Termenul provine din limba franceză și înseamnă ”ușă turnantă” (de transfer între sectorul public și cel privat). Conceptul de ”pantouflage” este preluat și implementat în instituțiile publice ca un mijloc de apărare a intereselor instituțiilor publice, în sensul de a nu fi folosite cunoștințele dobândite de-a lungul carierei imediat după încetarea raportuirilor de serviciu cu instituția respectivă.
De pe platformele de informare aflăm că instituțiile publice ar urmări cu precădere trei obiective prin implementarea „pantouflage”-ului:
- să se asigure că anumite informații dobândite în serviciul public nu sunt utilizate în mod abuziv
- să se asigure că exercitarea autorității de către un funcționar public nu este influențată de câștigul personal, inclusiv prin speranța unei angajări viitoare
- să se asigure că accesul și contactele actualilor și foștilor funcționari publici nu sunt utilizate pentru beneficiile nejustificate ale funcționarilor sau ale altora
Administrația Națională a Penitenciarelor transmite spre consultare următorul proiect: