Ulterior întâlnirii dintre ANP și sindicate din 15 iulie 2025, la finalul căreia SNPP a publicat o informare ampla privind planul inițial de reformă pus pe masa dialogului de conducerea ANP, a urmat constituirea unui grup de lucru format în principal din directori de unități împreună cu care conducerea ANP a reluat și modificat profund prima varianta de reforma. Săptămâna trecută grupul de lucru constituit pentru analizarea situației existente și formularea unei strategii de reorganizare a sistemului penitenciar și-a desfășurat activitatea la Centru de formare profesionala Rodbav – Penitenciarul Codlea.
Au fost inițial identificate aspectele care necesită atenție și implicit intervenție: deficitul bugetar (drepturile salariale, drepturi legale ppl și investițiile demarate), deficitul de personal operativ și personal în domeniul reintegrării sociale, capacitate redusă de cazare (supraaglomerare în unele unității), conducerea sistemului de la centru și aspectul ce ține de reducerea recidivei. S-a stabilit că procesul de reorganizare trebuie să se deruleze cu consultarea organizațiilor sindicale și informarea personalului ce este direct vizat de măsurile propuse. De asemenea drepturile salariale să nu fie afectate iar personalul să aibă continuitate în domeniul de activitate.
Semnalam faptul ca directorul general ANP ne transmite si insista pe precizarea ca este vorba doar despre un proiect, indiferent de faptul ca atât prima cât și a doua variantă de reformă au fost transmise către MJ. Proiectul este pe masa dialogului, în perioada următoare fiind planificate discuții pe baza reorganizării atât cu toți directorii de unități cât și o nouă întâlnire cu organizațiile sindicale. Luând act de continuarea demersului de elaborare a unei strategii de reorganizare a sistemului penitenciar, chiar și intr-o variantă mai atenuata, SNPP a transmis către DG ANP faptul ca organizația noastră se va opune la o reformă făcută doar de dragul de a demonstra ca în domeniul justiție au fost identificate soluții pentru reducerea cheltuielilor și că nu vom accepta ca singurele masuri luate de ordonatorul principal MJ, sa vizeze doar Politia Penitenciara!
Măsuri propuse (redare sintetică – varianta 2 de reforma):
1. Reprofilare, reorganizare:
- Constituirea a 9 regiuni cu unități cu rol de coordonare sau câte o entitate tip ”centru de management regional” la nivelul celor 9 regiuni – încă în analiză
- Unități clasificate pe 3 niveluri în funcție de numărul de deținuți custodiați/ pe viitor pot apărea diferențe salariale (coeficienți diferiți) dar momentan nu este cazul.
- Reducerea de la 4 la 2 regimuri de detenție (uși deschise și uși închise). Se propune comasarea unor unități ținându-se seama de numărul reduse de deținuți custodiați și de distanțele dintre unități, astfel:
- Mărgineni să preia ca secții exterioare Ploiești și Găești
- Galați să preia Brăila
- Baia Mare să preia Satu Mare
- Penitenciarul Craiova să preia Pelendava și CD Craiova
- Codlea să preia Miercurea Ciuc
- Pentru unitățile care devin secții exterioare organigrama prevede: 1 șef de secție, 1 ofițer regim penitenciar, 1 ofițer siguranța deținerii și 5 ofițeri de execuție (șefi tură) Posturile și personalul din unitățile ce devin secții exterioare rămân de principiu la unitatea de bază (care a preluat).
- Tot pe aceasta linie: se unesc cele 2 CD (actuale) la Tichilești/ deținutele femei-mamă se transferă la Penitenciarul Spital Mioveni/ Penitenciarul Turnu Severin se propune a fi reprofilat pentru deținerea persoanelor internate cu continuarea executării măsurii în penitenciar, tineri AP și condamnați;
- Pentru reorganizarea penitenciarelor spital s-au propus mai multe variante:
- menținerea lor cu personalitate juridică, în coordonarea unui director medical care gestionează doar serviciile medicale propriu-zise, contabilitate, secretariat (GDPR + Informații clasificate), IT, compartimentul juridic în timp ce marea majoritate a funcțiilor suport sunt asigurate de unitățile penitenciare din proximitate/complex (personal operativ, inclusiv evidență deținuți, personal de reintegrare, personal administrativ – resurse umane, logistică, hrănire etc.)
- unificarea tuturor penitenciarelor spital ca secții medicale ale Penitenciarului Spitalul Jilava
- trecerea P.S. Rahova ca secție medicală a P.S. Jilava/ celelalte să își păstreze independența.
- transformare unităților penitenciarelor in Penitenciar Spital
2. Posturi/ funcții:
Nu s-au propus modificari la nivelul conducerilor sectoarelor operativ și reintegrare social. Se propune setarea corespunzătoare a funcțiilor de șef birou/tură/secție în funcție de complexitatea activității și prin evitarea suprapunerilor de atribuții. Propuneri:
- șeful de secție – să preia în coordonare agenții supraveghetori și însoțitori la activitățile de plimbare, pe următoarele standarde:1 șef de sectie la 100 ppl RMS/RSP; 1 șef de secție la 150 ppl RÎ/AP; 1 șef de secție la 200 ppl RSD și RD;
- șeful de tură – să preia personalul repartizat în perimetru, PC1, PC2, dispecerat, monitoare;
- lucrătorii numiți în posturi reorganizate – să aibă posibilitatea ocupării unor funcții echivalente vacante de șef secție și șef tură din regiune;
- să se analizeze menținerea funcției de șef birou RUFP dar cu suplimentarea posturilor din subordine cu cele de execuție din alte compartimente suport conexe și subordonate momentan direct directorului (ex: BTIC, secretariat, MSU, SSM), comasate intr-un singur Serviciu.
- analiza funcțiilor de conducere din structura EA: director economico-administrativ – contabil șef, cu posibilitatea schimbării condițiilor specifice de ocupare a postului de director adjunct EA și termen de completare a condițiilor – 5 ani (obținere SEC); Pentru dir adj EA care au studii economice – termen 1 an (obținere SEC);
- funcțiile de conducere și de execuție din unitățile penitenciare se propun a fi diferențiate în corespondență cu nivelul acordat unității peniteniciare (1, 2 sau 3), prin coeficient diferențiat al funcției. Modificările nu se produc instant ci doar după vacantarea naturală a postului.
La nivel ANP se propune reducerea cu 20% a posturilor bugetate și relocarea SPEDT la Penitenciarul Jilava. Se propune ca (în cazul înființării) centrele de management regional să aibă organigramă completată cu posturi dintre cele de la unități comasate și cele de la ANP.
3. Diminuarea supraglomerării
S-au propus următoarele:
- Formularea unei propuneri legislative de stabilire a capacității legale de cazare la 3mp (reducere de la 4mp);
- O atenție sporită folosirii sistemului de supraveghere electronică
- Prioritizarea investițiilor în funcțiile de alocațiile bugetare disponibile
4. Debirocratizare
Se solicită în unități propuneri de diminuare a documentelor în format letric (raportări/exemplare multiple cu același conținut, etc). Se are în vedere înlocuirea formatului letric cu cel electronic și semnarea electronica a unor documente. Se propune revizuirea nomenclatorului arhivistic.
5. Alte măsuri de reducere a cheltuielilor și creștere a veniturilor bugetare
- Analiza tuturor funcțiilor vacante și analizarea acestora în perspectiva echilibrării posturilor prevăzute în organigramele unităților prin reanalizarea și eventual regândirera statelor de organizare, în funcție de complexitatea și mărimea unităților (număr ppl custodiate, regimuri custodiate, etc.)
- Analiza posibilității transformării funcțiilor de supraveghetori în educatori, la Centrele Educative
- Reducerea pedepsei prin scăderea din mandat a zilelor considerate ca executate ca urmare a muncii prestate, școlarizării și formării profesionale
- Reducerea procentului veniturilor ppl de la 40% la 20% pentru munca prestată pe contract de prestări servicii
- In caz de recidiva până la executarea pedepsei in termen, sa se piardă beneficiul calculat de reducere pedeapsa în baza muncii prestate anterior.

84 de răspunsuri
Asta da idee, ca penitenciarul Pelendava să devină secție exterioară, având în vedere ca la momentul prezent custodiază aproximativ 500 ppl, cu o viitoare extindere spre 800 ppl în perioada următoae și atâtea alte activități de gospodărire diferite față de alte unități din sistem.
Buna ziua!
Mi se pare frustrant ca pentru in intreg sistem sa “plateasca” cadrele a 7 unitati!
Sunt absolvent a Academiei de Politie, ocup o functie de conducere prin sustinerea si promovarea unui concurs!
Pentru fiecare succes la locul de munca, am depus eforturi fizice si mai ales psihice!
Zeci de ore in serviciu la schimbarea unui cadru legislativ, sa ne amintim Legea 169/2017 in care acasa insemna 5 ore din 24 ore.
Eu pentru fiecare pas inainte am muncit, m am dedicat asa cum am putut eu mai bine, iar din 8 ani de functie de conducere, doar 4 platiti(ca nu se putea imputernici sub 3 ani vechime), dar cu toate acestea datoria mi am facut o cu sau fara bani, IDENTIC!
Iar acum, ma trezesc ca printr un proiect de reforma, ca munca depusa, orele petrecute invatand si prin spital(1 luna), copilul de nici 1 an lasat acasa, au fost in zadar…. Ca se asteapta o reforma… iar noi? Suntem fix de aruncat la gunoi?
Suntem fix de aliniat cu un absolvent acum iesit de pe bancile academiei sau un proaspat ofiter tco?
Sunteti unica speranta a mea ca nu se va ajunge acolo!
Ma inclin!
În parte ai dreptate în legătură cu eforturile depuse . Referitor la faptul ca n-ai fost plătit pentru împuternicire n-ai dreptate pentru ca puteai refuza împuternicirea, dar probabil ți-a plăcut sa fi șef și fără bani .
La nivel ANP se propune reducerea cu 20% a posturilor bugetate și relocarea SPEDT la Penitenciarul Jilava.
La Jilava sau BAGR sa ajunga spedt?
Dle Teoroc, spedt la Jilava in loc de Bagr? Este corecta informatia?
da – asa s a discutat la rodbav / este doar un proiect, o idee / deranjanta pt ca genereaza pierderi salariale dupa ce spedt a fost tras in organigrama anp anterior
Va zic eu, bate la ochi, spedt trebuie sa fie independenta de orice unitate, Jilava nu e ANP.
șeful de secție – să preia în coordonare agenții supraveghetori și însoțitori la activitățile de plimbare, pe următoarele standarde:1 șef de sectie la 100 ppl RMS/RSP; 1 șef de secție la 150 ppl RÎ/AP; 1 șef de secție la 200 ppl RSD și RD;
BUNĂ ZIUA !!!
UN ȘEF DE SECȚIE LA NUMĂRUL MINIM SAU MAXIM PREVĂZUT MAI SUS? de ex , la un nr de 210 deținuți RSD vor fi 2 șefi de secție?!
Mulțumesc
1 sunt curios daca la “planul de reorganizare” “ganditorii” sunt ca sursa penitenciare cu specific RD-RSD asta in ideea in care se imparte un sef de sectie /nr de ppl in functie de regim nu si de volumul de munca ., pe o sectie de maxima se presupune ca seful de sectie este expus la riscuri nu la un volum mare de lucru (riscuri la care teoretic este protejat de legi plus eo,eos…nu intram in detalii doar cei ce lucreaza pe sectie inteleg) , oricum e mult 1la 100 sau 1 la 200 fara un suport real de la alte compartimente (socio, psiho, educatie)
ma intreb retoric daca esti supraveghetor pe inchis/maxima cu usile inchise plus 2 agenti pe sectie iar la activitati vine “mascatu” sa Ii duca esti pus in pericol constant ?sau daca esti singur cu 80-100 pe rsd cu usile deschide ?
Satu Mare devine sectie exterioara pt Baia Mare asta presupune si reducerea nr ppl la capacitate legala (nu defapt va fi la capacitate legala cu reducerea de la 4 la 3m2 un fel de 2 feluri) adica aceeasi munca dar fara suport logistic/ financiar / conducere….va fi locul de dumping pt tot ce deranjeaza la bm , presupun si ca : depunerile vor merge la bm urmand apoi sa fie redistribuiti de BM spre SM , materialele / marfurile vor fi : achizitionate , receptionate de penit BM apoi distribuite la “sectia’ exterioara ., banii produsi la sectia’ exterioara vor fi gestionati de BM care Ii va cheltuit echitabil , produsele de la GAZ vor fi duse la BM apoi redistribuite spre” sectia exterioara” in mod corect.
In caz de incidente critice vor veni de la 60km cei de la BM sa intervina , Pana se mobilizeaza si vin suntem de mult la cazan la fiert , a fost uitat unul din cele mai grave incidente din sistem (E4.1 sa nu fiu mai specific ,65 …) unde cu toata conducerea prezenta tot au…. asta si datorita … cei ce stiu detaliile inteleg si stiu riscurile la care au fost expusi ca apoi sa nu se schimbe nimic , dar ce sa te astepti de la anepisti care vad “hotul” doar in poza si sectia de detinere pe monitor
Daca functia de sef tura/ sectie devine functie de executie se reduc si atributiile si responsabilitatile nu?
….
Domnule Presedinte, explicati-ne va rog. care e logica sa preia BRU functiile unice? cei care ocupa in prezent aceste functii vor fi relocati in paza? si atributiile lor vor fi preluate de catre cei din RU ? altfel nu vedem logica unei masuri de genul .
Motivul este să păstreze funcția de șef birou resurse umane . Românu le apără drepturile pentru ca el provine de la resurse .
Vise umede.
Noapte bună domnu Geo…
Și cu Grupa ce aveți de gand? sau va faceți preș în fata CPT–ului și le îndepliniți dorința de a ii desființa?
Cu evidenta și organizarea muncii?
Cu siguranța? astea ce fac?
Sistemul e în moarte clinica iar domnu Geo ii citește liturghia sfârșitului acum..Matale o sa ii pui cruce sistemului O sa intri în istorie nea Geo!!!!!
Grupele trebuie obligatoriu reorganizate în sensul reducerii personalului de la grupele de intervenție și relocarea personalului pe schimburi cu scopul reducerii orelor suplimentare și acordarea concediilor de odihnă restante de 3 ani .
Numărul personalului de la grupă este foarte mare raportat la intervenții . Acum este o intervenție la 3 luni și nu se mai justifică numărul personalului mare de la grupe . Nu este corect ca omul de pe schimb să nu-și poată efectua concediul de odihnă iar personalul de la grupă să doarmă 20 ore din 24 . Se întâmplă la Craiova, împreună cu ei doarme și șeful lor de ani de zile .
Daca grupa are o interventie la 3 luni cum zici inseamna ca isi face trb prea bine, este ca si cum ai avea un copil acasa si il pedepsesti rar pentru ca stie ca trb sa fie disciplinat,si apropo de sef o sa vedeti cand nu o sa mai fie genu de sef ca Domnu Dinu ce o sa se intample!
Un sef ca domnu Dinu poate gestiona toata grupa din tara nu doar asta de la craiova cum mentionati!
Va salut cu deosebit respect
Mai marinica, probabil esti mai nou prin sistem și să-ți explic puțină istorie . Dacă este o intervenție la 3 luni înseamnă ca alții își fac treaba, supraveghetor, șef secție, psiholog , asistent social , nicidecum grupa de intervenție care pe spatele celor enumerați doarme cum doarme și șeful vostru care nu este în stare să facă o planificare lunară . Dacă nu știai, șeful tău a fost angajat direct ofițer la pușcărie de (editat – imposibil de publicat un astefel de comentariu) Ăștia sunteți voi, niște lingăi cu caracter și personalitate zero, dar sunteți mascații lui Dinu
Burcu ce viseaza noaptea, transpune in proiecte a doua zi. El lucreaza la reforma asta de cand era director la rahova si se visa DG. Oricum aceasta reforma nu are nimic solid si concret la baza. Doar ambitia unor directorasi de a deveni directori mai mari fara sa tina cont de modul cum ar putea distruge viitorul unor sute de angajati, doar prin simpla lor ambitie. Aceasta reforma se bazeaza pe deviza “Dezbina si condu” iar nea Burcu e expert in asa ceva. Are si cativa acoliti supusi in multe unitati cheie si uite cum incearca ei marea cu degetul. Halal management si halal conducere are ANP-ul in prezent.
Daca se ia masuri sa se ia in tot sistemul de aparare si ordine publica nu numai in sistemul penitenciar .domnul care ne conduce si care vine cu astfel de idei care nu produc prea multi bani la bugetul de stat vrea doar sa arate el ca nu a fost pus degeaba in functie si ca incearca sa aduca bani pt a scadea asa zis ul deficit .cred ca face asta pt o noua functie poate mai mare decat asta.nu l intereseaza absolut deloc ce impact va avea asupra oamenilor .se calca pe cadavre pt putere
Daa.ca tot sistemul de apărare și a decontat ochelarii și medicamentele ca la voi.
Păi așa se subînțelege, nu? O să facem treabă împreună, la comun. Șeful de secție cu supraveghetorul. Oare supraveghetorul câți deținuți o să poată avea în supraveghere? Tare curios sunt
În ipoteza în care Penitenciarul Craiova va prelua C.D. Craiova și Penitenciarul Pelendava ce se va întâmpla cu compartimentul juridic?!?!Mulțumesc!
Una dintre ideile de reducere a cheltuielilor este prin creșterea lor?! Adică transformarea șefului de birou resurse umane în șef serviciu prin includerea altor compartimente?! Nu este în regulă aducerea de formă sub umbrela RU a unor compartimente diferite cu atribuții total diferite.
Domnule Teoroc, ce ne puteti spune despre cresterea varstei de pensionare la structurile de suport din MAI, MJ, etc? Chiar putem fi asemanati cu structurile de suport din viata civila?
Dorim și noi un punct de vedere al ANP privind mutările între unități , deoarece nu toate au dat drumul Agenților și să nu avem surpriză la 01 septembrie , cum era anunțat
Da e foarte frumos, în condițiile în care după 23 de muncă aceleași vrajeli și aberații,in condițiile in care vii la muncă și tu ai 3 oameni lipsa și nu ai cine să-ți între în serviciu,cu 4 spitale la un momendat și sunt numiți în posturi toți neaveniți de un metru 60 și mai lupta cu deținutul dar bineînțeles ăia sunt numiți în posturi călduțe,Rușine sa că fie un sistem corupt și plin de hibe
Ce se întâmplă cu posturile de conducere și nu numai din economic din cele 7 unități care devin secție exterioară? Unitatea centrală nu are capacitatea de a le a absorbi. Clar, cele de conducere nu, dar nici cele de agenți sau ofițeri de execuție în totalitate. Vor ieși la pensie mulți oameni, iar unii nu vor putea să se ducă în alte centre care vor avea locuri disponibile.
Ce se va întâmpla cu personalul din sectorul administrativ al unităților care vor fi transformate în secții exterioare, în situația în care statul de funcții al unității de bază (care preia) nu dispune de suficiente funcții vacante pentru a-i încadra? Se menține principiul preluării personalului sau se are în vedere o altă soluție?
Vineri a fost o videoconferință pe economic în care dga Stanciugelu a subliniat că nu se desființează nici o funcție. S-a mințit? Pentru că în unitățile ce devin secție exterioară, se vor desființa peste 90 % din funcțiile de conducere plus multe funcții de ofițeri de execuție.
Bun…si oamenii care si-au luat apartamente in Ciuc spre exemplu…acum o sa-i mutati la Codlea, aia ce o sa faca frate? o sa faca naveta 120km doar de amoru artei?
Ok, Ploiesti si Gaesti devin sectii exterioare ale Penitenciarului Margineni dar la nivel de logistica ce facem? Mutam tot ce inseamna achizitii, auto, financiar la Penitenciarul Margineni sau ramanem pe pozitie?
Onest era ca la această reformă sa participe în mod egal toate unitățile,nu 7 mai mult și restul mai puțin.
Persoanele ce au participat la Rodbav la acest proiect nu au luat în calcul și nu spun mai departe ce se întâmplă cu decontul de transport și ratele/ chiria. Ori nu au luat în calcul deloc acest aspect, ori reforma e mai profundă decat atât și nu spun. sunt unități care se comasează și devin secții exterioare și care se afla la aproape 140 km de unitatea de baza ( vezi cazul Mioveni,Găești,Ploiesti). Daca personalul Găeștiului și Ploieștiului vor fi la dispoziția Mioveniului, cum mai poate deconta transport la și de la locul de munca un om pe care îl programezi in serviciu de la Ploiesti la Mioveni, in conditiile in care distanta maxima decontabila este 70 km dus și 70 km întors. Și mai sunt și alte unități în situații similare (Miercurea Ciuc și Codlea 116 km).
Situația este similară și pentru decontul ratei și chiriei. Omj pentru decont spune că locuința închiriată sau cumpărată trebuie sa fie in localitatea in care exista unitatea. Daca unitatea de baza este la Galați,Mioveni,Baia Mare asta înseamnă că cei din Brăila, Găești, Ploiesti și Satu Mare nu mai pot deconta rate sau chirii?
Eu știu că mai avem situații similare cu secții exterioare in tara, vezi Poarta Alba cu secția exterioară Valul lui Traian, dar sunt în același județ și la distanta de până în 70 km, nu în județe diferite și eventual cate 2 sau 3.
Suplimentar de aceasta,nimeni nu spune ce se va întâmpla cu personalul din financiar,logistica, evidenta și organizarea muncii. Pentru că e aiurea sa ai un compartiment de achiziții de exemplu la Găești,unul la Ploiesti și unul la Mioveni. iar daca ii comasezi și rămâi cu unul singur trebuie sa ai și loc pentru ei. Nu mai spunem că omul nu se va reloca așa ușor. La fel și financiarul și logistică. Ce faci cu ofițerii și agenții din financiar? Hai sa zici că păstrezi casieria și cec deținuți,dar restul? ce faci cu cfp,salarizare etc?Ce faci cu responsabilii de sector? Ce faci cu șeful logistica? etc
Întrebări sunt multe……..
Salariile de excelență rămân și pe viitor! Felicitări!
Dar a cerut cineva această reformă?! suntem prea mulți cumva?!
De ce se face această reformă din oficiu?!
știi sa faci diferența între Margineni și Mioveni?
Opriți nebunia !!!!! Nu faceți decât să mutați banii dintr o parte în alta . Nu o să economisiți niciun ban la capitolul bani alocați pentru salarii . O să generați cheltuieli pe linie de drepturi . Sunt particularității de drepturi care se nasc spontan odată cu reorganizarea activității și relocarea personalului . Ex : chirii , naveta, misiuni , indemnizații de detașări . Ia să vă vedem ? Modificați toate legile cu drepturi ? Ce o să faceti ? O sa monitorizați angajații mai mult decât pe deținuți să nu fure? Plus ca … procesele în instanță o să curca cu duiumul , să nu credeți ca NU . Si se vor câștiga toate în instanță . Toate toate . Dar … ce ne mai batem capul ? Nu e vorba de bani , de reforma … 😏😏😏 să fie altă miză ????
mai puțini ofițeri cu funcții de conducere este o idee buna că și așa nu fac nimic pun agenți să le facă treaba, pe la toate sectoarele…. așa că e foarte bine
Interveniți din punct de vedere sindical și eliminați aceste tâmpenii de măsuri sau chiar îndepărtarea oamenilor care susțin așa ceva. Sistemul funcționeaza in parametrii sub aceasta structura. Pentru o eficientizare a activităților trebuie o reformă la nivelul directorilor și a celor împuterniciți, întrucât se promovează prostia, leprismul și nu se mai pune accent pe seriozitate și profesionalism. Ne bazăm pe sindicat pentru acest impas al sistemului.
Domnule șef birou – împuternicit director general,
A fost cândva un loc mic, dar viu. Nu impresiona prin mărime, ci prin oamenii care-l țineau pe picioare. Oameni care veneau zi de zi, indiferent de vreme, de salarii tăiate, de lipsuri sau de promisiuni uitate. Și-au făcut treaba, fără să ceară aplauze. Doar cu demnitate.
Astăzi, același loc e tratat ca o piesă în plus într-un joc pe care nu l-am ales noi. Se vorbește despre „optimizare”, „restructurare”, „eficiență”. Cuvinte mari, goale, spuse de sus, de către oameni care n-au pus niciodată piciorul acolo. Care nu știu câți dintre noi fac zeci de kilometri zilnic ca să ajungă la un loc de muncă pe care îl respectă mai mult decât sunt ei dispuși să respecte omul.
Se desființează funcții ca și cum ar fi linii trase cu creionul. Se amputează cariere, familii, vieți — cu o ușurință care doare. Pentru unii, e o simplă rearanjare. Pentru noi, e o lovitură. Fără explicații. Fără rușine. Fără umanitate.
Poate că pentru ei suntem doar cifre. Dar cifrele astea au suflet. Au copii acasă. Rate. Ani de muncă. Și o răbdare care, să fim sinceri, nu mai ține mult.
Nu cerem milă. Cerem decență. Respect. Și, dacă tot trebuie să ne luăm rămas-bun, măcar să ni se spună adevărul în față, nu ambalat în ambiguități.
Cu toată sinceritatea,
Un om sătul să fie tratat ca un rând dintr-o Instrucțiune
si totusi despre actuala generatie de elevi nimic ? nu cred ca ii convine niciunui elev sa inceapa munca pe 1 septembrie ,dar sa fie platit abia pe 10 decembrie ,pana la urma nu e vina noastra ca ne am chinuit 1 an prin scoala si am suportat programul incarcat plus alte chestii pentru a fi tratati asa
Ar fi fair play fata de noi sa incepem la 1 septembrie ,sa fim repartizati si dupa aia Dumnezeu cu mila .Scapa cine poate
Faceți orice dar sa nu tăiați 50%! Specialiștii din penitenciare trebuie sa ia in continuare. Rău a ajuns sistemul acesta.
Toate aceste acțiuni au fost premeditate, gândite, încât să ne dezbine, din ceea ce văd, prin aceste măsuri foarte bine puse la punct, au reușit să creeze un conflict între sectorul administrativ și cel operativ, respectiv între agenți și ofițeri, pe lângă asta, tot ce se întâmplă acum are loc în perioada în care majoritatea oamenilor sunt plecați în concediu, așa ca, oameni buni, trebuie uitam conflictul creat de această reformă între noi, iar în cel mai scurt timp posibil să ieșim în stradă, mai târziu poate fi prea târziu!
Împreună putem muta munții din loc, dezbinați nu putem muta o piatră.
Respect tuturor!
Domnule Teoroc , puteți să le adresați celor din grupul de lucru de unde logica sănătoasă să transforme actualele functii de șef tură ale secțiilor exterioare în funcții de execuție, când numărul de deținuții custodiati la secțiile exterioare o sa fie mai mare sau similar cu cele de la penitenciarele suport! Când îndeplinim atribuții similare ? Chiar sunt interesat cu privire la acest aspecte..
De TCO posturi unice se aude ceva ?
Bătaie de joc asupra absolvenților de Academie, care au învățat sa între, sa ia examene si sa performeze, precum si asupra celorlalți angajați care vor fi mutați la zeci, sute de km de domiciliu! Sa va fie rușine! Va dați 50 la suta de 2 ori pe an, aveți coeficienții imenși, aveți un DG care are 5000 de euro pe luna si trage tot pe fraieri! Mulțumim Burcule!
Ar trebui să terminați cu detașările și împuternicirile ofițerilor cu funcții de execuție în funcții de conducere, în alte unități decât în cele în care au fost încadrați. Le plătiți detașarea, sporul de conducere, chiria sau decontarea cheltuielilor de transport ( și dacă sunt căsătoriți, detașați 2). Ar fi mai simplu și mai ieftin dacă ați împuternici ofițeri din unitatea respectivă ( cunosc specificul unității, oamenii, etc). Nu se mai găsesc ofițeri capabili la Severin pentru funcții de conducere…trebuie să aducem de la Tg Mureș! Dar asta ar fi în dezavantajul celor incompeten, care trebuie să fie și ei promovați, pentru ca altfel nu ar fi în stare să ia un concurs pt o funcție de conducere sau a celor care se vor pensionați de pe o funcție de conducere, cu o pensie rotunjită.
Susțin părerea ta! Chiar îi foarte important ce ai spus. Asemenea s a întâmplat și la Centrul Educativ Buziaș, doamna director este trimisă tocmai de la Iași. Pe lângă asta, am înțeles ca și soțul dumneaei (șef tura) a fost trimis la Timișoara. Nu erau oameni competenți să pună la Buziaș? Trebuia să aducă din Iași?
Și la Iași avem aceiași situație. Este adus de la Vaslui un șef serviciu și împuternicit director. Noi cei de la Iași nu suntem buni? Cum gestionează ANP-ul cheltuielile? Interese….
Mare adevăr grăiești
Cu atât mai mult, mașina la casa scării și nu orice mașină jeep, ca sa coboare și dansa printre oameni, atunci când prinde ciorile din zbor. Programul unității nu-l respectă, ca doar este Stefan cel Mare de la Moldova, pleacă când vrea, vine la cine poate (ca tot 8h este pontată de servitorii umili). Faceți bine și trimiteți oamenii ăștia la casa lor, fără a le mai plăti chirie, detașare, combustibil din banii statului până nu vine tata Bolo să-i găsească.
La noi la Satu Mare este la fel. Ofiter executie de la Oradea este imputernicit dasdrp. Nu se gaseste dintre ofiterii nostri unul competent?
la Oradea fac șef de tură agenți, deci se poate, numai că un agent nu primește sporul de ofițer pe funcția de conducere
“Pentru unitățile care devin secții exterioare organigrama prevede: 1 șef de secție, 1 ofițer regim penitenciar, 1 ofițer siguranța deținerii și 5 ofițeri de execuție (șefi tură) Posturile și personalul din unitățile ce devin secții exterioare rămân de principiu la unitatea de bază (care a preluat)“
SEFUL DE TURA FUNCTIE DE EXECUTIE?!
Am indeplinit sarcinile specifice functiei de sef tura pentru aprox 5 ani din postura de agent, neremunerat! La ultimul concurs pentru ocuparea functiei de ST am promovat. Mare fericire pe capul meu! In momentul de fata nu sunt numit in functie, astept, avize, dar cu o foarte mare temere ca nu cumva ca pana la momentul numirii sa nu mai existe functia pe care sa pot fi numit, si pe care prin concurs am obtinut-o.
Legat de incadrarea functiei de ST ca functie de executie: sa fim doar un moment aplecati pe atributiile specifice ST din 4800; pe sarcinile ce-i revin in coordonarea personalului din schimbul sau; pe coordonarea tuturor activitatilor desfasurate in penitenciar; pe asigurarea continuitatii conducerii unitatii in SDSL si afara programului. Ma opresc aici! Daca prin sarcinile ce-i incumba si rolurile indeplinite in anumite situatii sau imprejurari, aceasta functie nu poate fi considerata una de coordonare/conducere, atunci, instanta va trebui sa analizeze.
Cu dezamagire si regret, un viitor ST?
sa fim seriosi, in 80% din cazuri, seful de tura deleaga atributiile oamenilor din subordine. cu chirie si celelalte beneficii luati bani mai multi decat directorul. nu e normal.
Atat poti intelege tu? ca e vorba despre bani????
Din cauza “grijei” fata de munca celui de langa noi am ajuns in situatia asta. Si va veti trezi cand veti ramane fara sef de sectie si sef de tura…sa gestionati singuri incidentele, fara vreun spor sau functie remunerata. Aaa…si va veti mai trezi cand nu vom mai avea pentru ce sa ne pregatim, fiindca nu vom mai avea pe ce functii sa avansam.
Nu mai muri de grija altuia, Mircea!!!! Doreste.ti si tu mai mult….
Stai linistit ca nu raman puscariile fara ST si SS daca vor fi transformate in functii de executie. Sunt f multe puscarii unde sefii de sectie mai mult stau prin administrativ si sefii de tura stim cu totii ca noaptea au un set de pijamale de rezerva la ei. Sa nu generalizam, sunt si penitenciare unde pe functiile mai sus precizate sunt colegi care sunt adevarati profesionisti. Care incidente? 1-2-3 pe trimestru? Si sa castigi mai mult ca si comandantul de unitate? HAI SA FIM SERIOSI si sa lasam ipocrizia deoparte domnule sef tura deghizat in “un agent”. E plin forumul asta de cate 5-6 comentarii date de 1 singur om (sef tura, sef sectie, sef schimb sau functii gen SSM, MSU, etc). Cine munceste si isi asuma riscuri sa fie platit, cine pacaleste munca sa lase vrajeala.
@mircea bravo Mircea! Cel mai pertinent comentariu!🤝
Invidie? Frustrare? Sau necunostiinta totala a ceea ce inseamana functia de sef de tura? E sport national datul cu parerea.
Mircea, nu sunt în măsură să te contrazic…dar nu vezi că propunerile astea ne dezbină?? îți vorbesc din postura unui agent care a promovat TCO în funcția de șef tură și urmează sa fie numit. e frustrant pt mine, dar cel mai rău lucru e că me dezbină…în felul acesta ne vor învârti permanent oe degete. N am fost niciodată împuternicit pe nici o funcție și nici nu mi doresc (asta înseamnă slugărnicie față de cel care te pune), ce câștigi prin munca ta e ceea ce meriți. Hai să fimi uniți și să nu acceptăm nici o tăiere, nici din administrativ și nici din operativ!
Impactul salarial este unul destul de mic, raportat la funcția de șef serviciu este undeva la 250 de lei, pe net, ca si idee. Inteleg ideile dumneavoastră dar nu cred ca nu se vor găsi alți colegi agenti care să-și dorească sa promoveze un concurs, chiar daca funcțiile nu vor mai fi de conducere. Nu sustin trecerea lor ca si funcție de execuție, dar impactul este unul doar de ego, mai mult decât unul financiar, pana la urma fiecare mergem la serviciu pentru bani.
Propuneri privind gestionarea fondurilor în sistemul penitenciar – accent pe cheltuielile cu persoanele private de libertate (PPL)
Se observă o lipsă de dezbatere reală privind cheltuielile considerabile alocate persoanelor private de libertate.
1. Optimizarea direcționării fondurilor – un accent mai mare pe responsabilizarea PPL:
Se impune reevaluarea modului în care sunt alocate resursele, având în vedere că persoanelor private de libertate li se oferă adesea condiții mai bune decât cele pe care le au acasă, fără contribuții financiare proprii. În acest sens, propun următoarele măsuri:
• Reducerea procentului din venituri obținute de PPL prin contracte de prestări servicii, de la 40% la 20%.
• Excluderea costului forței de muncă din calculul prețului produselor realizate în GAZ-uri, având în vedere că activitatea desfășurată poate avea și un caracter de reintegrare socială, oferindu-le hrană (GRATUIT) și deprinderi de muncă.
• INTRODUCEREA DE ZILE SUPLIMENTARE LA PEDEAPSĂ PENTRU ABATERILE DISCIPLINARE RĂMASE DEFINITIVE, ÎN SCOPUL DESCURAJĂRII COMPORTAMENTULUI RECIDIVANT ȘI AL PROMOVĂRII UNEI CONDUITE CORECTE.
• Instituirea popririlor pe sumele primite din exterior pentru plata contribuțiilor CAS și CASS. (Este paradoxal ca persoane aflate în concediu de creștere a copilului să achite contribuții, în timp ce deținuții beneficiază de hrană adaptată și alte servicii gratuite, fără rețineri. De asemenea, unii primesc indemnizații de hrană FĂRĂ POPRIRI sau pensii pentru incapacitate de muncă , în timp ce statul le acoperă toate nevoile de bază).
• Colaborare cu ANAF pentru o evidență clară a sumelor care le intră în conturi. În prezent, unii deținuți primesc adeverințe de venit cu „0 lei”, deși rulajul din contul lor în perioada detenției poate ajunge la zeci de mii de lei.
2. Emiterea unui ordin de ministru:
Se solicită emiterea unui ordin care să permită închirierea spațiilor disponibile și reînființarea punctelor comerciale, contribuind astfel la susținerea financiară a unităților.
3. Stimularea muncii fără pază – responsabilizare și reintegrare:
Încurajarea muncii fără pază, corelată cu rețineri din venituri pentru acoperirea cheltuielilor de bază, contribuie atât la reintegrarea socială a PPL, cât și la reducerea cheltuielilor sistemului penitenciar.
Această abordare le oferă deținuților oportunitatea de a-și asuma responsabilitatea pentru propriile cheltuieli și de a dobândi abilități utile pentru viața de după liberare, diminuând riscul recidivei.
Propunerile tale Anonim nu conduc la reforma dorită de utilizare eficientă a polițiștilor la dispoziție și cheltuirea eficientă a banului public. Mulți postați nu înțeleg ca este vorba de cca 300 lei subfinanțare anul acesta. Tot personalul (și prin sindicate) se plânge veșnic de ore suplimentare și alte inechități. Vedeți doar de la deschiderea dezbaterilor abundă cu ideii de tăieri de unde nu doare pe opinator.
Tot o dați cu cheltuielile cu deținuții! Da dar ponderea mare din cheltuielile cu deținuții care sunt toate, (pentru ca statul alocă resurse pentru executarea pedepsei și reeducarea condamnaților nu pentru obiectivul menținerea unui corp puternic de Poliției Penitenciară) sunt cu drepturile polițiștilor (Titlul I) peste 84% din bugetul alocat.
În rest celelalte propuneri țin de modificarea unor legi organice (cod penal ,lege de executare) unde ANP are puține resorturi și nu impactează semnificativ financiar.
Apropo nu face echipa Burcu, face altcineva . Dacă nu se angaja nu era împuternicit în funcție nu e limpede și-i în fața unei perspective de întoarcere ca șef birou e limpede.
Reforma se va face rămâne cum, sistemul merge înainte . Unele unități au fost desființate și în trecut, apoi reînființate secții ext
Ex: P BM a fost secție a lui SM până în 1980, Ciuc la Tg Mureș până în 1977, Brăila desființată până în 1983, și aș putea continua
regionalizare este inevitabila și cred ca fiecare își găsește locul în noua schemă
Ah și cu deplasările și deconturile nu vor fi probleme cum spunea un postac și în prezent se depun deconturi de la peste 70 km (pe care îi fac sau nu) sau și transport și chirie.
O opinie. In ANP si probabil nu numai, sporul de 50% este luat cam de aceleasi persoane, uneori de ani la rand. Nu s ar face o economie la buget daca nu s ar mai da?
Ai dreptate. Aproximativ un milion lei/lună pe întreg sistemul. Mai e nevoie de aproximativ 299 milioane.
Ce vrajeala de hot ai! Chiar crezi ca o halim! Asta ca sa vorbesc pe limba ta!
se vor schimba conditiile de pensionare anticipata?
Nu vad o rezolvare ca supraveghetorii sa treaca in subordinea sefilor de sectie, ei oricum sunt in timpul orelor de program. In rest tot ce inseamna planificare , pontaj, evaluare cel mai corect e sa fie facute de sef tura. Din 160 h pe luna 100 sunt in afara programului normal de lucru. Modificarea RSLD presupune ca ST sa intocmeasca planificarea pentru personalul de pe schimb. Un supraveghetor astazi e pe o sectie maine inlocuieste pe altul pe alta sectie, pe urma poate da liber in post control, apoi perimetru. Situatia e dinamica si cel mai mai bine e cunoscuta si gestionata de ST.
Dle Teoroc, mare grija, ca oricum noi am pierdut tot ce era mai de pret, si anume: varsta standard este de 65 ani acum , iar baza de calcul este o bataie de joc pt cei intrati recent in sistem, vedeti ce mai vrea asta de la noi:
https://www.stiripesurse.ro/premierul-ilie-bolojan-si-ministrul-justitiei-anunta-cresterea-varstei-de-pensionare-a-magistratilor_3771004.html
Am spus-o și mă repet!
Acești sistem nu-ți oferă siguranța zilei de mâine!
Urmează perioada în care șobolanii se vor orienta iar greul îl va trage tot aia care au muncit și vor munci. Asta e legea firii.., sărutul otrăvit al brumei omoara toamna trandafirii ..
Bună ziua! Referitor la mutare agenților, este posibil sa se amâne si dupa data de 31 August ?
inca nu e clarificat / daca repartitia promotiei din scoala se duce in decembrie, posibil si mutarea sa se amane pentru a nu genera dezechilibre in unitati
Regulă stabilită și pusă în aplicare imediat: să nu se mai facă împuternicire pentru funcțiile de conducere de la alte unități. Dacă, la unitatea în care nu se poate identifica de către ANP a unui ofițer capabil să conducă unitatea, să se închidă și să se arunce cheile peste gard. Sindicatele acceptă și ANP-ul a făcut o normalitate din a gestiona în acest mod unitățile din teritoriu. Cheltuieli exagerate fără motiv care au devenit o regulă nu o excepție.
O imputernicire genereaza un lant, directorul adjunct imputernicit director, seful de serviciu imputernicit director adjunct, ofiterul de executie imputernicit sef serviciu si agentul face munca ofiterului. Va propun sa solicitati o situatie in toate unitatile sa vedeti cate persoane beneficiaza de coeficienti superiori datorita acestor imputerniciri
Intrebare: Cine este de vina pt neplata orelor suplimentare in acest an?
se vor plati / stabilizarea aplicatiei a durat mult
buna ziua! imi spuneti va rog daca perioada de somaj din 2008 poate fi adaugata ca vechime? am 16 ani de sistem plus facultatea la zi facuta in anii 2004-2008, undeva la 3 ani si 10 luni si mai am nevoie de cateva luni pentru a putea iesi din sistem apt limitat. va multumesc!
Da.
Domnule Teorc reforma pensiilor speciale a magistraților prezentată azi de Bolojan afectează și pensionarea noastră sau noi vom fi cuprinși în viitoarele modificări din toamna la fel că și polițiștii,jandarmii,militarii ?.Mulțumesc.
in legatura incadrarile elevilor din promotia 2025 ce se mai aude? o sa fim incadrati la 1 septembrie..n-o sa fim incadrati..? noi cand aflam???
nu este decis 100% dar sunt riscuri de amanare pt decembrie
Pro europenii unde sunteți. Acum plângeți până acum veneau rușii luați cu Coca Cola și MC. Sunt curios cum o să arătăm la 65 de ani pe secție după 40 de ani de tură de noapte ca trebuie să dăm tură din oră în oră ca suntem ceasuri cu cuc. După reforma penitenciarelor cu funcții dispărute și ce bazaconii mai scot unii șefi ajunși prin magie urmează pensionarea la 65 de ani după spusele Bolovanului
Azi au stabilit ca se vor modifica condițiile de pensionare in magistratura,iar în viitorul apropiat urmam si noi (victime sigure)! Este o mare umilință,sa reziști 20-25 de ani in acest sistem cu gândul că se apropie ziua în de pensionare, dar în loc să mai stai 6 luni până atunci, mai trebuie sa ramai 4-5 ani . Se pare că cărțile sunt făcute iar structurile militare vor fi din nou de sacrificiu!Rusinica! Numărul de parlamentari nu se poate reduce la 300 și vorbesc despre,,interesul cetățeanului “
1. Daca directorul general (imputernicit) e doar sef birou, cum sa fie altfel la Gherla unde director (imputernicit) e tot un birou (sef de sectie)! Adus de la Aiud se simte ca nu e ce trebuie…. Nu mai are Gherla personal capabil sau TCO face ravagii alaturi de alte structuri?
2. Se pierd cateva functii de conducere, cam atat, nu e mare filosofie. In rest totul va continua in acelasi mod adica deficitar, birocratic, fara autoritate si cu mare consum de resurse.
3. SPEDT trebuie desfiintata nu mutata.
4. ANP pierde 20% doar pe hartie. In fapt nu pierde nimic. Mutarea SPEDT la Jilava e aproape de procentul de 20% din personal pt SPEDT e prinsa in ANP.
5. Reforma la ANP inseamna doar mutarea SPEDT dar daca ANP ramane la fel si se infiinteaza si centrele regionale (mini ANP) va fi de noaptea mintii! Toata munca in teritoriu ANP doar centralizeaza date. Doar ca nu vor mai fi 400 la ANP si 350.
6. Data trecuta au sacrificat o functie de sef birou la educatie ca sa salveze functia de SBRU acum e alta manevra.
7. Cateva idei bune, nefunctionale dar bune si asteapta viitorul incert a fi aplicate, in rest nimic deosebit. Trece si valul asta de reforma si noi ramanem la fel.
Sunt primul care a sesizat faptul ca CD TIchilesti si CD Craiova functioneaza inca din 2016 la jumatate din capacitate fiecare. Informal initial si apoi in scris in 2022, chiar la MJ cand am vazut ca “managerii” nici nu vor sa auda si fug de subiect.
Aratam ca se impune reorganizarea acestor CD si ca prin acest lucru s-ar crea 500 de noi locuri de detinere! Nici ANP nici MJ nu s-au obosit macar sa raspunda propunerii! Asta in conditiile supra aglomerarii…
La fel exista o supra capacitate in privinta locurilor la spitalele penitenciar unde volumul de munca nu e nici macar 10% fata de PRMS. Iarasi nici o solutie de la ANP/MJ.
Iata ca acum impinsi de la spate mai fac cate ceva. Insa doar de dragul de a vedea ca se misca ceva si la noi. Este insuficient si vom functiona in acelasi mod doar cu mai putini sefi.
Inca o data: CD TIchilesti si CD Craiova functioneaza inca din 2016 la jumatate din capacitate fiecare… Sa-i fi luat ANP ului 4 ani sa rezolve problema, ca se misca mai incet, dar in ultimii 5 ani care ar fi fost impactul? Asta doar asa sa vedem cum functioneaza administratia romaneasca…
Fara suparare dar vorbesti mult si nu spui nimic concret. De pe margine e cel mai usor sa ataci si sa-ti dai cu parerea. Lumineaza-ne concret ce ai vrut sa spui cu spitalele dar nu insira doar cuvinte fara noima. Hai ca vreau sa vad cata legislatie cunosti in ceea ce priveste un spital penitenciar. Cu matematica m-ai lamurit cata cunosti cand te-ai apucat sa scrii procente si anume esti aproape corigent.
Pensionarea anticipată 10/20 implică penalizări la calculul pensiei?
📄 MEMORIU
privind necesitatea menținerii personalității juridice a penitenciarelor-spital și respingerea proiectului de comasare cu penitenciarele clasice
—
I. Introducere
Subsemnații, angajați, specialiști și reprezentanți ai personalului din cadrul penitenciarelor-spital din România, formulăm prezentul memoriu justificativ pentru a atrage atenția asupra implicațiilor grave și multiple ale unei eventuale măsuri de comasare a acestor unități cu penitenciarele de tip custodial.
O astfel de inițiativă este nejustificată profesional, neclară legal și nocivă atât pentru sistemul penitenciar, cât și pentru sistemul sanitar național, având efecte directe asupra drepturilor fundamentale ale persoanelor private de libertate.
—
II. Argumente împotriva comasării
1. 🔬 Diferență fundamentală de misiune
Penitenciarele-spital sunt unități sanitare cu dublu rol: custodia deținuților și furnizarea de servicii medicale specializate. Spre deosebire de penitenciarele clasice, acestea funcționează ca unități spitalicești, respectând standarde sanitare, de siguranță și de management clinic. Comasarea ar crea o confuzie funcțională ce ar afecta grav calitatea actului medical și siguranța deținerii.
2. ⚖️ Statut juridic distinct
Aceste unități sunt recunoscute ca unități sanitare publice cu paturi, înregistrate oficial în sistemul sanitar, supuse acreditării ANMCS și funcționează prin contracte directe cu CNAS, având cod unic în sistemul informatic de sănătate. Comasarea le-ar priva de personalitatea juridică, cu efect direct asupra posibilității de a încheia și derula contracte cu Casa de Asigurări de Sănătate.
3. 💰 Risc de pierdere a finanțării
Fără personalitate juridică distinctă, penitenciarele-spital nu ar mai putea fi finanțate prin CNAS, neîndeplinind criteriile legale pentru contractare și raportare în sistemul SIUI. Acest lucru creează un vid financiar imposibil de acoperit din bugetul general al ANP, afectând grav funcționarea secțiilor medicale.
4. 👨⚕️ Afectarea personalului medical specializat
Penitenciarele-spital sunt dotate cu personal calificat: medici specialiști, asistenți, farmaciști, biochimiști, încadrați conform normelor Ministerului Sănătății. Comasarea ar duce la pierderi de posturi ocupate prin concurs, migrarea personalului și imposibilitatea menținerii continuității în tratarea cazurilor grave sau cronice.
5. 📉 Scăderea calității actului medical
Legea nr. 254/2013 și convențiile internaționale garantează dreptul la îngrijire medicală pentru deținuți. Reducerea capacității spitalicești sau trecerea sub o conducere neavizată medical ar duce la:
limitarea accesului la tratamente specializate (TBC, psihiatrie, boli infecțioase)
afectarea tratamentelor cronice
încălcarea normelor CEDO și CPT
6. 🏥 Infrastructură incompatibilă
Penitenciarele-spital dispun de infrastructură dedicată: saloane medicale, laboratoare, farmacii, blocuri alimentare conforme. Integrarea într-un penitenciar custodial ar însemna degradarea infrastructurii medicale, subutilizarea echipamentelor și pierderea eficienței.
7. 📜 Cadru legal lipsă
Nici Legea 95/2006, nici Legea 254/2013 nu prevăd transformarea unei unități sanitare în secție exterioară fără personalitate juridică, menținând totodată acreditarea ANMCS și contractul cu CNAS. Comasarea în aceste condiții este nelegală și imposibil de implementat fără riscuri juridice majore.
8. 🧑⚖️ Neconformitate cu cerințele ANMCS
Unitățile spitalicești trebuie să dispună de:
autonomie decizională
management medical propriu
control intern asupra actului medical
Comanda unui director de penitenciar fără competențe medicale ar încălca grav aceste norme.
9. 🌍 Riscul de condamnare internațională
Organisme precum CPT, ONU, CEDO recomandă asigurarea independenței actului medical în detenție. Comasarea contravine acestor principii și poate atrage condamnări internaționale și sancțiuni pentru încălcarea drepturilor omului.
10. 🛑 Impact social și sindical
Comasarea afectează:
drepturi salariale și sporuri ale personalului medical
locuri de muncă ocupate prin concurs
stabilitatea echipelor medicale
Se prefigurează un val de nemulțumiri, proteste și acțiuni sindicale, cu impact major asupra funcționării sistemului penitenciar.
—
III. Concluzie
Considerăm că menținerea personalității juridice a penitenciarelor-spital este esențială pentru:
păstrarea calității actului medical
respectarea drepturilor deținuților
evitarea pierderii finanțării prin CNAS
păstrarea resursei umane specializate
respectarea normelor internaționale
—
IV. Soluție recomandată:
➡️ Optimizarea internă a penitenciarelor-spital, prin:
susținere bugetară dedicată
actualizarea standardelor de funcționare
colaborare între ANP și Ministerul Sănătății
investiții în infrastructura și resursa umană medicală
❌ Nu prin comasare administrativă cu unități fără competență medicală.
—
📍Solicităm cu fermitate renunțarea la proiectul de comasare și inițierea unui dialog real cu specialiștii din sistem, sindicatele și instituțiile abilitate, pentru a construi o strategie viabilă și legală de eficientizare a rețelei de penitenciare-spital.