Legea bugetului de stat și a asigurărilor sociale

De la primele ore ale zilei, membrii Consiliului Economic și Social au fost asaltați de mesajul în on-line a Ministerului de Finanțe prin intermediul căruia li s-au solicitat avizele pentru Legea bugetului de stat și Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022. De asemenea, ambele proiecte vor fi analizate în cadrul ședinței extraordinare a Comisiei de dialog social  constituite la nivelul Ministerului de Finanțe, astăzi 19 decembrie 2021!

Cu titlu de informare, configurația alocărilor pe 2022 diferă de la minister la minister, unele fiind pe plus iar altele pe minus față de anul curent. Astfel; primesc în plus:

  • Administrația Prezidențială va primi 74,5 milioane lei, în creștere cu 24%
  • Senatul: 217,7 milioane lei, mai mare cu 1,76%
  • Camera Deputaților: 505,6 milioane lei (15,5%)
  • Secretariatul General al Guvernului: 2,237 miliarde lei (10%)
  • Ministerul Afacerilor Interne: 23,3 miliarde lei (13,5%)
  • Ministerul Afacerilor Externe: 1,21 miliarde lei (10,3%)
  • Ministerul Agriculturii: 24,58 miliarde lei (3,7%)
  • Ministerul Apărării: 23,1 miliarde lei (15,6%)
  • Ministerul Culturii: 1,29 miliarde lei (46,8%)
  • Ministerul Transporturilor: 17 miliarde lei (20,5%)
  • Ministerul Educației: 29,98 miliarde lei (7,25%)
  • Ministerul Sportului: 521,5 milioane lei (1,94%)
  • Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene: 12,79 miliarde lei (355%)
  • Ministerul Familiei (cel al Gabrielei Firea):183 milioane lei (e o instituție nouă ce se desprinde din Ministerul Muncii)
  • Ministerul Economiei: 447,9 milioane lei (68%)
  • Ministerul Muncii: 56,5 miliarde lei (6,7%)
  • Ministerul Mediului: 2,36 miliarde lei (18,3%)
  • Ministerul Cercetării: 1,78 miliarde lei (0,61%)

Ministere cu alocare diminuată față de 2021;

  • Ministerul Energiei: 3,342 miliarde lei (-7,9%)
  • Ministerul Finanțelor: 5,87 miliarde lei (-16%)
  • Ministerul Antreprenoriatului și Turismului: 2,57 miliarde lei (-44%)
  • Ministerul Justiției: 4,96 miliarde lei (-8%)
  • Ministerul Dezvoltării: 7,72 miliarde lei (-21,6%)
  • Ministerul Public: 1,54 miliarde lei (-18,7%)
  • Ministerul Sănătății: 23,5 miliarde lei (-0,1%)

 

 

Distribuie

12 răspunsuri

  1. Diferențele de % dintre ce e pe plus nu sunt acoperite de ce este cu minus. Asta înseamnă că sunt preconizate absorbții de fonduri europene sau măriri de taxe și impozite,nu?

    1. Sau poate reducerea evaziunii fiscale si scoaterea la lumina a unei parti din economie. Cert este ca o politica publica in care sunt inserate cresteri de venituri este binevenita in contextul in care veniturile in plus se intorc in economia reala. Acoperirea necesitatilor zilnice si cresterea nivelului de trai inseamna bani la bugetul de stat in conditiile in care statul intervine cu masuri de impiedicare a ascunderii acestor bani dupa ce sunt incasati de marii producatyori si proivat, in general.

  2. În articolul precedent ar fi fost minunat ca ministrul nostru sa emită ceva acte prin care sa susțină respectarea legilor de catre guvern. Ceva acte adresate parlamentului și având ca obiect faptul ca guvernul din care face parte nu respectă o lege promulgata de presedinte , în schimb au pretenții ca noi toți, cetățenii tarii sa respectam toate legile…
    (editat) guvern de 2 bani
    (editat) PSD
    Restul nu mai zic…

  3. Care plusuri că bugetul propus e cu 8 procente mai mic? Deci ăștia sunt banii și să nu avem surprize și cu specialistul.Sa nu vina cangurii sa ne sară și din el.

  4. chiar nu ne poate spune si noua nimeni o simulare pentru un agent pe minim si maxim referitor la specialistul de clasa???

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.