarile si eventual sa insereze o prevedere tranzitorie in propunerea de modificare.

Cat despre impactul pe viitor asupra dreptului vizat, intelegem intentia si cunoastem situatiile extreme care se duc in zona de abiz de dreppt si pericliteaza un cadru legislativ favorabil mentinut cu greu peste ani dar avem totusi un comentariu pe care SNPP l-a transmis si catre ANP respectiv acela ca se creeaza un dezechilibru fata de drepturile acordate politistilor. Prin urmare, propunerea SNPP este de corelare cu statutul politistilor in urmatorul format de prevedere (incurajam transmiterea de observatii si propuneri):

2) Polițiștii de penitenciare cărora nu li s-a acordat locuință potrivit prevederilor alin. (1) și care nici ei și nici soțul/soția sau copiii aflați în întreținere nu au în proprietate o locuință în localitatea unde își desfășoară activitatea au dreptul la compensarea lunară a chiriei în cuantum de până la 50% din salariul lunar net, dar nu mai mult decât chiria prevăzută în contractul de închiriere încheiat în condițiile legii, inclusiv pentru locuințele atribuite de către autoritățile administrației publice locale sau pentru locuințele de serviciu. Contractul de închiriere poate avea ca obiect o locuință situată într-o localitate aflată la o distanță de maximum 70 km, în cazul în care nici polițistul de penitenciare și nici soțul/soția sau copiii aflați în întreținere nu au în proprietate personală o locuință în acea localitate sau în altă localitate situată mai aproape de locul de muncă.”

Preambul proiect:

Având în vedere apartenența sistemului administrației naționale a penitenciarelor în rândul sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, dar și faptul că în aceste domenii există responsabilități care nu pot fi amânate sau îndeplinite în alte termene decât cele stabilite de lege,

În considerarea faptului că realitatea socială este într-o continuă evoluție, aspect ce determină necesitatea permanentă de adaptare a instituțiilor statului la noile provocări sociale apărute,

Luând în considerare că în prezent, legislația română interzice menținerea în activitate a polițiștilor de penitenciare după vârsta de 60 de ani, există posibilitatea menținerii în activitate a acestora până la vârsta de 65 de ani, în anumite condiții, ceea ce ar trebui reglementat și în statutele profesionale ale polițiștilor de penitenciare, având în vedere importanța acestor instituții pentru siguranța publică și apărarea națională,

Întrucât, se constată un decalaj între reglementările specifice statutelor polițiștilor, polițiștilor de penitenciare și ale cadrelor militare și legislația generală ce permite menținerea în activitate până la vârsta de 65 de ani,

Având în vedere necesitatea asigurării unei stabilități continue în sistemul administrației penitenciare, se impune reglementarea unui cadru legislativ care să permită menținerea în activitate a polițiștilor de penitenciare până la vârsta de 65 de ani, la cerere, în condițiile în care acest personal îndeplinește standardele de sănătate și performanță necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor ce le revin,

Întrucât în prezent există o nevoie de a răspunde rapid la provocările recente cu care se confruntă sistemul administrației penitenciare, iar lipsa unor măsuri de adaptare a normelor în vigoare ar putea avea un impact negativ semnificativ asupra funcționării acestora concretizată în imposibilitatea păstrării, la cerere, a personalului cu experiență și specialitate în domenii de activitate importante ale acestora,

În contextul actual al deficitului de personal și de expertiză pe domenii de importanță strategică în instituțiile din domeniul penitenciar, precum și al schimbărilor rapide în domeniul securității naționale și internaționale, în care cerințele pentru personalul instituțiilor de ordine publică și apărare sunt din ce în ce mai complexe și solicitante și necesită specializare și abordare strategică de nivel ridicat, este esențial ca resursele umane competente, cu experiență și expertiză solidă, să rămână active și disponibile pentru a face față provocărilor,

Întrucât desfășurarea în continuare a activității polițiștilor de penitenciare ar contribui la păstrarea unor standarde ridicate de profesionalism și eficiență în instituțiile responsabile din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, iar demersul prezintă o celeritate în abordare, context în care soluția adecvată pentru rezolvarea problemei o constituie promovarea unui proiect de act normativ sub forma unei ordonanțe a Guvernului,

Având în vedere necesitatea degrevării bugetului de pensii prin măsura reîncadrării unor polițiști de penitenciare pensionați în contextul restricțiilor financiare existente,

Ținând cont de necesitatea eficientizării prin asumarea unor măsuri de reformare, debirocratizare și reducerea costurilor, la nivelul întregului sistem al administrației penitenciare,

Luând în considerare necesitatea demersului ce impune o soluționare prin intermediul delegării legislative în sarcina Guvernului, în caz contrar fiind apreciat că ar putea apărea o serie de consecințe negative legate de scăderea capacității operaționale, creșterea presiunii pe procesul de recrutare și instruire și necesitatea asigurării continuității și eficienței în realizarea atribuțiilor instituțiilor esențiale ale statului în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, cu un impact grav asupra funcționării instituțiilor din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională,

Având în vedere aspectele prezentate, la care se adaugă contextul actual, caracterizat de incertitudini economice, sociale și de securitate, adoptarea acestei ordonanțe reprezintă o măsură imperativă pentru a asigura continuitatea în activitatea sustenabilă a sistemului penitenciar.

Pentru eficientizarea și transparența procesului de reîncadrare a polițiștilor de penitenciare, considerăm necesar a se elabora, prin ordin al ministrului justiției, o procedură privind reîncadrarea polițiștilor de penitenciare cărora le-au încetat raporturile de serviciu prin pensionare.

Ținând seama că elementele sus-menționate constituie premisele unei situații care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, precum și că neadoptarea acestor măsuri cu celeritate poate avea consecințe negative asupra modului de funcționare a sistemului penitenciar

Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare: Polițiști de penitenciare. Statut special în modificare

Distribuie

64 de răspunsuri

  1. Banuim ca nu acceptati ineptiile de mai sus, afecteaza grav transportul si chiriile.
    Este o chestie generala la toata apararea??
    Odata pierdute, asa vor ramane!

    1. de ce nu mi se poate deconta plata ratei ? menționez că am cumpărat o proprietate la 15 km de localitatea in care se afla penitenciarul și nu mi se acorda decontarea ratei. Ce pot face in cazul asta?

    2. Se fură transportul in proportie de 80% si chiriile la fel!
      Din aceasta cauză pierd aceste drepturi si cei care, chiar au nevoie de acestea!

  2. In linii mari, ori chirie, ori transport pentru unitatile care nu au fond locativ in UAT-ul respectiv

  3. Cum adică a vizat contractele de credit aflate în derulare??? Ce să înțelegem ca noi care avem rate se vor modifica?? În ce sens? Vor să ne dea mai puțin mai mult?

    1. in sensul că , daca ai avut imobil , l ai vândut ,ai cumpărat mai aproape de unitate , nu ți mai plătește rata .

  4. Adica sa intelegem ca nea Burcu vrea sa numeasca el directorii din subordinea lui, indiferent de rangul acestora. Frumoasa modificare, foarte smart, transparenta si de mare folos pe viitor. O sa-si puna el toate sagetile in posturi cheie si nimeni nu se mai opune apoi reformelor sau ideilor lui inovative. Burcu chiar merita premiul Nobel pentru inventivitate si transparenta manageriala. Un caracter deosebit si un lider de pus la (editat)

  5. Există vreun pericol ca cei care își achiziționează până la sfârșitul anului o locuință să nu mai beneficieze de decontul ratei?

  6. În acest context sa fie modificat și dreptul pentru plata ratei pentru proprietățile aflate în raza celor 70 de km. Cei aflați la limit abuzului după cum menționați o fac și pentru ca în oraș cumperi apartament cu o cameră cu plafonul pentru creditare.

  7. Asta ar mai lipsi, e bataie de joc, mai e poimâine o sa veniti sa ziceti ca pierdem si bayraktar, sa ramanem cu 4000 lei ca la
    Kaufland, ce diferenta e intre noi si alti angajati….

  8. Inserați vă rugăm și o prevedere prin care să putem facem refinanțare inclusiv cu mărirea perioadei. Avem credite mari iar unii juriști/directori fac exces de zel afirmând că refinanțarea “nu este în interesul legii”.

    1. Dle Teoroc, este de mare ajutor ca o refinantare a dobanzii la alta banca pt acelasi imobil sa NU pierdem dreptul, e absurd sa interpretezi ca pierzi dreptul daca schimb banca unde platesc rata, e aberant.

    2. Dle Teoroc, este de mare ajutor ca o refinantare a dobanzii la alta banca pt acelasi imobil sa NU pierdem dreptul, e absurd sa interpretezi ca pierzi dreptul daca schimb banca unde platesc rata, e aberant.

    3. se poate face refinanțare!inclusiv la alta bancă!important e sa fie același imobil,bineînțeles!sa fie credit ipotecar imobiliar.cu alte cuvinte suma refinanțata sa fie exact suma cuprinsa în noul contract.mai pe românește-fără bani în plus!

      1. Fara bani in plus, doar perioada mai mare si unii directori nu deconteaza. Ex: Baia Mare

        1. sigur doar perioada mai mare?cum riscul de a ma repeta:o refinantare a unui credit nu generează efecte asupra decontării ratei,ce deriva din dreptul la chirie (condițiile fiind aceleași).de ce anume s a legat?ce răspuns ați primit?chiar m ați făcut curios.

  9. Se aplică și pentru cei care au obținut aceste drepturi anterior?
    Pe scurt am locuința la 40 de km de penitenciar, pot să beneficiez în continuare de plata ratei?

  10. Buna ziua,
    Domnule președinte daca eu am achiziționat un imobil înainte de casătorie în localitatea unde se află unitatea de care aparțin și beneficiez de decontul unei cote parte din rată și m-am căsătorit, iar soția deține un imobil întro altă localitate învecinată există riscul să nu mi se mai deconteze rata dacă se aprobă cele mai sus menționate?

  11. Dacă soţul/soţia au primit drept moștenire un imobil (vechi nelocuibil )la o distanță de până la 70 km de locul unde își desfășoară activitatea , se va pierde decontul chiriei ?

  12. solutii : dupa modelul MAN, se impart garnizoanele in categorii iar plata chiriei va avea o valoare maximala de decontare pentru fiecare categorie. Limitarea cuantumului lunar pentru retele medicale. nu este sustenabil ca unii deconteaza 500 euro si altii 50. obligativitatea de a locui efectiv in locuinta platita de penitenciar, nu ti-o platesti ca tu sa o inchiriezi.. Decontarea transportului de la si la serviciu sa se faca pe pe baza de tipizat pe care sa l predai zilnic in care sa confirmi ca ai venit cu masina si care sa fie verificat, certificat zilnic … sunt o sumedenie de solutii pt legalitate etc pentru ca stim cu totii ca sunt unele depasiri …

    1. De unde naiba vă vin vouă soluții de genul?
      Sunt niște drepturi câștigate la care alții se uită cu invidie și apar unii ca tine “Să taie, dacă eu nu beneficiez, să taie!”.
      Da, cine nu este în legalitate, ok!
      Dar ce treabă ai tu cu alții? Ți-au băgat mâna în buzunar?

      Auzi, tipizat zilnic de completat!
      “Unii decontează medicamente de 500 euro, alții de 50”, da’ deșteaptă ești… “Să plafoneze!”.
      Alo, cunoști normele legale? Ai drepturi stabilite prin legea 145/2019, HG 1996/2004, Decizia DG ANP 558/2011, și norme legale comune!

      Ție ce îți sugerează termenul ?
      Voi încerca să explic, dacă înțelegi bine. Ai CASCO, ai daună totală, și vine Alice “Bei, asiguratorule, dă-i ăstuia 20% din valoare, ce pana mea?”. Că așa vrei tu?!
      Alo, asigurarea acoperă daună totală!
      Ce vă mai doare de alții…🙄
      Fiuuu… dăm în medie 1000+ lei/lună la CASS! Cu asigurare de 200 euro pe lună în privat suntem jmecheri! Ar trebui să te intereseze altceva, faptul că banii de asigurare se duc la bugetul de stat fiind redistribuiți pe asigurările asistaților social, pe pensiile de handicap ale cetățenilor cu drepturi galactice custodiati de ANP care au subzistența asigurată, mâncare, apa, apa caldă, m², psiholog, medic, asistent medical, asistent social, teren de sport, etc, etc, etc.
      Da’ pe tine te tufe de colegu’!

      Vezi că la întrare în unitate e un loc anume, de dat cu capul!
      Succesuri!🤷😀

  13. Sunt multi care vor suferi din cauza altora, multi si ei, care au decontat rata sau chirie desi au case si proprietati la limita orasului.

  14. Când va fi inclusă durata navetei în programul suplimentar de muncă, așa cum s-a discutat cândva conform unor reglementări europene? Mulțumesc

  15. Buna treaba! SUSTINEM CHIRIA SI TRANSPORTUL, cand putem sa sustinem decontul de rata pentru ca sistemul sa scape candva de aceste cheltuieli. Eu cred ca deja fac misto, prea multe in timp scurt

  16. Deci voi putea trece in rezerva si in termen de 7 ani ma pot reactiva si voi avea cu 15% mai mult decat cel din activitate?

    1. transmis informarea lor interna pe grupuri / nimic relevant pt noi care sa necesite un art / insa chiar lipsa relevantei sau mai precis a unor masuri drastice la politie desi au si ei deficit ne ajuta indirect

      1. e o problema cu modificarea sitagmei cu limita a 70km, daca eu mostenesc 1/4 dintr o casa de 30mp(la 50 km), inseamna ca pierd automat decontul? vi se pare normal?

      2. Bună ziua,ce știți despre chimbarea vârstei de pensionare în viitorul apropiat, la următorul pachet…mulți vor ieși din sistem.

  17. Este prelungirea agoniei unor fosile, care încă au impresia că pot reînvia o epocă de prea mult timp apusa. Revenim noi să vă învățăm meseri, cam asta este mesajul. O prostie cât casa in care ce este mai rău este că ei cred.Lumea și societatea s-au schimbat, iar mentalitatea veche nu va putea reînvia o,, epocă “. Maxim vor putea obține pentru un timp scurt, niște beneficii, în rest nimic.

  18. Sprijinul pentru cumpararea unei locuinte ar trebui sa fie in suma fixa. Pentru ca standardele sunt aceleasi pt orice locuinta si definite legal in functie de numarul membrilor unei familii. Adica unui director singur nu este corect sa i se deconteze 3500 lei iar altui lucrator cu 3 copii, pe o functie minima sa i se deconteze 800 lei. Este un exemplu. Dar cred ca se intelege ideea, daca vrei mai mult, peste standarde atunci platesti de la tine, nu iti plateste statul.

    1. Sa veniti la politie MAI sa vedeti deconturi, 520 un agent si 700 un insp pr. Terminati cu văicăreala🤣

  19. “Punctul 5 din proiectul de mai sus elimina actuala condityionare a inexistenței unui fond locativ corespunzător în localitatea unde își desfășoară activitatea angajatul si acesta este un aspect pozitiv, dar totodata introduce o restrictie care deranjeaza personalul raportat la prevederile actuale iar o prima discutie a vizat contractele de credit aflate in derulare la momentul modificarii“
    Care ar fi mai exact pericolele in cazul contractelor de creditare deja in derulare?

  20. Domnule Teoroc sunt preconizate discuții consultative cu sindicatele in vederea ,printre altele a modificării vârstei de pensionare sau a calcularii pensiei in viitorul apropiat(toamna)?

    1. Așteptăm și eu un răspuns!Daca tot se vor face modificări în noua lege , rugămintea ar fi sa se prevadă și o perioadă de grație sau prevederi tranzitorii! Pentru 2 zile (ianuarie 2026) să rămân în sistem încă 2-5 ani , mi se pare inechitate maximă! Mulțumesc anticipat!

    1. Acum sincer un gosposdar de la MAI lucreaza mai mult decat un gospodar de la vreun penitenciar care doar supravegheaza hotii care face efectiv treaba. Si la fel ca el sunt mulți altii in penitenciare…

      1. ce treaba are afirmația ta cu subiectul articolului? hotii ce ar mai face, sa stea pe cameră să facă prostii? Iar comparăm cu capra vecinului?

  21. Marți 05 , se poate să se aibă în discuție și mutările la alte unități programate pentru 01 septembrie, ca și acelea au rămas în aer.

  22. Sunt curios cati vor iesi in perioada urmatoare ,in toamna,atunci cand vine urmatorul pachet referitor la cresterea varstei de pensionare, la calculul pensiei…

  23. Ministrul Apărării tocmai a declarat că se va discuta despre creșterea vârstei de pensionare și de ieșirea la pensie pe contrlibuitate, va fi bine..

  24. Exclusa total forma lor, la MAI este exact cum ati propus dvs, din a avea cea mai buna forma de statut nu putem sa ajungem cu cea mai severa.

    2) Polițiștii de penitenciare cărora nu li s-a acordat locuință potrivit prevederilor alin. (1) și care nici ei și nici soțul/soția sau copiii aflați în întreținere nu au în proprietate o locuință în localitatea unde își desfășoară activitatea au dreptul la compensarea lunară a chiriei în cuantum de până la 50% din salariul lunar net, dar nu mai mult decât chiria prevăzută în contractul de închiriere încheiat în condițiile legii, inclusiv pentru locuințele atribuite de către autoritățile administrației publice locale sau pentru locuințele de serviciu. Contractul de închiriere poate avea ca obiect o locuință situată într-o localitate aflată la o distanță de maximum 70 km, în cazul în care nici polițistul de penitenciare și nici soțul/soția sau copiii aflați în întreținere nu au în proprietate personală o locuință în acea localitate sau în altă localitate situată mai aproape de locul de muncă.”

  25. Domnule presedinte cum ramane cu legea decontului chiriei sau ratei? Sunt in situatia de a pierde decontul ratei din cauza ca m-am casatorit si sotia detine un imobil intr-o localitate invecinata. Se stie ceva concret? Ce am putea face noi angajatii in aceasta situatie?

  26. Când Legea 145 a intrat în vigoare, dpdv al decontului ratei, a produs efecte doar pentru viitor. Cine a cumpărat locuință înainte de intrarea în vigoare a legii nu a beneficiat de decont. In aceeași logică modificările aduse acum legii ar trebui să producă efecte doar pe viitor. Cine a achiziționat în condițiile inițiale nu ar trebui sa fie afectați de schimbarea regulilor din mers.

  27. De ce e interesat DG-ul sa ne taie din drepturi? Cine l-a pus politic acolo, i-a specificat niste conditii clare.

  28. Domnule Teoroc,
    Având în vedere că actualul contract colectiv de muncă a fost deja semnat, nu ar fi firesc ca modificările ulterioare să nu afecteze personalul deja încadrat? Pentru unele dintre aceste beneficii am ales acest sistem „inchis”,în care experienta acumulată nu ajută la nimic „afară” indiferent de studii. Dacă vreau să renunț trebuie să o iau de la 0 (14 ani pierduți, timp in care puteam să acumulez o vastă experientă în sistemul privat/multinationale).

  29. Urgența I poate să ajungă la unitate în timp util de la o distanță de 70 Km??? Cu ce?

  30. Năutăți de la ședința de azi ? Pe 5 august trebuia analizată eficiența comasării. Se continuă cu reorganizarea ?

  31. Daca ai locuință proprietate personală de ce ai mai vrea decontarea chiriei pentru altă locuință sau să-ți mai achiziționezi încă una? In toată lumea asta deconturile sunt pentru cei care au nevoie cu adevărat de ajutor din partea instituției ca forma de bonificație, nu pentru cei care au si vor mai mult. Opriți-vă, lăsați tinerii la început de cariera pentru care chiria reprezintă un stimul real sau sunt la transferați din școală departe de casa, altfel riscam sa ne pierdem pe lângă demnitatea de polițiști si drepturile câștigate.

  32. Daca adresa casei pe care am vândut o este la 72 de km față de adresa penitenciarului, oare pot beneficia de decontarea ratei pentru un nou apartament în localitatea unde mi desfășor activitatea ?!

    1. L145/2019 art 111 (3) Dacă polițiștii de penitenciare, inclusiv soțul/soția acestora sau copiii aflați în întreținerea acestora au înstrăinat o locuință, în localitatea în care își desfășoară activitatea, după data încadrării în sistemul administrației penitenciare, aceștia nu beneficiază de prevederile alin. (1) și (2).

      Conditia este sa nu fii instrainat o locuinta in localitatea unde iti desfasori activitatea, dupa incadrare

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.