A fost publicat ORDINUL nr. M.19/25/7.585/2024 pentru modificarea și completarea Metodologiei de întocmire a dosarului de pensionare, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne și al directorului Serviciului Român de Informații nr. M.24/30/8.147/2016.
Conform noii metodologii așteptate cu nerăbdare de miile de colegi trecuți recent în rezervă din structura de apărare, salariile din baza de calcul aleasă, vor fi actualizate cu indicele prețurilor de consum lunar, la data deschiderii drepturilor de pensie. Vom reveni cu explicații privind modul concret în care se realizează această actualizare.
ANP a instructat unitățile subordonate în aplicarea ordinului recent publicat, iar în paralel se lucrează și la adaptarea aplicațiilor informatice ale caselor de pensii.
Referitor la modul de impozitare, Casa sectorială de pensii a MAI oferă următoarele precizări:
264 de răspunsuri
Ptr .militarii ieșiți pina in 2017 cînd se vor recalcula pensiile ptr că sunt inechitati mari ?
militarii ieșiți la pensie în perioada, 2015- Sep. 2017 au ieșit cu pensii cuprinse în procente de 100%și 120% !
Nu este adevarat..? Se poate dar NU toti…?
Fals. Nu știi ce vorbești.
Are dreptate, nu au iesit toti la fel !
Corect
Deșteptule, 65% slugile, Șefii, amantele, nevestele, rudele au ieșit cu mai mult , deoarece au avut spor de 50%, ore de noapte ( nici nu au văzut , muncă de noapte ), și toate sporurile posibile.. AȘA AU AJUNS La 120%.
Corect d-le Vasile.Si-au umflat lunile cu tot felul de sporuri și au ieșit cu pensie mai mare decât salariul din activitate.
Corect!Ziua amantele se odihnesc la birou iar noaptea lucrează…!
Corect !!
Nu era doar 65%, pentru ca lg 223 era, dar nu și plafonarea introdusa în 2017. Se adaugă și OMM ul și contribuția la pensie, deci nu era 65%. Când va băgați în discuții, fiți sigur ca și cunoașteți legile.
Plafonați toți la 80%.Eu am realizat 83% și am fost plafonat la 80%.Mi s-a luat 3% din cei 9% cotizație pensie suplimentară.Mai interesați-vă.
😇La unele cu spor de noapte, pe lângă pensie, le-a crescut și ,,burtica“!
Corect
Ai dreptate !
Parca au luat si salarii compensatorii
Da.A fost bine Acum nu mai este.
Nu sunteți informați, nu s-au luat salarii compensatorii, am făcut raport menționând că dacă se vor da să beneficiem și noi.
Am ieșit în 2016 cu pensie de 2300 cu 32 de ani vechime, fără grupă.
Salariile compensatorii au fost luate de catre cei care se simt discriminati acum .
Nu este adevărat.
Aș putea să te înjur, dar îți spun doar atât că ești cârcotaș. Am ieșit în dec 2016 ,iar pensia mea nu este de 100 % și nici 120%
JOE , ORDINUL50 , SI BANII DE HAINE NU INTRA IN CALCUL , ,
E de 200% …? Rușine pt. Banii nemunciti….
58/100 in 2023. 21 de ani militar 14 ani civil.in total cu grupe de munca peste 40
21 armata 15 civil 30
SI CAT AI PENSIA?
Dar cât este? Scrie in decizie! Dacă ești corect poți să spui. Eu am ieșit în 2023 cu 58
De unde ai informația asta eronată ? Din cauza unor astfel de comentarii se creează discordie între pensionarii militari ieșiți la pensie în perioade diferite.
Am trecut în rezervă la data de 30.06.2017. S-plecat cu un cuantum de 65% din baza de calcul și a fost plafonat la 85% din acesta.( art. 30 legea 223/2015 – actualizată la 22.12.2016 ). De unde 100% sau 120% ? Faceți afirmații să vă aflați întreabă dl Amonim !
Dar la 85% a fost adăugat meritul militar.
După plafonul de 85% s-a adăugat un spor de 10%, 15% sau 20%, OMM sau răbdarea măgarului, în final rezultă un calcul de :
10%(85×10%=8,5)
85+8,5=93,50
15%(85×15%=12,75)
85+12,75=97,75
20%(85×20%=17)
85+17=102
În final rezultă un maxim de 102%
Rezultă 102 darse aplica 65. Și se plafonează la media ultimelor 12 luni
Spuneți niște prostii.
Aveam pretentii la cadrele mi
Și sunt sigura ca nici unul care ,,face spune” pe aici, nu a fost cu palma la locul rușinos. Comportati va ca persoane inteligente
Hai nu mai face pe neștiutorul! La 85% se adaugă OMM ,încă 20% =105%. Acum nu poți să depășești 58,5,%
Nu se adauga, este procent din 85
Pana in 2017 totul se calcula din brut. Pentru fiecare an peste 25 mai primeai 1 %. Era clar. Apoi a venit olguta si se plafoneaza plus nu poti depasi netul. Cei care fac pe dumnealor ca sunt napastuiti, pensionati inainte de 2017, fie mint, fie au avut 25 sau foarte putin peste sau n au fost “destepti” ( sporuri, oscar etc )
20%(85×20%=17)
85+17=102
În final rezultă un maxim de 102%
Așa este
Nu e adevărat .Plafonarea a fost introdusă din 15 septembrie 2017
Ce care ați ieșit pină in 14 septembrie 2017 ați luat pensie bruta plus ordinul militar separat de cuantumul pensîei inclusiv pensie suplimentara
Cei care au ieșit din 15 septembrie ordinul militar a fost introdus in cuantumul pensiei pensia suplimentară o lei deoarece oug59 plafona pensia la venitul net rezultat din media soldelor brute pe 6 luni care și l-au ales fiecare
Coleg care a ieșit în 2017 are 3500 lei, 27 ani intervenție iar alt coleg ieșit în 2023 pe apt limitat la 40 ani peste 6000, sume valabile înainte de indexare
Va salut!Subscriu si eu aici. Pensionat in aprilie 2018,27 ani vechime numai pe operativ,pensie 3300,cu indexari pana in 2024,actualmente 4000.Coleg care mi-a fost subaltern,iesit cu apt limitat in ianuarie 2024- 6800 ,fara Oscar.Cu stima!
D-le eu consider că e un intrus cu scopul de diversiune, dezbinare, informații false
pt. a nu ne mai spunem drepturile, a denatura public realități, în batjocură
La adresa rezerviștilor
Ai (editat) voi după 2017 ați ieșit cu 150%
Nu m-ai vorbi prostii dacă nu ști, cine a ieșit cu pensie de 100%după 2012
Eroare, sunt pensionar militar din 31.12.2016 am ieșit cu…88 %
O intrebare : de atunci si pana acum cam cu ce procent s-a indexat ? adica cu cat a crescut?
de ce minti? am iesit in 2016 cu 85% calcul pensie
Chiar spui prostii
Greșit,85%
Nu este adevarat! Procentul in perioada pe care a-ti specificat-, o a fost de 85% nicidecum 1oo% si 125%….
Total greșit! Ar fi bine să vă documentați mai bine! Dacă aveți prieteni, cunoștințe sau “binevoitori” care sau pensionat în perioada precizată, puteți să-i rugați să va arate decizia de pensionare. Acolo este specificat cuantumul pensiei, cu toate sporurile aferente.
De unde ai scos aberația asta ? eu am ieșit in 2016 si a fost plafonata la 80%
Corect
In ce tara?
De unde ai scos aberația asta ? Eu sunt pensionat din 2013 cu pensie plafonata !
Asta s-o crezi tu eu am ieșit la pensiei în 2026 cu procent plafonat la 85% confirm ordonanței 57, cei ieșiți ibainte de 2016 au ieșit cu ce spui tu 100 și 120%, mai documentează-te.
Nu este adevărat.
Sunt pensionar MAI,din 31.12.2016…am procent de 88%!
Total neadevărat,mai iau formația și apoi sa dați răspuns.
Nu e adevărat, nu toată lumea a ieșit cu procent 100-120%, iar pensiile sunt mult mai mici că ale celor ieșiți după 2018-2024…
Eu am iesit la pensie in 5 aeptembrie 2017 si am 80%.
Plt adj. ieșit în decembrie 2016 cu pensie de 2300. cu 100% din salariu. Acum 2900 după 8 ani, ce zici, este mult.
La Sfântu’așteaptă. Ne-au înghețat pensiile în 2017( olguțica,psd și ceilalți parlamentari),sacrificându-ne pe noi în locul specialilor și cu sprijinul nemernicilor, numiți politic,din ccr. Cred că toată lumea își dă seama că, dacă erau și magistrații în aceeași situație cu noi,nu se întâmpla nimic.
coret spus
Ce inechitate? Cei care aveau dreptul la pensie in 2016 și nu au ieșit atunci ,au trebuit să mai aștepte cinci ani că să obțină aceași pensie ca voi
Dle președinte, a venit si martie, sursele ce spun, cand ies actele normative mult așteptate pt grad si hrana?
Luna aceasta
La fel s a spus si luna trecuta, ce e diferit acum?
Probabil luna aceasta vor spune ca luna viitoare, ne am obișnuit!
Macar au schimbat abureala…din ” la rectificarea bugetara, in luna aceasta”
Corect,din păcate…
Nu-mai minciunii ne spun ,nu o sa primim nimic, ne tot amăgesc, in 2 sau 3 ani o să avem salariul mai mic ca o femeie de serviciu ,nu vedeți realitatea ,în ultimii ani câți bani am primit noi la salariu, sau uitați-vă la Medici ,Profesori ,funcționari din primări ,etc
Nu cred că are rost comparația cu medicii, să fim totuși corecți.
Din punctul meu de vedere, legiuitorul nu cunoște limba română, fapt care nu mă surprinde. Deducere înseamnă că dau la o parte suma de 2000 de lei care nu se impoziteză și abia după aceea incep să aplic cotele de impozitare.
Pe cocoșați nu ai cum să-i îndrepți…
Pe cocosati nu ai cum să-i îndrepți
Off topic dle presedinte, dar de interes pt multi: pt ca nu e foarte clar in articolul precedent, posturile unice identificate a fi scoase la concurs in perioada imediat urmatoare, includ si posturile unice pt TCO?
Mulțumim!
Dle Teoroc/Tudorache/Stoica,
Se poate raspunde si la aceasta intrebare? Se tot evita…
Deocamdata nu stim cum va fi stabilit salariul de baza, cu ce sporuri. Cei pensionati dupa 2016, nu cred ca vor avea ceva de castigat, deoarece indexarea pensiilor s-a facut anual, ipc lunar este cam acelasi lucru cu inflatia, dar repet nu stim ce sporuri se vor lua in considerare la salariul de baza. sa nu ne imbatam cu apa rece.
Indexarea ar fi trebuit sa se faca anual dar nu s-a facut in fiecare an.
De ce spui ca ești Anonim?
Corect!
Cine beneficiază de aceasta facilitate,cei pensionați când,in ce perioada ?
Nu este o facilitate acordata cuiva. Este norma care statueaza modul de calcul al celor care ies la pensie de acum incolo
D-le Presedinte, aveti informatii sigure câ in luna Septembrie se vor RECALCULA si pensiile militare, odată cu cele civile ? Aveti informatii sigure câ pensionarii militari din orice an iesiti la pensie, vor avea parte de recalculari, la fel ca pensionarii civili iesiti la pensie in ultimii 15-20 de ani ? Vă rog să ne comunicati si nouâ, vechilor membri SNPP ! Multumim !
Nu se recalculează nimic la militari, stați liniștit. E greu de găsit o modalitate de actualizare, deoarece nu poți aduce pensii din urma cu 10 ani, calculate într un fel, la nivelul unor pensii calculate individual în parte, în funcție de salariile din 6 luni consecutive, alese de fiecare. Singura posibilitate ar fi sa va dea indexarile neacordate. Dacă un om a ieșit la pensie anul trecut, nu poți cere ca acestuia sa i se recalculează pensia, doar pentru ca a ieșit cu o pensie mare fata de alții care au rămas cu pensia mica. Fiecare a ieșit pe o lege, care prevedea moduri de calcul diferite.
Nu ai habar de Lege. La acest moment toate pensiile militare sunt calculate în baza Legii 223/2015. Procedura de calcul e diferita. Asa s-a dorit. Pensia unui colonel ieșit la pensie în 2000 sa fie aproape cât a unui plutonier ieșit la pensie în 2016
Vorbiți serios,dar de compensatorii,vă aduceți aminte,că fraierii de plutonieri,și în general subofițerii vă țineau scaunul cald să vă fie bine,cum a fost,și nivelul de trai a fost altul,ce a-ți dorit să aveți 10.000 de lei.
Adevarat
Plutonere, stai prost cu limba română
“plutoniere” de ar corect scris 🙂
Corect,ai pus punctul pe i!
Ce treaba au salariile compensatorii cu modul de calcul a pensiei militare.Salariile compensatorii sau acordat pentru cei carora li sau desfiintat functiile cat si unitatile militare.
Cei iesiti la pensie fortat pana in 2004 au avut alta metodologie de calcul comparativ cu colegii mai nou iesiti(vezi 2017)
Dacă colonelul a avut 15-20 ani vechime iar plutonierul 30 ani, da este foarte corect.
Dar cât este? Scrie in decizie! Dacă ești corect poți să spui. Eu am ieșit în 2023 cu 21 de ani militar și 14 civil. Pensia 58/100
Dacă colonelul avea 25 ani vechime iar plutonierul 35 ani vechime, este foarte corect.
În 2000 cat era pensia Coloneluilui și cat era solda Plutonierului? Nu este normal să fie mai mare pensia în 2024 decât una din 2000? În 2000 era bine ca pensia era mult mai mare decât unul care muncea?
Dacă la civili se elimină inechitatile, la militari de ce nu se poate? Rog pe cei “decorați “să nu se supere. N
Exact.Fiecare militar să facă afirmații individuale nu în numele tuturor, pentrucă sunt mari inechități între categorii de pensionari ,ieșiți la pensie in ani diferiți.
Pensia mea de colonel cu 36 de ani vechime de cascheta cum se spune e mai mică decât a prietenului meu plt.adj. cu 2000 de lei,el având doar 20 de ani vechime in serviciu militar,indiferent că este provenit din MAPN,MI,SRI , sau alte structuri militarizate.
Dacă nu cunoașteți realitatea nuai postați prostii că lumea le ia de bune . Fără supărare!
Da, 25 de ani vechime in politie dupa care 22 de ani la privat si am pensia cat a unui plutonier cu 25 de ani vechime. Este foarte, foarte nedrept, indiferent de lege. Daca vor sa faca dreptate pot modifica legile, daca nu invoca orice motiv mincinos pana cand incet, incet
dispatem. Parca am fi lucrat in tari diferite, iar hotii si talharii pe timpul meu se predau de buna voie. RUSINE MARE.
Ar trebui să ai 2 pensi 😉
Făcând abstracție de faptul ca limba romana va este străină și greșelile făcute nu justifica gradul de colonel, nu vad cum ați putea avea 2000 de lei pentru ca dl plt.adj.pr. nu prea avea cum sa iasă la pensie cu 20 de ani vechime și ar ieși cu maxim 4000 de lei. Dacă aveți curaj, postați talonul pe luna trecuta și chiar va credem… Eu va garantez ca un plt.adj.pr iese în prezent la pensie, după 30 de ani vechime pana în 5000 de lei. Aștept talonul dacă nu, nu mai elucubratinp aici…
Se pare ca și pentru dvs limba română este străină. Acest colonel a spus ca diferența dintre pensia lui și a plutonierului este de 2000 lei, nicidecum ca asta ar fi valoarea pensiei lui. Ar fi bine să vă luați noroiul înapoi.
Unii au si 7000 dupa ultima indexare.
Doar dacă ești superman poți ajunge adjutant după 20 de ani – sursa, ghidul carierei militare!
Sunt subofițeri angajați din viața civilă, având vârsta de 30-35 de ani, primesc grad de plutonier, și, da pot ajunge în 20 de ani de caschetă chiar și la gradul de plutonier adjutant șef. Vorbesc din experiență.
Corect.
De acord
Colonelul.ala iesit in 2000 de care spui a luat miliardul pe oordonanata 7. Iar plutonierul a iesit după alt calcul fara acel.miliard. cum dati voi coloneii in subofițeri când stiti b8ne ca fara subofițeri și sgp sunteti nimeni. Nu va mai săturati de bani. De ce nu dai tu ex între un col iesit in 2000 cu ordonanța 7 si un colonel iesit anul trecut? Ca te ia colonelul înjurat iti spun eu. Asa ca zici hai sa zic de un subofițer.
Aiuritor ce spui d/le!Deci cel cu Academie si studii superioare nu putea face treaba fara plutonierul cu 10 clase!Nu vreau sa jignesc!Dar aici e o mare si temeinica diferenta!Nu putem compara bananele eco cu samburii mici!
Nu mai exista plutonier cu 10 clase e obligatoriu dovada diplomei de bac
Dar care sunt subofițerii aceia cu 10 clase stimabile?
Plutonierul nu poate ieși la pensie, dar ignoranța ta se vede de departe
Dar pensia unui plutonier ieșit în 2000 știți cât este domnule? Sesizez un oarecare dispreț față de un anumit corp de cadre .
Totuși legile după care am ieșit unii la pensie și care prevedeau un anumit algoritm de calcul s-au modificat numai în detrimentul nostru, din septembrie existând riscul să vedem revolte chiar, din cauză că foarte multe pensii militare vor ajunge în derizoriu, mai mici decât un ajutor pentru încălzire.
Ești dus tinere
O parte din pensionarii militari au pensia militară calculată conform Legii 263/2010 la opțiunea acestora pensiile lor vor fi recalculate in septembrie 2024 întrucât dispare stagiul complet de cotizare și apare Valoarea Punctului de Referință!
Nu se vor recalcula pensiile.
În acest moment toate pensiile sunt calculate în baza legii 223din2015, în baza opțiunii fiecăruia.
Nicio pensie nu este calculată pe contributivitate.
Vorbești prostii, asta faci, mai bine taci! Nu vrei să dormi?
01 12 2016 = 2800
NU se vor recalcula pensiile militare în luna septembrie. Recalcularea despre care se tot vorbeşte se referă EXCLUSIV la pensiile civile.
A spus clar prim ministru.TOATE PENSIILE DIN ROMANIA SE VOR CALCULA(INECHITATI).deci TOATE.
Va salut domnul Tudorache, o intrebare am: pentru baza de calcul pentru pensia de serviciu cand conteaza sdsl si orele suplimentare? Cand le facem sau cand intra in plata adica peste 3 luni? Sper ca intelegeti intrebarea mea , multumesc!
Sdsl-urile se plătesc odată cu drepturile pentru luna în care le efectuezi. Dacă lucrezi 50 de ore în februarie, pe 10 martie îți intră la plată.
Orele suplimentare intră la plată după 60 de zile de la efectuare dacă în aceste 60 de zile nu s-au recuperat cu timp liber.
Evident, atât sdsl cat și orele suplimentare sunt drepturi care constituie salariul brut al lunii respective.
Dle Tudorache, exista o anomalie privind noua anexa cu varstele de pensionare, respectiv 2031-2035. S a constatat ca daca esti nascut in anul 1984, probabil si 1985, teoretic daca ai 26 ani de munca doar de conditii speciale de la angajare, anul pensionarii ar trebui sa fie 2033. Dupa scaderea conditiilor 63- 13 rezulta o varsta de 50 ani, dar tu ai atunci 49 de ani. Ai impresia ca o sa iesi la anul dar nu poti nici atunci ca in 2034 varsta standard e 64-13 egal 51 dar tu ai 50. Si te arunca asa …pana in 2036, cand tu deja ai vreo 30 ani de conditii speciale..degeaba.
Acest calcul l-am realizat si personal. este un aspect care ar putea prezenta interes pentru inserarea unor prevederi care sa tamponeze situatia. Preluat.
Sa vedem ce perioada va fi cea mai buna pentru calculul pensiei. Părerile sunt împărțite. Nu știm ce mărire este aceea pentru anii 2020si 2021 de 38%.asteptam răspuns. La calcul
Pentru cei pensionați în perioada 2000 -2005 ,când se vor rezolva inechitatile.?
CÂND MILITARUL VA REFUZA SĂ FIE SLUGA SISTEMULUI ȘI VA PORNI UN RĂZBOI . PĂNĂ ATUNCI TOATE DREPTURILE SE DUC LA ȘMECHERII DIN SISTEM .
Pe lumea cealalta.
👍
Se aplica și pentru cei care și-au depus cererea in luna ianuarie
Sa înțeleg că noi ăștia care am avut ghinionul să ne naștem mai devreme tot oropsiți vom rămâne.
Sa înțeleg că noi ăștia care am avut ghinionul să ne naștem mai devreme tot oropsiți vom rămâne.
Impozitul progresiv, al pensiilor, a intrat în vigoare cu data de 01.01.2024, deci acest tip de impozit, este în vigoare.
Bună ziua,as dori sa va întreb dacă acest ordin se aplica și celer ieșiți la pensie deja.Multumesc
Până la urmă care sunt noutățile din acest ordin ? Eu nu vad nimic semnificativ schimbat ….poate cineva sa ne lămurească daca ne a scăpat ceva ? Mulțumesc !
Ati mentionat asta in articol “Conform noii metodologii așteptate cu nerăbdare de miile de colegi trecuți recent în rezervă din structura de apărare, salariile din baza de calcul aleasă, vor fi actualizate cu indicele prețurilor de consum lunar, la data deschiderii drepturilor de pensie.”afecteaza pe cei care au iesit la pensie deja?
După sep.2017 , toate pensiile sunt contributive. Înainte de 2017 n-am contribuit. Bă voi sunteți …..
Și pentru cei ieșiți după 2017 când actualizați pensia la 115 la suta din salar și când acordați și salariile compensatorii pentru trecerea în rezervă ?
Care este formula de calcul pentru pensia din 2004.
Buna seara domnule doresc să știu ce se va întâmpla cu cei care au ieșit la pensie până în anul 2000 și care sunt discriminați din punctul de vedere al pensiei față de colegii sai care au ieșit la pensie după această dată și benefiaza de pensii destul de acceptabile.
Se vor elimina inechitățile dintre noi?
Pensiile din sistemul militar, ma refer la cei pensionați înainte de sept.2017 este o bătaie de joaca societății , suntem foarte multi care ne putem calcula pensia pe principiul contributivității știind cate puncte avem.
Că urmare pensiile zise speciale din structurile militare multe sunt sub valoarea unei pensii calculată pe cotributivitate , suntem bătaia de joc a lui Ciuca și cu ai lui
Acest lucru este încurajator pentru nesimțiții care ies în pensie înainte de termen a căror funcții nu se desființează ,sistemul le permite destabilizând sistemul de apărare
Din septembrie inechitățile vor fi și mai mari
In ce tara se mai întâmplă să fim plătiți în același sistem pe 2-3 legi diferite
Pe aceiași funcție ,perioade de pensionare diferite valoarea pensiilor variază enorm ,poate fi și dubla
S-au creat sporuri cu nesimțire Ciuca și ai lui le cunosc
Asociațiile cadrelor militare multe la număr ,întreținute de sistem tac ,sunt inexistente vocal .
Va veni vremea când întreg sistemul va da socoteală de bătaia de joc
Aveți grijă ce veți alegeri faceți cu cei actuali ne-am pricopsit
Am lucrat efectiv, 25ani in sistemul civil si 19 in cel militar,dar conform legii 223/2015 o parte au fost integrati in sistemul militar SI astfel nu am beneficiat de drepturile sistemului civil ce privește creșterea punctului de pensie.in sistemul militar legea 223/2015 a fost facută praf de Olguța.Cind vor avea grija si de noi rezerviștii?.
Când se vor elimina inechitabil din sistem?Un militar angajat pensionat în 2023 are pensia mai mare decât un col.iesit în 2000-2005.
Dacă vă interesați cât este pensia unui colonel ieșit în 2023 o să vă pice fața, faceți comparație cu același grad.
Cât avea un miltar angajat pensia în 2000-2005, în raport cu un colonel pensionat în aceiași perioadă? Astfel, comparați merele cu perele….
Pentru d l Hulpe nu uitați că dl. Colonel a luat când a ieșit la pensie in 2000-2005 cum spuneți 20 de salarii brute compensatorii întrebați pe oricare colleg daca ar dori și el astăzi 20 de salarii brute compensatorii, cred că vă dați seama ce suma înseamnă astazi
Impozabili. 10.000 euro. Nu a fost compensare, a fost mită să pleci.
Dar cei ieșiți inainte de 2017 care au luat salarii compensatorii nesimțite și și-au putut cumpăra garsoniere, apartamente, acuma vor pensii egale ?vrem și noi salarii compensatorii
Înainte de 2010 nu de 2017. Mai documentați-vă înainte de a scrie
Corect
Mulți ați ieșit cu ordonanțe și pana sa crească salariile care au dus la pensii mai mari, n ați comentat nimic. Acum cereți echitate. Echitate pe legi diferite nu se poate. Aduceți ordonanțele înapoi, actualizate la zi cu inflația și apoi cereți pensii actualizate.
Noi cei iesiti la pensie intre 2000 si 2005, si blocati de Basescu si Boc,care nu am primit nici inflatia si am ajuns cu pensia unei femei de serviciu , nu asteptam speranta magarului ci numai doamna cu coasa?
Inechitatile vor fi rezolvate doar de Putin, ca suntem slugi la Nato
Sper sa te rezolve numai pe tine Putin. Avand in vedere rezolvarile rusesti pentru romani in trecut, pe restul nu ne intereseaza, preferam sa fim slugi sau ce mai mannci tu pe acolo de culoare maro, ca imperiul pe care il slavesti
Buna ziua!
Mama fiică de ofițer dorește să știe dacă beneficiază de drepturi după tatăl sau: ofițer rănit în Cel de-al II-lea Război mondial la Cotul Donului și care nu a mai luptat pe frontul de vest. Ca urmare, prin ,,restructurarile ” din anul 1947 a fost dat afară din armată, deblocat se menționează…
Mama în anul 1952, avea 10 ani când a murit tatăl ei ofițer, iar el avea în jur de 43 de ani…
Vă mulțumim!
Dupa iesirea la pesie,am lucrat legal la o fima privata 15 ani.Aceasta perioada va fii trecta in docum.de pesie si voi primi pensie pentru ea,sau voi putea solicita pensie civila prin casa de pensii locala? Colcer A Ioan
Da, puteti deschide un nou dosar de pensie (civila pe contributivitate) la implinirea varstei de 65 ani.Este mai rentabil asa,decat sa valorificati acesti ani in pensia militara.
Am făcut greșeala să cer integrarea stagiilor realizate după trecerea în rezervă ( aproape 15 ani ) în sistemul militar
Am contribuit la sistemul de pensii dar gulerații din armată nu vor să plătească
Știe cineva ce se poate face ?
Da puteti deschide un nou dosar de pensie la casa de pensii civila.
Noile norme nu au treaba cu pensiile deja aflate în plată. Se aplica doar pentru cei pensionați după 01.01.2024. Domnule președinte Teoroc, va rog sa explicați și dumneavoastră clar celor pensionați pana pe 31.12.2023,ca a este norme nu ii ajuta cu nimic. Nici nu le da nimic, nici nu le ia nimic.
Rezolvați inechitatile din sistem! Voi care sunteți acum, activi, vă gândiți numai la voi? Colonel ieșit la pensie 2004,are 5600 lei, colonel ieșit 2023 are 9000 lei!La subofițeri aceeasi problema!Bineinteles cu pensii mai mici! Asta trebuie rezolvat! Vă faceți că nu vedeți?
JUST Asa este.
Bună ziua! Sunt în postura de a deveni pensionar MAI după 27 de ani de activitate! Acum, va rog sa ma sfătuiți cu o dilema. Am aplicat cu indicele de consum pt 2 perioade diferite de 1 an, martie 2020, unde acesta a iesit undeva la 136 și cu un salariu mediu net de 4200 si pt perioada ianuarie 2023, unde indicele iesit mediu este 101 si cu un salariu mediu net de 4900.
Deci, ce perioada de 12 luni sa îmi aleg? Martie 2020-Februarie 2021 sau Ianuarie 2023-Decembrie 2023. Mulțumesc anticipat!
Vă alegeți perioada ianuarie – decembrie 2023 pentru că în perioada din 2020 – 2021 nu aveați aceleași drepturi.
Uitați-vă pe fluturașul de salariu și comparați cele 2 perioade.
In anul 2023, baza de calcul era de 6 luni, nu de 12, deci va trebui sa aleaga altfel!
Rezolvați inechitatile din sistemul de pensii militare!
Când se vor recalcula pensiile militare ale celor trecuți în rezerva,între anii 2001-2015,având ca baza legea salarizării din 2015?În acest fel,am avea și noi speranța unei reale actualizări a pensiilor și diminuarea inechitatilor din sistem.
De ce nu se ia în considerație la calculul pensiei și sporul/ indemnizația de cifru?
Mai am și eu o întrebare cei care am ieșit santem lăsați de izbeliște mai trebuia o vizita medicala pe an cupoanele de transport sa ne dea ceva bonuri nu mai zic de stațiuni de tratament nimic dar la chemare la unități am fost în fiecare an și anul asta am fost chemat și am fost cmj nu ne mai actualizează avem un minister cu are ie indiferent de noi va multumesc
Aceeași situație
Am fost 25 ani ofițer
18 ani în sistemul civil
Anii lucrați ca civil integrați în sistemul militar și am primit doar pentru vechime
Pentru contribuție , NIMIC
Punctul de pensie în 2015 era 832 lei
De ce nu s-a actualizat calculul pentru anii luccrați ca civil la nivelul actual al punctului de pensie?
Am citit cu atenție! Clasa politica după 1989 a dezbinat țara! Din păcate ln capcana politrucilor de doi bani a fost folosită și uniforma militara! Mare diversiune!
Dacă cineva poate să-mi spună s-au cunoaște vreun caz în care, colegi rezerviști, pensionați în perioada 2010- 2017,( cu regret spun, care au decedat), au beneficiat moștenitori de indemnizațiile de ieșire la pensie? După cum știm, acestea au fost prorogarea an de an, în schimb la alin 2 din art. respectiv, prevedea ,, prevederile alin.1 nu se aplică în cazul în care decedează persoana îndreptățită “.
Mulțumesc anticipat pentru răspuns!!
CPSA nu a luat in calcul perioada 2013-2023 lucrata dupa iesirea la pensie ci doar perioada 2003-2013 ! Oare dece ?
Vă rog să Expuneți această problenă și pe Facebook….ar fi bine dacă Armata se alătură Poporului pentru a face curătenie și a reveni la Statul Român și drepturile Poporului Român….până nu să vă alăturați Poporului ,nu veți avea drepturile cuvenite….Dacă veți accepta în continuare că Armata Română să fie înjosită de Guvernanții Vânduți Occidentului,nu veți avea Drepturi decât că sclavi și ca Carne de tun….Știțibcă Yohannis a semnat Un Act cu Ucraina prin care Armata Română va fi trimisă să lupte Contra Rușilor….dacă acceptați ,vă pot dori o moarte mai bună pentru o tară Străină ….
A-ți spus că în ianuarie a intrat noul impozit în baza de calcul,. dar nu se observă nimic,iar cei ieșiți pe caz de boala în 2021la pensie, beneficiază de recalculare în septembrie?
bună ziua! am ieșit la pensie în anul 2000,vechime 25 ani. pensia este de 1990 RON, fac parte din categoria oamenilor săraci. am făcut tura operativa 24 din 24, am rămas în continuare la 8 ore de f multe ori. oare voi rămâne cu același pensie?
MUNCA MULTA ,STRES ,EMOTII ,GRIJII IN DOMENIU MAI ,,,SALARII SI PENSII DE MIZERII,SA TRAIASCA SI IOHANIS SI ARAFAT CU ASA PENSII,,,
Da’ ce cuantum are ordonanța fiecăruia ? Ghidurilor… Nu v-am auzit cerând reluarea plății ordonanței…
Nu esti singurul, suntem sute de radiolocatoristi in situatia asta. Nimeni nu spune o vorba despre aceasra. Se lucra in ture de 24 ore cu 48 libere, fara ture libere si cu zile de “program” din timpul liber. Nu pun in calcul aplicatiile, defectiunile la tehnica, etc. Sindicatul militarilor in rezerva nu face NIMIC pentru noi.
Echitate nu va fi niciodată pt că persistă sfinta relație
Echitate va fi pe lumea cealaltă. Nu luam pensiile cu noi.
Toți cei care a ți ieșit la pensie până în 2010 v ați luat compensatorii în funcție de vechimea în serviciu așa că nu puteți să luați și 20 salarii brute și să aveți și pensia unui coleg ieșit în 2023 la pensie așa că nu uitați de cele 20 salarii brute pe care le ați încasat fata de cei de astăzi care nu iau nimic când ies la pensie
Mare bou ești, răcane!
În 2016 era interzis să se depășească 100%din venitul realizat,plus că salariul fusese tăiat de regimul terorist Băsescu cu 25 la sută.In anii următori a fost interzisa reactualizarea,indexarea pensiilor militare ,chiar daca salariații militari au beneficiat de cei 25 la sută tăiați de politicianul zis Petrov,marea rușine națională.Astfel diferența unei pensii calculate in 2016 la vechime ,funcție,grad militar,și condiții de muncă egale ,este mai mică cu peste 30 la sută în comparatie cu pensia calculată în 2023..Politicienii care plesnesc de bunăstare pe funcțiile date pe criterii politice,fara concurs,mă refer la ministru și miniștrii secretari de stat,ascund aceasta realitate de frica să nu-și piardă din beneficiile,bonusurile salariale,și salariile nesimțite pe care le primesc pe nedrept,pentru tăierea frunzei la câini,deoarece banii primiți nu cer o justificare a muncii depuse,așa cum li se cer profesioniștilor din sistem.
Bună seara! Mă încadrez la sfârșitul lunii să ies la pensie pe calcul de 12 luni. Mi-a ieșit un net de 6500 perioada august 2022-iulie 2023. Cu indicele de consum lunar s-ar mări ceva la calcul dacă ies în martie sau să aștept în aprilie? Ar exista un avantaj?
Un cadru activ care ultima zi de serviciu este 31.12.2023 și ar putea ieșii la pensie începând cu 01.01.2024 pe ce lege ii se va calcula pensia?
Au trecut multi ani….iar pentru cei iesiti la pensie pana in 2017..si care conform legii….auacest drept….nu s au acordat ajutoarele…indemnizatiile la iesirea la pensie!
Anual…o tot amana….!
Cand…..da guvernul…aceste drepturi…ca ne tot pacaleste!
Cum se aplică prevederile art 147 a legii pensiilor 360/2023 în cea ce privește separarea stagiilor de cotizare din sistemul public adăugate la pensia militară ulterior deschideri acestui drept și care nu a condiționat stabilirea cuantumului pensiei militară?
Incredibil!
În loc să se susțină o decență a pensiei ostașului român în rezervă și retragere, asist la modul cum se sfâșie între ei oameni din armia română.
Ba că unul a luat nu știu ce salarii compensatorii, ba că nu știu ce legi diferite…….ș.a.m.d.
Într-adevăr conceptul de armată populară își arată acum colții.
În loc să-și unească forțele pentru a obține drepturile elementare, ostașul român în rezervă și retragere se încaieră.
Oameni buni,
Absolut în nicio armată din lume plutonierul nu are pensie egală cu colonelul, indiferent de anul ieșirii la pensie.
Nu poți distruge principiul ierarhiei militare pentru că toată gloata comunistoidă vrea să fie egală pe principiul că toți au o gură pe care trebuie să o hrănească.
În rezervă și retragere sunt oameni de toată isprava dar care au avut pregatire diferită și responsabilități diferite în ierarhia militară.
Suntem cu toții uniți în cuget și simțiri dar nici într-un caz egali.
La noi se poate tocmai din motivul pe care l-am relatat în prima parte.
Pe oamenii slabi de înger cu coloană vertebrala de tip ghiocel îi manipulezi și-i manevrezi cum vrei.
Păcat!
Mare păcat!
Vedem aici efectele armatei populare socisliste multilateral dezvoltate și înaintare spre comunism.
Noapte bună armie română!
Ai ajuns bătaia de joc a unor șmecheri în care un comandant de regiment ieșit mai demult la pensie este pus să aleagă între hrană și medicamente ca sa trăiască.
Treziți-vă oameni buni!
Cât mai este vreme.
Altfel vă vor mânca câinii.
De vii!🤯
Din simplul motiv că
Când se va lua în calculul pensiei și indemnizația de cifru?
Și sporul de turnător se va lua in calcul?
😂😂😂
Să se ia în calcul detasarile pe șantierele patriei,programul de lucru de peste 12 ore,condiții de șantier foarte grele la foc continuu fara sărbători, fara familie în ger și fără condiții de trai decente în bărcile de lemn încălzite cu instalații de curent electric inprovizate. MAI TREBUIE eliminate acele luni alese pentru stabilirea pensiei,deoarece se cunoaște că marea majoritate în special ofițeri au fost avansați în funcții în ultimul an înainte de a ieși la pensie,fiind avantajati foarte mult la calculul pensiei.ESTE foarte mare diferenta dintre pensie de ofițer și subofițer iesiti cam în aceiași perioada,precum și diferențe mari între cei ieșiți acum cu ce ieșiți mai inainte. Ne-au întrecut cu mult și cei care erau încadrați pe cele mai mici funcții,inclusiv personalul civil din unitățile militare cât și cei din viața civilă cu studii și functii mai mici. Bătaie de joc în toată regula!
Este singurul comentariu pertinent. Constat că “meletarii”, cei care, în activitate fiind, s-au “frecat” inutil unii pe alții, acum continuă să fie dezbinați. Citind comentariile domniilor lor, vezi cât de lipsiți de unitate sunt și aplică principiul “să moară capra vecinului”! Cei care sunt acum în activitate, se comportă precum o făceau actualii rezerviști (sunt slugarnici, nu se gândesc la pensie, se “căprăresc” între ei, în loc să se instruiască civilizat si camaradereste. Din păcate, sunt prea limitați ca să realizeze că dacă s-ar unii cu toții, ar putea chiar să dea o lovitură de stat, fiind cei mai tineri pensionari, cei mai în putere și cei mai calificați (teoretic) în luptă. Dar sunt proveniți din medii sociale sărace, nu au cultură, au executat doar ordine toată cariera lor, nu gândesc, nu sunt capabili să se unească. De aceea reprezintă cea mai batjocorită categorie socio-profesională din România. Și-au creat zeci de asociații ale rezerviștilor, care se ceartă între ele, în loc să se unească toți, cei peste 150000 într-un singur sindicat (atât cei din la “interne”, cât și cei de la “apărare”, să instaleze corturi în fața palatului parlamentului, în fața sediului guvernului, în fața casei lui “ciolacu” si in fata casei slugarnicului “ciucă” și să nu mai plece de acolo decât cu dreptatea recâștigată.
Din fericire pentru hoții de la guvernare, foștii militari sunt prea proști ca să facă ce am menționat eu mai sus. Ei se ceartă în continuare, care a luat plăți compensatorii și care are pensia mai mare. Înapoi fuga MARȘ, mă răcanilor!
Da, 25 de ani vechime in politie dupa care 22 de ani la privat si am pensia cat a unui plutonier cu 25 de ani vechime. Este foarte, foarte nedrept, indiferent de lege. Daca vor sa faca dreptate pot modifica legile, daca nu invoca orice motiv mincinos pana cand incet, incet
dispatem. Parca am fi lucrat in tari diferite, iar hotii si talharii pe timpul meu se predau de buna voie. RUSINE MARE.
DOMNULE EUGEN NAI DREPTATE DAR CEILALTI AU MAI RAMAS ACTIVI SI AU RASPUNS IN CONTINUARE SERVICIULUI MILITARACTIV SI CA URMARE AU MAI PRIND NIDTE MAJORARI DE SALARI SI DUPA CATE STIU CA URMARE A CRESTERILOR SALARIALE AU CRESCUT SI PENSIILE MILITARE
Asta este părerea d voastră d nul Apevistu nedreptățit dar sa știți că cei care au ieșit în 2023 au rămas cu datorii la credite ipotecare de 40000 de euro cel puțin pe când cei care au ieșit la pensie că d voastră daca a ți avut datorii vi le ați achitat prin cele 20 salarii brute compensatorii care astăzi ar însemna că ar fi 40000 de euro ce părere aveți de asta e corect așa?
Eu zic ca ne certam degeaba. Sa fim sanatosi.
Pentru cadrele militare iesite la pensie pina in 2004 ,avand alta baza de calcul a pensiei ,se mai actalizeaza pensiile sau se asteapta sa parasim sistemul pe cale naturala?
Dejea ai mancat pensie mai mult decat ai ,,muncit,,. Mai lasa si pe altii…
Bună ziua.Daca ies la pensie anul acesta,o sa am pensia mărită cu 13 la suta?mărire ce s a aplicat anul acesta în ianuarie. Mulțumesc anticipat.
Nu
Corneliu cine a ieșit la pensie începând cu 1Ianuarie 2024 Nu beneficiază de indexarea pensiei cu 13,8 la sută ce a fost aplicată ai pierdut trenul câștigător
Indexarea de 13.8 % s-a aplicat doar la pensiile aflate in plata la 31.12.2023.
Cei care au depus raportul de pensionare in decembrie 2023…ghinion.
A spus clar prim ministru.TOATE PENSIILE DIN ROMANIA SE VOR CALCULA(INECHITATI).deci TOATE.
Practic nu le calculează, le supraimpozitează ! Vezi modul de calcul al marii recalculări ! Ti-a dat în ianuarie ca să aibă de unde tăia în septembrie !
Buna ziua!
Poate sa ne spuna cineva cum se calculeaza la ora actuala pensia pt militari?
Ce baza de calcul se foloseste?
Dupa ce sume de pe fluturas ne putem orienta?
Președintele Ciolacu a promis ca toate pensiile militare și din justiție se vor recalcula din 2025 când vor fi trecute la pensii pe contributivitate ca cele din sist civil și calculate pe toată perioada de activitate. Nimeni nu e mai special fata de altul. Nimeni nu te obliga sa mergi in sist militar. Acolo se duc cei care vor și nu obligați așa ca nu trebuie sa fie Avantajați. Destul ca au norma de hrana de 2000 lei neimpozabilă,bani de haine,chirii și sporuri peste sporuri când sunt activi. La pensie după munca nu după ultima lună!
Ciolacu ,Ciucă ….mint cum respiră .Mai crede cineva promisiunile lor ?
am 43 ani si 7 luni de contributivitate si 1 an si 4 luni armata. care este puntajul pentru srabiltste si arnata, cu 1 septembrie 2024?
😂😂😂
Sigur domnule Dumitru se va întâmpla asa cum a promis domnul Ciolacu ,cum facem cu cei care au luat salarii compensatorii, cu cei care nu au luat , practic fiecare a iesit la pensie pe o lege favorabilă lui la timpul acestuia, schimbarea criteriului și modalități de acordare a acesteia se va stinge asa cum a zis domnul Zegran doar adată cu decesul persoanei ,restul e cancan de alegeri comasate sau nu ! Unul a cotizat mai mult iar altul mai puțin în funcție de valoarea salariului, asa ca nr de ani lucrați va fi doar unul dintre factorii de modificare, dar nu principal !
Bai Marius tu esti (editat). Civilii care au iesit la pensie cu salarii compensatorii au calculul punctajului diferit? Mă gandesc ce functie ai avut (editat) cum esti, portar, maturator sau ce?
Dar de actualizare valoare grad funcție, ce spuneți ? Ce avem punct de pensie?
Domnule Vasile ,ești un domn prin definiție! Eu am expus o situație de fapt obiectivă,legată de ipotetica modalitate de recalculare corectă a pensiei de serviciu ,faptul ca dvs ați fost civil sau zvonac, intr-un sistem și pensia acordată nu vă acoperă cheltuielii zilnice nu mi se datorează mie! Practic în maxim 10 ani pensia ,care nu este corect raportata la inflația reală erodează modul de trai ! As fi vrut să fiu măturător, dar păcat , nu am avut loc de alțiii, mai stilați care au acaparat sporul de rusine .Portar ,era visul meu neimplinit ,aș fi lăsat intrarea liberă pentru toți cei dornici de muncă. Bănuiesc că erai sfătuitorul de taină al șefilor, cel veșnic nemulțumit, abonat permanent ,clasa vip la popotă, , practic instituția era în prag de desființare cind plecai în concediu! Fără măturător te scalzi în gunoaie, fără portar nu puteai întra intr-o instituție, etc. Bănuiesc ca ai statuie la locul de muncă ceva de genul ,,faceți ca el !,,. După un număr mare de ani lucrați în sistem îți dai seama de limitările acestuia, de limitele lui sau de avantaje,dezavantaje etc . Ca să crești ,trebuie întâi să fii mic ! Dumnezeu să te aibă în pază și votează pe cel mai bun !
Dl.Neamtu toate pensiile se vor recalcula dar ramai în plata cu cuantumul pensiei mai mare ,cred că știți că cei care au ieșit după Septembrie 2017 au ieșit cu 65 la sută din venit așa că în urma recalculării s ar putea să se facă dreptate și să revenim și noi că toți ceilalți cu sută la sută și este posibil să auziți de valori ale pensiei ..,….
Pensiile militare nu se vor recalcula. Faceți confuzie cu pensiile din sistemul public, care cu 01.09.vor fi recalculate conform legii.
Va salut domnu Gheorghe! Aveti informatii in sensul asta …sau doar credeti ca nu se vor recalcula
Este valabil și pentru dl. Dumitru nu uitați că noi cei pensionați cu 65 la sută plătim impozit la toată Pensia in cazul meu impozit 1800 adică plătesc impozit pe ceva Plafonat de d na Olguța
Bună ziua, s-a publicat în monitorul oficial faptul că de la 01.09 2024 se vor recalcula și pensiile militare. Știți cumva cum vor fi influențate? Va fi în bine sau în rău. Mulțumesc
Doar pentru pensiile personalului civil contractual din aceste ministere. Ei se pensioneaza pe baza legislației privind pensiile din sistemul public.
de ce se considera ca militarii nu au contribuit (la calculul inpozitului) .Pensia suplimentara platatita ce era?
Dragii mei, am ieșit la pensie în 20 martie 2000, obligat. Colonel, șef de catedră, scăderea funcției pe lt. colonel, că intrăm în NATO și este nevoie… de reducere. Sunt promoție 1973, deci aproape 27 de ani de serviciu. În anul 2015 mi s-a calcula pensia brută de 4150 lei ! Din octombrie 2000 am intrat în învățământul superior civil, profesor universitar, doctorat în istorie la Univ București. Am ieșit la pensie în anul 2016, la vârsta de 65 de ani, conform Statutului cadrelor didactice din învățământul superior. Dar tot în anul 2015, având 15 ani vechime, pe bază de contributivitate, mi s-a calculat pensia civilă: 2340 lei. Am optat să o primesc împreună cu cea militară, având 2 decizii de pensie: una militară și una civilă. Nu mai spun că cea civilă a rămas înghețată, urmând numai creșterile cu rata inflației, nu și cele acordate normal pensiilor contributiv. Dar acum vine „ creația” casei noastre de pensii. Deși ar trebui să fie impozitată progresiv numai pensia militară, considerată de ei necontributivă, s-au însumat cele 2 pensii și am ajuns la impozit progresiv, fiindcă în urma indexării cu 13,8% am sărit la un brut de 9000 lei, cele 2 pensii însumate. Am depus până acum 3 contestații și am cerut să mi se răspundă; care este cuantumul pensiei militare și care este al pensiei civile, contributive. Războiul surzilor, se fac că nu înțeleg, așa că urmează să mă adresez instanței. Vă salut cu respect
Buns ziua! Eu am iesit pe contributivitate in 2015,februarie. Cum mi se va recalcula pensia ,pentru ca eu sint impozitat progresiv ,adica partea contributiva nu mi s-a luat in calcul si nu a fost scazut din brut.
Din pacate cu noua lege s-a introdus o alta mare nedreptate. Cei care au iesit din armata fara pensie in anii 1990-2000 si sunt nascuti incepand cu octomberie 1965 o sa aiba o pensie de 3 ori mai mica ca cei care sant nascuti inainte de aceasta data din cauza schimbarii bazei de calcul care actualizeaza salariul pe baza indicelui de crestere a preturilor lunar. Eu cred ca acest impact a fost deja stabilit si stiut cand s-a facut propunerea. Pe ce baza s-a propus acest mod de actualizare este foarte ciudat. Nicaieri in lume nu se face asa ceva. In cel mai rau caz salariul trebuia actualizat pe baza cresterii salariului mediu lunar nu pe baza indicelui de crestere a preturilor. Sa le fie rusine ca introduc asemenea discrimari ”legale”.
Totul pleacă de la incorectitudinea grilelor de salarizare ale militarilor și polițiștilor,care în statul român sunt mai puțin importanți, decât o femeie de serviciu sau șofer de la anumite companii sau instituții ale statului!
Răspunsul este simplu la toate problemele societății , și a fost dat de mult !
,,Măriți ciolanul sau micșorați haita !,,
Din păcate guvernul a ales să mărească haita !
Unde e dreptatea, un militar ieșit la pensie înainte de septembrie 2017 care la 31.12.2023 avea o pensie de 5000 lei, în luna ianuarie 2024 a luat o pensie de 5500, celalalt pensionar ieșit la pensie după septembrie 2017 care avea o pensie la 31.12.2023 tot 5000 lei, în luna ianuarie 2024 a luat o pensie de 5600 lei, oare de ce, vă rog să mă lămuriți și pe mine, ce calcule matematice sau făcut, a făcut vreun lider de sindicat vreo sesizare cu privire la acest aspect
Pentru dl Gigiberlogea- un militar ieșit la pensie înainte de septembrie 2017 care a avut o pensie de 5000 lei avea un total brut realizat de 5500-6000 de lei, un militar ieșit în 2024 cum spuneți d voastră tot cu 5000 lei și a luat o pensie de 5600 cum spuneți a ieșit la pensie cu 65 la sută din total brut realizat adică a avut total brut realizat 110000 ce părere aveți este corect că cei care trec acum in rezervă prin pensionare să iasă cu 65 la sută din venit?
Adică d voastră dl Gigiberlogea- plătiți un impozit de 850 de lei la un total brut de 6000 și net cum spuneți 5000 și unul ieșit la pensie in 2024 plătește cum e cazul meu 1800 lei la total brut de 110000 inclusiv plafonarea d nei Olguța pe care o plătim că și impozit.
Bună ziua!
Aveți vreo știre cu privință la implementarea softului de calcul pentru pensiile militare a celor ieșiți în anul 2024.
Nici serviciul financiar, nici serviciul resurse umane nu comunica nimic. Nici până în ziua de azi, nu mi s-a trimis pentru a lua la cunoștință fisa de pensie pentru întocmirea dosarului de pensie, pe motiv ca nu au aplicația electronică implementată.
Data încetării raporturilor de serviciu este 04.01.2024.
Vă rog respectuos domnule președinte, dacă puteți răspunde acestui mesaj.
Cu respect!
stiu ca se lucra la aplicatie / vom afla cu totii cand devine functionala / sunt drepturi alternative / aceleasi conditii
Mulțumesc mult pentru răspuns!
Cu respect!
Am luat la cunoștință fișa de pensie, am ieșit din sistem in feb 2024 ,am ales 12 luni (feb 2023-ian 2024) mi-au calculat solda bruta din fiecare lună+ ipc din luna respectivă. Ex solda bruta + ipc febr 2023 și tot așa fiecare solda brută cu ipc din luna respectivă,nu trebuia fiecare soldă cu ipc din febr 2024 când am deschis dreptul de pensie?
se simte ceva in calculul pensiei acest ipc? adica ne avantajeaza? sau e doar praf in ochi?
pentru VIO , in lege scrie că se vor actualiza cu indicele prețurilor de consum LA DATA deschiderii dreptului la pensie ,normal cele 12 luni alese ar trebui sa se actualizeze cu IPC din luna februarie 2024
Conform celor de la MApN , IPC este un indicator lunar ! Se calculează pentru fiecare luna în parte !
Da, fiecare luna din cele 12 are un procent care se aplică la data (luna) ieșirii la pensie.Alfel cei care își aleg cele 12 luni din anul 2020 vor ieși cu o pensie de aprox.3500 lei
Pentru dl Vio -ce vechime in serviciu a ți avut în sistemul militar dacă puteți să mi spuneți ?
Cu excepția celor care aveau vechimea necesară pensionării în 2023 și au primit încă 5 ani posibilitatea de a rămâne în sistem cu calculul tot pe 6 luni, deci cu excepția acestora care din luna mai 2024 deja vor avea o posibilă pensie de minim 5000 RON pentru SGP, din martie 2025 prin această creștere a lunilor pentru calculul pensiei 13, 14 …luni…..nu cred că va mai exista SGP , repet SGP fără pensie de minim 5500…..nu mai vorbim de subofițerii 7000 iar ofițerii…..!
Asta este, norocul celor rămași activi a fost făcut ( norocul fiind această fabuloasă marire de grad) datorită nouă cei care am ieșit în rezervă supărați pe sistem întrucât ne au mințit atâția ani de zile .
Da , vor fi diferențe enorme între aceleași categori de personal și probabil așa vor rămâne pe veci.
Bună ziua,
La ce se refera acest indice al preturilor lunar?
Dacă eu îmi aleg 12 luni consecutiv din anul 2022, sau 2023, care este acel indice?
Exista vreo formula de calcul?
Mulțumesc
Am ieșit cu OG 7 în 98
Grad Maior
Am o pensie de 2500 lei
Vio .Cit la suta din brut sau net tia calculat IPC (pe cele 12 luni) ?Dar OMM la calculat la brut sau net ?si apoi plafonaza brutul la 85%sau. 58,9%.?Va calculat si cei 3%,6,9% contributie individual la bugetul se stat (CIBS),?Si cite 1% ptr fiecare an ce depaseste 25 anni vechime ?Mulțumesc .
Știe cineva ,se recalculează pensia de serviciu militara
Se recalculează doar pentru personalul contractual. Pentru beneficiarii de pensii militare (225/2015) nu se vor recalcula. Recalcularea lor ar fi însemnat actualizarea pensiilor ca la cei activi așa că vă dați răspunsul. Administratorul articolului ar fi trebuit să specifice dar…
Buna ziua ! Despre ORDINUL MILITAR (10,15,20%) ce de mai aude ??
Nimic! Inca se acorda
Pentru cei nedreptățiti privind procentul, impartirea între cei ieșiți înainte de 2017 și cei după, contează cum s-a calculat? Adică la număr de ani egali de serviciu și grade, funcții egale cei ieșiți după 2017 să aibă pensii cu 50% sau mai mult mai mari e corect? Lăsați prostiile! Punct de pensie nu există, dar actualizare valoare grad funcție trebuie sa fie, altfel soldații voluntari în 5 ,10 ani vor ieși cu pensii mult mai mari și vârstă 48-50 ani, fără școală, gestiuni, responsabilitati!
buna ziua,
Salariile compensatorii din 2011 si anii urmatori, care au fost prorogate prin OG-uri cand se mai dau?
Am servit că civil. ani 1990 1994. Se recunoaște grupa de munca ( trecuta G2) s-au obligatoriu adeverință. Cine o eliberează.
Pentru a vise adauga grupa a doua de munca este necesar sa fi muncit minim 6 ani in aceste conditii
Cel mai bine era pe contributie pe legea263 din 2010 și nu se supăra nimeni.
Ieșim în stradă toate familiile de ofițeri in rezervă ai armatei pentru care sunt inechități și pensii mici fata de schmecherii sistemului platit cu peste ????% cu ani în urmă sj la zi
Cei care scriu legi strâmbe și le votează strâmb in defavoarea celor păgubiți ne vom ruga sa primiti pe măsură talerul sfânt!
Dar cei ieșiți cu ord.7 din 1998,unde ii încadrați?? Fără compensații,numai 3 solde de fidelitate,ne-a dat cu cizma lui Stalin in (editat)
Hristos a Înviat! Am ieșit la pensie cu 01.03.2024. nici acum nu mi-a venit decizia și nici nu m au chemat să semnez baza de calcul. Dosarul meu, cică a ajuns la casa de pensii în avans după cum spuneam, fara să semnez baza de calcul sau altceva. acum eu mi am ales o perioadă din 2022-2023, dar am înțeles de la niste colegi care au ieșit tot anul acesta că ar fi fost mai bine sa aleg 2023-2023, pentru că, la noua baza de calcul nu se iau în considerare (cum am ales eu 2022-2023) toate măririle din anul 2023 și se plafoneaza la salariul din 2022. A mai pățit cineva la fel că mine? Am fost azi la RU și mi au zis că nu mai au ce să facă pentru că deja dosarul fiinde plecat nu se mai poate modifica perioada. I am rugat frumos sa mi facă o simulare cu perioada 2023-2024 și m au refuzat. Daca mai sunt persoane pe aici care au pățit la fel, am rugăminte să mă ajute și pe mine cu un sfat, voi cum a-ți proceda/t. Mulțumesc frumos
Actualizarea bazei de calcul se realizează doar cu IPCL indiferent de perioada pe care o alegi ca bază de calcul.
Bună seara domnul Președinte. Se poate explica mai pe înțelesul unei persoane care nu prea știe cum este cu noua bază de calcul? Nu înțeleg nimic, sincer din ce mi-ați explicat mai sus, pentru că nu mă prea pricep. Vă mulțumesc anticipat!
Pe scurt, vă alegeți 6 luni sau 12 în funcție de cum vă încadrați la 31 dec 2023, faceți media aritmetică și obțineți o valoare inițială care va însemna pensia, cu plusuri sau minusuri în ficat de situația personală profesională. Ulterior, această sumă se va actualiza cu indicele prețurilor de consum lunar raportând fiecare lună din bază la luna deschiderii dreptului de pensie
Pai aici este problema, 6 luni sau 12 luni?…. ce inseamna ,,in functie de cum va încadrati,,?
Subofițer promoție 1980 . Demisie 1992 .
Grupa 2 , opt ani și grupa 1 , patru ani .
Pensie 611 lei .
civilii vor avea pensii mai mari ca militarii inclusiv si femeile de serviciu vor depasii pensiile militare ! vai de mama ei armata ce a ajuns ! si vor domnii psdisti si penelisti sa ii votam ! eu unul nu mai pun nici o stampila pe indivizii astia ! acasa cu ei !
Dacă tata a ieșit la pensie în 1996 se recalculează pensia?
Daca la sfarsitul lunii decembrie 2023, indeplineam conditiile de pensionare, insa raportul l-am facut la inceputul lunii februarie, care baza de calcul se ia in considerare, cea de 6 luni sau de 12 luni?…cum interpretati reglementarile Art. 17, lit f) din Ord 24/2016, modificat?: ,,f)pana la data de 31.12.2028, in situatia persoanelor care se incadreaza in prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, la pct. 7 se specifica Situatia soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza, corespunzatoare celor 6 luni consecutive alese, actualizate, din care se constituie baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare, prevazuta la art. 28 din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, utilizandu-se formatul in vigoare pana la data de 31.12.2023,,.
Art. 28 din L 223/2015, in vigoare la sfarsitul lunii decembrie 2023, mentiona de cele 6 luni!!
Va intreb deoarece de la unitate mi a fost trimis dosarul cu 6 luni consecutive iar casa de pensii l-a respins deoarece optiunea tb de 12 luni!
eu din lege/legi inteleg ca e ok cu 6 luni!