Știți de acel impact/formula de calcul la pensionari care au depus cererea cu 3 ianuarie când ajunge în penitenciare ?
Mulțumesc!
Aplicatia a fost actualizata cu marirea de 10%. Exista insa o incercare de reglare a graduylui la casa de pensii a MAI , la acest moment existand neconcordante intre structurile de aparare privind aplicarea actualizarii gradului.
Scrie foarte clar.
Se va actualiza pensia cu ambele elemente, solda de grad și majorarea de 10%. Dar doar cele deschise începând cu 02.01.
Ce se întâmplă, în schimb, cu cei care s-au pensionat cu 01.01?
Nu primesc nici majorarea la pensii și nici majorarea la salariu?
Ar fi chiar culmea!
MAI opineaza ca nu se poate actualiza cu cresterea gradului / vedem cum se va stabiliza interpretarea in structura
Bună ziua d-le Teoroc!
S-a discutat ceva fata de cadrele care depășesc plafonul salarial?
Exista vreo rezolvare?
Menționez ca suntem cadre(supraveghetori) cu peste 15 ani vechime și experienta pentru care mărirea salariala de la 1 ianuarie nu ne-a făcut decât rău ajungând sa ne fie tăiate sporuri de peste 1000 lei.
Va mulțumesc!
aplicarea integrala a legii cadru nu ar trebui sa genereze pierderi / dimpotriva / sporurile s-a acorda fara plafonare la 2009 si s ar calcula la o baza mai mare / iar majorarile pentru munca suplimentara se mentin / nu a evaluat nimeni din anp corect efectele aplicarii legii / rezultatul generat de aplicate este gresit in opinia mea / vom vedea daca se concretizeaza aceste depasiri de grila / am cerut anp situatie
Dle Teoroc,
Cand anume in februarie urmeaza a va intalni cu dl Caciu pt majorarea normei de hrana si echipament?
nu avem setat / trebuie reluate demersurile / avem in vedere
Este foarte importanta aceasta intalnire, trebuie fructificata cat mai repede aceasta posibilitate, peste cateva luni la rocada va disparea si acest “infim” dialog intre noi si MFP.
Sa nu ne culcam pe o ureche, poate alaturi de hrana si echipament reusim si o deblocare a chiriei.
Poate abordam si majorarea chiriei, au explodat preturile si sunt discrepante mari intre agenti si ofiteri la decont (desi stam in acelasi oras….)
Va salut , legat de proiectul de lege privind pensiile ce ne puteți spune, cum ne afectează?Mulțumesc
Buna seara !
Domnule presedinte, problema chiriei este foarte importanta pentru noi, agentii veniti din scoli. 90% suntem repartizati la distanta mare de casa ! Chiria este foarte mica ! Platim si utilitati, nu avem decont ca la MAI pentru deplasare la domiciliu. Faceti un calcul cati elevi au venit din scoala in ultimii ani. Este de-a dreptul degradanta suma cu care ramai dupa plata chiriei. Cu respect !
Dar daca nu se deconta nimic, era mai bine? Daca erai un civil care isi gaseste de munca in alta localitate?
Este de-a dreptul degradantă? Mergi la poliție și apoi vezi stadiul degradării. Penibilă…
Domnule Presedinte coeficienții care spuneți ca se va rezolva în februarie , se acorda la tot sistemul de apărare ordine publica și siguranță națională.?
vorbim doar de Politia Penitenciara / fiecare institutie decide propriul mod de eliminare inechitati
Buna ziua . Daca 9 februarie este dată în care voi face lichidarea in vederea pensionarii . Voi beneficia de aceste măriri la pensie ? Adică se va calcula pentru cele 6 luni august2022-ianuarie2023 ? Multă sănătate tuturor și să aveți pensie cat mai lunga !
Fata de cadrele care depășesc plafonul financiar problema se poate rezolva prin rotirea cadrelor serviciu! Mai mulți castiga decât pierd!
Supraveghetorii care depășesc plafonul sa mai meargă și pe alte secții…e grav doar pentru unii care au fost învățați sa ia cu 1500 de lei mai mult ca alții!
Noi care am deschis dreptul de pensie cu data de 01.01.2023 nu vom beneficia nici de actualizare nici de indexare. Nu este in regulă.
Pentru Cătălin Rusu:
Da, pensia se va actualiza cu cele două măriri.
Sfat: nu vă grăbiți cu ieșitul la pensie, pentru că, cât de curând, se va modifica modul de calcul al pensiilor, inclusiv cele aflate în plată, și s-ar putea să aveți surprize mari. Adică să vă treziți cu diminuări semnificative ale pensiilor, pentru că degeaba vă alegeți șase luni, la recalculare se va face pe doisprezece luni și dacă mai scoate și ceva elemente din calculul pensiei, rezultatul va fi dramatic. Se aude de pierderi chiar și de două-trei mii de lei. Totul se va orienta spre a ține oamenii în sistem. Pensiile noastre nu vor mai fi ce au fost.
Sănătate!
Poate ne spuneti si noua cum pot modifica un drept cistigat ,la cele in plata ma refer fara sa incalce Constitutia???
Nu. Legislatia prevede faptul ca nu trebuie sa detii proprietate la incadrare
Bună ziua. Pentru cei activi din M.A.I , astazi am aflat, actualizarea soldei de grad, nu se mai poate acorda. . ..
Domnule președinte, norma de hrana și de echipament în caz de se va debloca, o primesc toti din sistemul de ordine publica ?
hrana e la fel / echipamentul difera / dar deblocarea e pt toti sau niciunul
Da, dar noi suntem in spate mult fata de TOTI.
In privinta NH toiti suntem egali. La echipament difera pentru ca si componenta este altfel
Ne mai asteptam anul asta la ceva mariri ?
?
Deblocarea normei de hrana și echipament se va aplica la tot sistemul de ordine publica ?
este doar un deziderat deocamdata
Cand aflam un raspuns concret de la Caciu pt stabilirea intalnirii?
Sper sa nu ne decaleze din februarie, ca de la discutie pana la aprobare VA FI CALE LUNGA….
Domnule Președinte, vă rog să nu uitați de problema cu trecerea pe coeficient maxim, sperăm că se va aplica luna aceasta cu aplicare de la 01 Februarie, nu 1 Martie cum își dorește ANP-ul ca sa mai scutească niște bani. Stimă!
nu uitam
Odata cu ultima majorare sunt situatii in care in diverse unitati, mai ales in unitatile spital, se plafoneaza salariu de functie la nivelul 2022. Dar vreau sa retin atentia asupra urmatoarei idei. 1.) Pe grila de salarizare din L153/2017, am un salariu de functie la nivel 0 + gradatie + maj prerogative de aparare + specialist de clasa. Pe acesta eu nu trebuie sa l depășesc. 2.) Actualmente sunt platit pe grila din 2009 plus majorarile și legile ulterioare, dar in structura salariului de functie am si sporurile ( ei le mai numesc si sume compensatorii). Concluzionand… pe o grila am un salariu de functie cu o structura armonioasa( L153), pe alta un salariu de functie( 2009, de dracu stie cum se calculeaza). ACUM VIN EU SI INTREB.. Oare acesta plafonare nu este “abuziva”? Oare in aceasta situatie nu trebuie aplicata legea salarizării integral? Oare aceasta situație nu contravine regulii din codul muncii Art. 160 . [elementele salariului]
Salariul cuprinde salariul de bază, indemnizaţiile, sporurile, precum şi alte adaosuri…?.. Adica pt noi politistii, acel salariu de baza este salariu de functie. Ok ok.. Cum sa ai sporurile bagate in salariu de baza? Ok ok.. O sa spui tu stat roman ca asta e structura salariului data prin lege, deci asa e legea. Dar cu mama ma-sii vine asta, o grila pafoneaza pe alta? E practic ca si cum ai zice ” ai voie la salariu, dar nu mai mult de atat”. Atunci.. Cum se pune innaplicare omj ul cu drepturile de hiv ” plata se face cu timpul proportional lucrat” “. O sa zica..” Da dar un OUG bate un OMJ,”.. Pai si de munca oamenilor care pot sa se imbolnaveasca in orice moment, cine mai tine cont?. Sa nu se inteleaga prost… Prin urmare consider ca sarada trebuie sa se termine aici si trebuie sa iesim masiv in strada pentru drepturile noastre. Ori se pastreaza o grila, ori o alta. Aceste plafonari nu mai au nimic de a face cu munca in cadrul unei instituții publice ci mai degraba are de a face cu munca ” la negru”. ” nu ti dau mai mult decat vreau eu”. Si ce daca cei cu hiv depasesc salariul din grila salarizarii? Sunt drepturile lor.. Au muncit in acele conditii… Ii indemn pe toti aflati in aceste situatii sa dea in judecata. (P. S. Vorbesc din postura unui cadru angajat in structura administrativa)
Chiria la MAI sau MApN este infima nu asta de la ANP. Nu contest ca ea trebuie mărită, clar ca trebuie dar sa nu ne plângem ca suma decontata este infima. Pai la MAI/MApN este undeva la 400-500 lei MAXIM. La noi chiria pleacă undeva de 800 (poate 750 pt colegii noi care lucrează la 8 ore). Argumente de genu ca sunteți veniți din școală, chiria e mica, plătiți și utilități nu mi se par prea valide. Pai sunt colegi în sistem care au casa și nu le decontează ratele ca legea e idioata dar nu ii vedem cum se plâng pe aici și acei oameni au rate, copii adică chiar le-ar prinde bine acei bani decontati. Ma scuzați ca poate părea mai dur comentariul meu dar articol după articol se plânge lume în comentarii că valoarea chiriei e mica. Plângeți-va de norma de hrană sau de echipare. Chiria nu e chiar asa mica cum va plângeți unii dintre dumneavoastră.
Bai fratilor, nu avem cum sa castigam ceva cand, din comentariile citite, vad dezbinare, vad interese diferite, unul zice de pensii, altul de chirie, altul de coeficienti! Stiu, toti avem probleme dar ganditi si actionati impreuna! Singura solutie este sa fim uniti si sa dam Guvernul (institutia) in judecata, este singura solutie sa nu ne mai plafoneze la nivel de 2009!! Este SINGURA cale legala si definitiva de izbanda si trebuia facuta din 2011-2012 nu sa lasam sa treaca atata amar de timp si bani pierduti. Asa ca domnilor din conducerea sindicatului cand ne apucam de treaba???
#StefanTeoroc
#MihaelaNeacsu
ANP a transmis instructiunile, dar se face ca uita o problema bagata sub pres respectiv plata concediului de odihna neefectuat la incetarea raporturilor de serviciu, cel mai des caz intalnit fiind pensionarea.
Plata zilelor de concediu de odihna neefectuat se face raportandu-se la salariul de baza din 2009
in urma unei Decizii a DG ANP ajungandu-se la aplicarea platii acelor zile cu cu doua masuri:
-ocaua mare, cand esti in activitate si beneficiezi de concediu de odihna platit in un fel (3350 lei/30 zile CO)
-ocaua mica, cand treci in rezerva si zilele de concediu de odihna neefectuat sunt platite la nivelul salariului de baza 2009 (aici am inteles ca se calculeaza o marire de 1,25,, fara a se aplica o alta de 1,10), (800 lei/30 zile CO)
Ma uit in fluturas:
-salariu de baza 2009 – 1731 (baza de calcul pentru plata CO neefectuat)/, coleg trecut in rezerva prin pensionare, in decembrie, sustine ca pe 32 zile CO a primit 831 lei (!)
-salariul functiei de baza – 5741
Decizia 51/2019, ICCJ
“… prevăzut de art. 1 alin. (51) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi de art. 31 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, se interpretează extensiv, în sensul că se referă şi la „salariul funcţiei de bază” al poliţiştilor.”
<>
Va rog sa atentionati ANP!
Astept reactii referitor la cele de mai sus!
Multumesc!
Pe mine ma amuza aia de se plang ca au terminat scoala si i-au repartizat departe de casa, ca e chiria prea mica si ca trebuie sa mai completeze de la ei
Buna ziua, am și eu o nelămurire ,dacă îmi puteți da un răspuns și anume: Sporul de 75 % acordat pentru zilele de weekend și sărbători legale se include în baza de calcul a pensiei a viitorului proiect de lege !!!
Va mulțumesc,
Intra in calcul, evident!
Buna dimineata, se stie pana la urma cam cu cat vom lua in plus la salariu?
Difera in functie de gradatia fiecaruia si alte aspecte gen sporuri, munca in sdsl, ore suplimentare…
Buna ziua, am și eu o nelămurire ,dacă îmi puteți da un răspuns și anume: Sporul de 75 % acordat pentru zilele de weekend și sărbători legale se include în baza de calcul a pensiei a viitorului proiect de lege !!!
Va mulțumesc
Buna seara, se stie pana la urma cam cat vom primi in plus la salariu luna asta?
Intre cat si cat ar trebui sa luam pt gradul de agent?
In functie de gradatia fiecaruia, ore cu sporuri, munca in sdsl, ore suplimentare. Toare astea difera de la caz la caz
Dle Teoroc, va aduc la cunostinta o problema cu noul fluturas cu privire la majorarea salariului de grad, inainte (la flururasul trecut) la un agent suma era aprox 250 lei (in functie de gradul fiecaruia), urmand ca acum sa se majoreze pana la 650-700 in functie e gradul fiecaruia.
INSA, acum pe fluturas apare ca aveam la grad 350-380 in functie de fiecare si apare suma noului grad (in dreapta) 650-700 lei, ceea ce e gresit, pt ca noi trebuia sa primim pt grad diferenta de la 250 la 650-700 lei , nu de la 350 (cum arata acum ca era vechiul grad, pt ca NU a fost niciodata asa).
Va rog sa verificati aceasta informatie deoarece vorbit de 100 lei brut/angajat.
IOntotdeauna a fost acea suma de peste 300 lei .. Doar ca pe fluturas iti aparea nemajorat, suma finala majorata existand pe fluturas. S-a mai explicat
mai explicati odata va rog, unde este diferenta de la 250 lei la 350 lei de la grad.??
Inmultesti 250 lei cu 1,1 si 1,25 si vei obtine gradul pe care l-ai avut inainte de aceasta majorare. Pe fluturas apare nemajorat insa in calcul final da. Pe fluturas nu ai avut fiecare element majorat (atunci cand au existat) ci s-a aplica majorarea la suma finala (suma constituita din mai multe elemente, inclusiv gradul).
pai de ce aparea NEMAJORAT inainte daca era de fapt majorat ? care este logica , si unde se vedea in fluturas suma de la ceea ce aparat pana la cat ar fi trebuit sa fie???
Inmultesti 250 lei cu 1,1 si 1,25 si vei obtine gradul pe care l-ai avut inainte de aceasta majorare. Pe fluturas apare nemajorat insa in calcul final da. Pe fluturas nu ai avut fiecare element majorat (atunci cand au existat) ci s-a aplica majorarea la suma finala (suma constituita din mai multe elemente, inclusiv gradul).
ce reprezinta 1.1 si 1.25 pe care i-ati mentionat mai devreme in calcul?
majorarile din ultimii ani
ps: a disparut si salariul functiei de baza dupa fluturas, cel aflat dupa sporul de studii
CORECT
simularile noastre cu cei 10% si gradul nu se reflecta acum in fluturasii de salariu.
mai observa cineva ca la grad este o crestere mai mica? apare ca si cum pana acum aveam salariul de grad mai mare de cat a fost in fapt.
am expolicat la alt comentariu. Nu se pierde nimic. Calculele sunt corecte
de ce a disparut salariul functiei de baza din fluturas?
Trebuie verificat. Probabil asa genereaza programul. Cert este ca nu avem semnale de nereguli care sa afecteze drepturile salariale
Buna seara!
Daca am lucrat 8 ani la privat ,primesc gradatia 2?
anul de scoala de la snpap cand termin se ia in calcul …. vechime in munca sau pentru grad?
cand as putea primii gradatia 3, din cate am inteles eu la ANP gradatia se schimba mai repede 1 an de munca se calculeaza 1,5 ani
Salariu creste 7,5% pentru gradatia 1 si cu 5% pentru gradatia 2?
Va multumesc frumos!!!
La 8 ani in privat, la incadrare in sistemul penitenciar primesti gradatia a 2-a . Ulterior, la fiecare 3 ani munciti in sistem primesti cate o gradatie. Scoala nu se ia in considerare pentru stabilirarea gradului sau a gradatiei.
gradatia maxima e 7?
in sistemul nostru, da
Scoala se ia in calcul pentru stabilirea gradatiei de vechime si concediului de odin!
Legea 223/2015
Art. 3
e) vechimea în serviciu – perioada în care o persoană din sistemul de apărare națională, ordine publică și securitate națională s-a aflat în una dintre următoarele situații:
3. a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu termen redus, elev sau student al unei instituții militare de învățământ din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională pentru formarea cadrelor militare/polițiștilor/ funcționarilor publici cu statut special, cu excepția învățământului liceal;
Art. 26
(2) Între sistemul pensiilor militare de stat și sistemul public de pensii, precum și sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, în vederea deschiderii dreptului la pensie în condițiile alin. (1).
La vechimea in munca se adauga vechimea in serviciu, scoala este vechime in serviciu.
Se pune la calculul vechimii cand solicitati deschiderea dreptului de pensie. La fel si perioada in care ai executat serviciul miliytar obligatoriu. Deci, scoala si perioada stagiului militar obligatoriu nu se iau in calcul la calcularea gradatiei.
domnilor presedinti!!!!!!!!!
va rugam sa verificati:
noi aveam pe fluturas la grad inainte 250 lei si acum apare ca si cum am fi avut 350 lei, practic in loc sa luam diferenta de la 250 la 650 lei in buzunare, luam diferenta GRESITA de la 350 cat apare acum la 650……. e vorba de 100 lei brut, NU DE 1 leu.
imi calculasem cum ati zis dvs si diferenta la grad si cei 10%, fix asa a fost , MAI PUTIN cei 100 lei ramasi in aer(diferenta de la 250 cat aveam inaine pe fluturas pana la 250 cat MINT ei ca am fi avut pana acum).
CA, daca ar fi trebuit sa avem 350 si ne au dat ANI de zile 250 , E SI MAI RAU !!!
Verifica raspunsul la prima sesizare a ta. Calculele sunt corecte. Nu va ghidati exclusiv de pe fluturas.
ROSTUL FLUTURASULUI E FIX ASTA : sa ne ghidam dupa el, niste oameni sunt platiti sa faca fix asta, ca toti oamenii sa inteleaga ceea ce scrie pe el……
deasta nu EVOLUAM
Atentie!!!!, luna aceasta luam norma de hrana pe 28 de zile adica 952 lei, în loc de 1054, deci avem aici o diferenta de 102 lei. Estimarile au fost facute corect. În fluturasul din decembrie regasesti valoarea gradului la 2009 care se indexeaza dupa aceea cu marirea din 2015 de 10% și apoi cu marirea din 2017 de 25% (de aici vine inmultirea cu 1.1 si 1.25) este verificat in aplicatia de salarizare, nu am fost prejudiciati
dle TEOROC, va rugam verificati si POSTATI mesajele referitor la noul fluturas pt GRAD.
S-au postat si s-a si raspuns!
si inca o chestie, e normal ca salariu de grad sa se adauge la restanta pe care trebuia sa o primim asa cum e prevazuta de maximul legii 153/2017? practic majorarea gradului e micsorat ecartul restantei pe care o aveam de privit din majorarile anuale ce trebuiau facute de la 1 ianuarie.
prin abusurd daca ne mareau gradul cu 1000 lei practic te ducea la maximul prevazut de legea 153….. nu e normal ca acest elemente sa intre in calculul restantelor
E la fel și cu gradația? Si acolo apare o majorare, față de luna trecută. Era și ea majorată, similar cu salariul de grad?
Buna intrebare, cum e Dle Tudorache?
Da. ANP a schimbat formatul fluturasului si de aici unele confuzii. Suntem in postura de a da noi explicatiile pe care ANP nu a catadicsit sa si le asume pentru toti salariatii. Bijne ca sunt interventii facebook cu decizii asumate in taina.
Asa este! Gradatia apare acum majorata ca element la fel ca si-n cazul gradului. Daca te uiti in fluturasul de pe decembrie, ia suma pe care o vezi la gradatioe si inmulteste-o cu 1,1 si 1,25 si vei oberva ca este aceeasi suma care iti apare acum pe fluturasul aferent ianuarie 2023.
Cred ca ar trebuii totuși sa va adresați celor de la financiar și sa țipați mai puțin “domnilor președinți” pentru ca nu dumnealor fac totuși fluturașul. Va adresați mai întâi compartimentului responsabil abia apoi semnalați eventualele nereguli sau abuzuri “domnilor președinți”. Ne-am învățat prea comod sa tipam pe aici pentru orice, în loc sa încercăm, mai întâi, sa rezolvam problema pe cale ierarhica și abia apoi sa venim sa ne strigam ofurile pe aici.
Foarte amuzant mi se pare faptul ca guvernantii lucreaza la o noua lege a salarizarii, iar noi nu am atins grila din 2017😅, numai zic de imflatie/norma de hrana, la echipament nici sa nu ne gandim. Dl. Tudorache, se mai aude ceva la MFP despre norma de hrana?
Nu. Rferitor la BH, nu!
Un demers privind norma de echipare ?Am ajuns bataia de joc a sistemului de aparare,avem norma de echipare ca si valoare un sfert decat este la politie..
Un sfert? Nu e chiar asa/norma de echipare este plafonata la fel ca in intreg sistemul de aparare. Anual se fac calcule insa ordonantele trenulet au plafonat tot pana acum.
Da ,aveti dreptate in momentul de fata este dublu(3500),si s au facut demersuri sa se actualizeze la 7500.intrati pe snppc sa vedeti articolul.
Buna seara, sunt zvonuri, ca s-ar sista plata ratei , fiind neconstitutionala? Aveti idee ?
Multumesc!!
Nu exista semne ca s-ar ajunge la acest lucru. Din contra, instantele dau cat mai mult castig de cauza celor care merg in contencios…
Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.
96 de răspunsuri
deci, a cazut oficial si majorarea chiriei? ramasese ca revnide DJ cu punct de vedere?
nu se poate / a fost o discutie la intalnirea cu sindicatele dar cadrul actual deocamdata nu permite
La ce va referiti cand spuneti “deocamdata “ ?
prin act normativ se poate debloca / e nevoie de o decizie politica / ca si cu gradul
Sunt premise in viitorul apropiat de asa ceva?
Pe semne că imediat după aceste instrucțiuni ar trebui să urmeze și decizia cu coeficienții? Sau înca nu se știe nimic?
da / in februarie se rezolva
Domnule președinte pentru cadrele ieșite la pensie după data de 5 ianuarie 2023, cuantumul majorării salariului de grad ii ajută cu ceva? Va mulțumesc
da / cresterea are impact pe pensii pt solicitarile depuse cu 2 ianuarie / se actualizeaza la data
https://snpp.ro/pensii-militare-clarificari-efecte-actualizare-grad/
Știți de acel impact/formula de calcul la pensionari care au depus cererea cu 3 ianuarie când ajunge în penitenciare ?
Mulțumesc!
Aplicatia a fost actualizata cu marirea de 10%. Exista insa o incercare de reglare a graduylui la casa de pensii a MAI , la acest moment existand neconcordante intre structurile de aparare privind aplicarea actualizarii gradului.
Scrie foarte clar.
Se va actualiza pensia cu ambele elemente, solda de grad și majorarea de 10%. Dar doar cele deschise începând cu 02.01.
Ce se întâmplă, în schimb, cu cei care s-au pensionat cu 01.01?
Nu primesc nici majorarea la pensii și nici majorarea la salariu?
Ar fi chiar culmea!
MAI opineaza ca nu se poate actualiza cu cresterea gradului / vedem cum se va stabiliza interpretarea in structura
Bună ziua d-le Teoroc!
S-a discutat ceva fata de cadrele care depășesc plafonul salarial?
Exista vreo rezolvare?
Menționez ca suntem cadre(supraveghetori) cu peste 15 ani vechime și experienta pentru care mărirea salariala de la 1 ianuarie nu ne-a făcut decât rău ajungând sa ne fie tăiate sporuri de peste 1000 lei.
Va mulțumesc!
aplicarea integrala a legii cadru nu ar trebui sa genereze pierderi / dimpotriva / sporurile s-a acorda fara plafonare la 2009 si s ar calcula la o baza mai mare / iar majorarile pentru munca suplimentara se mentin / nu a evaluat nimeni din anp corect efectele aplicarii legii / rezultatul generat de aplicate este gresit in opinia mea / vom vedea daca se concretizeaza aceste depasiri de grila / am cerut anp situatie
Dle Teoroc,
Cand anume in februarie urmeaza a va intalni cu dl Caciu pt majorarea normei de hrana si echipament?
nu avem setat / trebuie reluate demersurile / avem in vedere
Este foarte importanta aceasta intalnire, trebuie fructificata cat mai repede aceasta posibilitate, peste cateva luni la rocada va disparea si acest “infim” dialog intre noi si MFP.
Sa nu ne culcam pe o ureche, poate alaturi de hrana si echipament reusim si o deblocare a chiriei.
Poate abordam si majorarea chiriei, au explodat preturile si sunt discrepante mari intre agenti si ofiteri la decont (desi stam in acelasi oras….)
Va salut , legat de proiectul de lege privind pensiile ce ne puteți spune, cum ne afectează?Mulțumesc
https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L4&an_cls=2023
https://snpp.ro/pensii-militare-baza-de-calcul-in-curs-de-modificare/
Lumea va întreba dacă vom.pierde la pensie bani
Buna seara !
Domnule presedinte, problema chiriei este foarte importanta pentru noi, agentii veniti din scoli. 90% suntem repartizati la distanta mare de casa ! Chiria este foarte mica ! Platim si utilitati, nu avem decont ca la MAI pentru deplasare la domiciliu. Faceti un calcul cati elevi au venit din scoala in ultimii ani. Este de-a dreptul degradanta suma cu care ramai dupa plata chiriei. Cu respect !
Dar daca nu se deconta nimic, era mai bine? Daca erai un civil care isi gaseste de munca in alta localitate?
Este de-a dreptul degradantă? Mergi la poliție și apoi vezi stadiul degradării. Penibilă…
Domnule Presedinte coeficienții care spuneți ca se va rezolva în februarie , se acorda la tot sistemul de apărare ordine publica și siguranță națională.?
vorbim doar de Politia Penitenciara / fiecare institutie decide propriul mod de eliminare inechitati
Buna ziua . Daca 9 februarie este dată în care voi face lichidarea in vederea pensionarii . Voi beneficia de aceste măriri la pensie ? Adică se va calcula pentru cele 6 luni august2022-ianuarie2023 ? Multă sănătate tuturor și să aveți pensie cat mai lunga !
Fata de cadrele care depășesc plafonul financiar problema se poate rezolva prin rotirea cadrelor serviciu! Mai mulți castiga decât pierd!
Supraveghetorii care depășesc plafonul sa mai meargă și pe alte secții…e grav doar pentru unii care au fost învățați sa ia cu 1500 de lei mai mult ca alții!
Noi care am deschis dreptul de pensie cu data de 01.01.2023 nu vom beneficia nici de actualizare nici de indexare. Nu este in regulă.
Pentru Cătălin Rusu:
Da, pensia se va actualiza cu cele două măriri.
Sfat: nu vă grăbiți cu ieșitul la pensie, pentru că, cât de curând, se va modifica modul de calcul al pensiilor, inclusiv cele aflate în plată, și s-ar putea să aveți surprize mari. Adică să vă treziți cu diminuări semnificative ale pensiilor, pentru că degeaba vă alegeți șase luni, la recalculare se va face pe doisprezece luni și dacă mai scoate și ceva elemente din calculul pensiei, rezultatul va fi dramatic. Se aude de pierderi chiar și de două-trei mii de lei. Totul se va orienta spre a ține oamenii în sistem. Pensiile noastre nu vor mai fi ce au fost.
Sănătate!
Poate ne spuneti si noua cum pot modifica un drept cistigat ,la cele in plata ma refer fara sa incalce Constitutia???
Nu. Legislatia prevede faptul ca nu trebuie sa detii proprietate la incadrare
Bună ziua. Pentru cei activi din M.A.I , astazi am aflat, actualizarea soldei de grad, nu se mai poate acorda. . ..
Domnule președinte, norma de hrana și de echipament în caz de se va debloca, o primesc toti din sistemul de ordine publica ?
hrana e la fel / echipamentul difera / dar deblocarea e pt toti sau niciunul
Da, dar noi suntem in spate mult fata de TOTI.
In privinta NH toiti suntem egali. La echipament difera pentru ca si componenta este altfel
Ne mai asteptam anul asta la ceva mariri ?
?
Deblocarea normei de hrana și echipament se va aplica la tot sistemul de ordine publica ?
este doar un deziderat deocamdata
Cand aflam un raspuns concret de la Caciu pt stabilirea intalnirii?
Sper sa nu ne decaleze din februarie, ca de la discutie pana la aprobare VA FI CALE LUNGA….
Domnule Președinte, vă rog să nu uitați de problema cu trecerea pe coeficient maxim, sperăm că se va aplica luna aceasta cu aplicare de la 01 Februarie, nu 1 Martie cum își dorește ANP-ul ca sa mai scutească niște bani. Stimă!
nu uitam
Odata cu ultima majorare sunt situatii in care in diverse unitati, mai ales in unitatile spital, se plafoneaza salariu de functie la nivelul 2022. Dar vreau sa retin atentia asupra urmatoarei idei. 1.) Pe grila de salarizare din L153/2017, am un salariu de functie la nivel 0 + gradatie + maj prerogative de aparare + specialist de clasa. Pe acesta eu nu trebuie sa l depășesc. 2.) Actualmente sunt platit pe grila din 2009 plus majorarile și legile ulterioare, dar in structura salariului de functie am si sporurile ( ei le mai numesc si sume compensatorii). Concluzionand… pe o grila am un salariu de functie cu o structura armonioasa( L153), pe alta un salariu de functie( 2009, de dracu stie cum se calculeaza). ACUM VIN EU SI INTREB.. Oare acesta plafonare nu este “abuziva”? Oare in aceasta situatie nu trebuie aplicata legea salarizării integral? Oare aceasta situație nu contravine regulii din codul muncii Art. 160 . [elementele salariului]
Salariul cuprinde salariul de bază, indemnizaţiile, sporurile, precum şi alte adaosuri…?.. Adica pt noi politistii, acel salariu de baza este salariu de functie. Ok ok.. Cum sa ai sporurile bagate in salariu de baza? Ok ok.. O sa spui tu stat roman ca asta e structura salariului data prin lege, deci asa e legea. Dar cu mama ma-sii vine asta, o grila pafoneaza pe alta? E practic ca si cum ai zice ” ai voie la salariu, dar nu mai mult de atat”. Atunci.. Cum se pune innaplicare omj ul cu drepturile de hiv ” plata se face cu timpul proportional lucrat” “. O sa zica..” Da dar un OUG bate un OMJ,”.. Pai si de munca oamenilor care pot sa se imbolnaveasca in orice moment, cine mai tine cont?. Sa nu se inteleaga prost… Prin urmare consider ca sarada trebuie sa se termine aici si trebuie sa iesim masiv in strada pentru drepturile noastre. Ori se pastreaza o grila, ori o alta. Aceste plafonari nu mai au nimic de a face cu munca in cadrul unei instituții publice ci mai degraba are de a face cu munca ” la negru”. ” nu ti dau mai mult decat vreau eu”. Si ce daca cei cu hiv depasesc salariul din grila salarizarii? Sunt drepturile lor.. Au muncit in acele conditii… Ii indemn pe toti aflati in aceste situatii sa dea in judecata. (P. S. Vorbesc din postura unui cadru angajat in structura administrativa)
Chiria la MAI sau MApN este infima nu asta de la ANP. Nu contest ca ea trebuie mărită, clar ca trebuie dar sa nu ne plângem ca suma decontata este infima. Pai la MAI/MApN este undeva la 400-500 lei MAXIM. La noi chiria pleacă undeva de 800 (poate 750 pt colegii noi care lucrează la 8 ore). Argumente de genu ca sunteți veniți din școală, chiria e mica, plătiți și utilități nu mi se par prea valide. Pai sunt colegi în sistem care au casa și nu le decontează ratele ca legea e idioata dar nu ii vedem cum se plâng pe aici și acei oameni au rate, copii adică chiar le-ar prinde bine acei bani decontati. Ma scuzați ca poate părea mai dur comentariul meu dar articol după articol se plânge lume în comentarii că valoarea chiriei e mica. Plângeți-va de norma de hrană sau de echipare. Chiria nu e chiar asa mica cum va plângeți unii dintre dumneavoastră.
Bai fratilor, nu avem cum sa castigam ceva cand, din comentariile citite, vad dezbinare, vad interese diferite, unul zice de pensii, altul de chirie, altul de coeficienti! Stiu, toti avem probleme dar ganditi si actionati impreuna! Singura solutie este sa fim uniti si sa dam Guvernul (institutia) in judecata, este singura solutie sa nu ne mai plafoneze la nivel de 2009!! Este SINGURA cale legala si definitiva de izbanda si trebuia facuta din 2011-2012 nu sa lasam sa treaca atata amar de timp si bani pierduti. Asa ca domnilor din conducerea sindicatului cand ne apucam de treaba???
#StefanTeoroc
#MihaelaNeacsu
ANP a transmis instructiunile, dar se face ca uita o problema bagata sub pres respectiv plata concediului de odihna neefectuat la incetarea raporturilor de serviciu, cel mai des caz intalnit fiind pensionarea.
Plata zilelor de concediu de odihna neefectuat se face raportandu-se la salariul de baza din 2009
in urma unei Decizii a DG ANP ajungandu-se la aplicarea platii acelor zile cu cu doua masuri:
-ocaua mare, cand esti in activitate si beneficiezi de concediu de odihna platit in un fel (3350 lei/30 zile CO)
-ocaua mica, cand treci in rezerva si zilele de concediu de odihna neefectuat sunt platite la nivelul salariului de baza 2009 (aici am inteles ca se calculeaza o marire de 1,25,, fara a se aplica o alta de 1,10), (800 lei/30 zile CO)
Ma uit in fluturas:
-salariu de baza 2009 – 1731 (baza de calcul pentru plata CO neefectuat)/, coleg trecut in rezerva prin pensionare, in decembrie, sustine ca pe 32 zile CO a primit 831 lei (!)
-salariul functiei de baza – 5741
Decizia 51/2019, ICCJ
“… prevăzut de art. 1 alin. (51) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi de art. 31 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, se interpretează extensiv, în sensul că se referă şi la „salariul funcţiei de bază” al poliţiştilor.”
<>
Va rog sa atentionati ANP!
Astept reactii referitor la cele de mai sus!
Multumesc!
Pe mine ma amuza aia de se plang ca au terminat scoala si i-au repartizat departe de casa, ca e chiria prea mica si ca trebuie sa mai completeze de la ei
Buna ziua, am și eu o nelămurire ,dacă îmi puteți da un răspuns și anume: Sporul de 75 % acordat pentru zilele de weekend și sărbători legale se include în baza de calcul a pensiei a viitorului proiect de lege !!!
Va mulțumesc,
Intra in calcul, evident!
Buna dimineata, se stie pana la urma cam cu cat vom lua in plus la salariu?
Difera in functie de gradatia fiecaruia si alte aspecte gen sporuri, munca in sdsl, ore suplimentare…
Buna ziua, am și eu o nelămurire ,dacă îmi puteți da un răspuns și anume: Sporul de 75 % acordat pentru zilele de weekend și sărbători legale se include în baza de calcul a pensiei a viitorului proiect de lege !!!
Va mulțumesc
Buna seara, se stie pana la urma cam cat vom primi in plus la salariu luna asta?
Intre cat si cat ar trebui sa luam pt gradul de agent?
In functie de gradatia fiecaruia, ore cu sporuri, munca in sdsl, ore suplimentare. Toare astea difera de la caz la caz
Dle Teoroc, va aduc la cunostinta o problema cu noul fluturas cu privire la majorarea salariului de grad, inainte (la flururasul trecut) la un agent suma era aprox 250 lei (in functie de gradul fiecaruia), urmand ca acum sa se majoreze pana la 650-700 in functie e gradul fiecaruia.
INSA, acum pe fluturas apare ca aveam la grad 350-380 in functie de fiecare si apare suma noului grad (in dreapta) 650-700 lei, ceea ce e gresit, pt ca noi trebuia sa primim pt grad diferenta de la 250 la 650-700 lei , nu de la 350 (cum arata acum ca era vechiul grad, pt ca NU a fost niciodata asa).
Va rog sa verificati aceasta informatie deoarece vorbit de 100 lei brut/angajat.
IOntotdeauna a fost acea suma de peste 300 lei .. Doar ca pe fluturas iti aparea nemajorat, suma finala majorata existand pe fluturas. S-a mai explicat
mai explicati odata va rog, unde este diferenta de la 250 lei la 350 lei de la grad.??
Inmultesti 250 lei cu 1,1 si 1,25 si vei obtine gradul pe care l-ai avut inainte de aceasta majorare. Pe fluturas apare nemajorat insa in calcul final da. Pe fluturas nu ai avut fiecare element majorat (atunci cand au existat) ci s-a aplica majorarea la suma finala (suma constituita din mai multe elemente, inclusiv gradul).
pai de ce aparea NEMAJORAT inainte daca era de fapt majorat ? care este logica , si unde se vedea in fluturas suma de la ceea ce aparat pana la cat ar fi trebuit sa fie???
Inmultesti 250 lei cu 1,1 si 1,25 si vei obtine gradul pe care l-ai avut inainte de aceasta majorare. Pe fluturas apare nemajorat insa in calcul final da. Pe fluturas nu ai avut fiecare element majorat (atunci cand au existat) ci s-a aplica majorarea la suma finala (suma constituita din mai multe elemente, inclusiv gradul).
ce reprezinta 1.1 si 1.25 pe care i-ati mentionat mai devreme in calcul?
majorarile din ultimii ani
ps: a disparut si salariul functiei de baza dupa fluturas, cel aflat dupa sporul de studii
CORECT
simularile noastre cu cei 10% si gradul nu se reflecta acum in fluturasii de salariu.
mai observa cineva ca la grad este o crestere mai mica? apare ca si cum pana acum aveam salariul de grad mai mare de cat a fost in fapt.
am expolicat la alt comentariu. Nu se pierde nimic. Calculele sunt corecte
de ce a disparut salariul functiei de baza din fluturas?
Trebuie verificat. Probabil asa genereaza programul. Cert este ca nu avem semnale de nereguli care sa afecteze drepturile salariale
Buna seara!
Daca am lucrat 8 ani la privat ,primesc gradatia 2?
anul de scoala de la snpap cand termin se ia in calcul …. vechime in munca sau pentru grad?
cand as putea primii gradatia 3, din cate am inteles eu la ANP gradatia se schimba mai repede 1 an de munca se calculeaza 1,5 ani
Salariu creste 7,5% pentru gradatia 1 si cu 5% pentru gradatia 2?
Va multumesc frumos!!!
La 8 ani in privat, la incadrare in sistemul penitenciar primesti gradatia a 2-a . Ulterior, la fiecare 3 ani munciti in sistem primesti cate o gradatie. Scoala nu se ia in considerare pentru stabilirarea gradului sau a gradatiei.
gradatia maxima e 7?
in sistemul nostru, da
Scoala se ia in calcul pentru stabilirea gradatiei de vechime si concediului de odin!
Legea 223/2015
Art. 3
e) vechimea în serviciu – perioada în care o persoană din sistemul de apărare națională, ordine publică și securitate națională s-a aflat în una dintre următoarele situații:
3. a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu termen redus, elev sau student al unei instituții militare de învățământ din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională pentru formarea cadrelor militare/polițiștilor/ funcționarilor publici cu statut special, cu excepția învățământului liceal;
Art. 26
(2) Între sistemul pensiilor militare de stat și sistemul public de pensii, precum și sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, în vederea deschiderii dreptului la pensie în condițiile alin. (1).
La vechimea in munca se adauga vechimea in serviciu, scoala este vechime in serviciu.
Se pune la calculul vechimii cand solicitati deschiderea dreptului de pensie. La fel si perioada in care ai executat serviciul miliytar obligatoriu. Deci, scoala si perioada stagiului militar obligatoriu nu se iau in calcul la calcularea gradatiei.
domnilor presedinti!!!!!!!!!
va rugam sa verificati:
noi aveam pe fluturas la grad inainte 250 lei si acum apare ca si cum am fi avut 350 lei, practic in loc sa luam diferenta de la 250 la 650 lei in buzunare, luam diferenta GRESITA de la 350 cat apare acum la 650……. e vorba de 100 lei brut, NU DE 1 leu.
imi calculasem cum ati zis dvs si diferenta la grad si cei 10%, fix asa a fost , MAI PUTIN cei 100 lei ramasi in aer(diferenta de la 250 cat aveam inaine pe fluturas pana la 250 cat MINT ei ca am fi avut pana acum).
CA, daca ar fi trebuit sa avem 350 si ne au dat ANI de zile 250 , E SI MAI RAU !!!
Verifica raspunsul la prima sesizare a ta. Calculele sunt corecte. Nu va ghidati exclusiv de pe fluturas.
ROSTUL FLUTURASULUI E FIX ASTA : sa ne ghidam dupa el, niste oameni sunt platiti sa faca fix asta, ca toti oamenii sa inteleaga ceea ce scrie pe el……
deasta nu EVOLUAM
Atentie!!!!, luna aceasta luam norma de hrana pe 28 de zile adica 952 lei, în loc de 1054, deci avem aici o diferenta de 102 lei. Estimarile au fost facute corect. În fluturasul din decembrie regasesti valoarea gradului la 2009 care se indexeaza dupa aceea cu marirea din 2015 de 10% și apoi cu marirea din 2017 de 25% (de aici vine inmultirea cu 1.1 si 1.25) este verificat in aplicatia de salarizare, nu am fost prejudiciati
gasesti o exemplificare la colegii de la europol pentru salariul de grad
https://sindicateuropol.ro/ce-sume-vor-primi-politistii-in-luna-februarie/
dle TEOROC, va rugam verificati si POSTATI mesajele referitor la noul fluturas pt GRAD.
S-au postat si s-a si raspuns!
si inca o chestie, e normal ca salariu de grad sa se adauge la restanta pe care trebuia sa o primim asa cum e prevazuta de maximul legii 153/2017? practic majorarea gradului e micsorat ecartul restantei pe care o aveam de privit din majorarile anuale ce trebuiau facute de la 1 ianuarie.
prin abusurd daca ne mareau gradul cu 1000 lei practic te ducea la maximul prevazut de legea 153….. nu e normal ca acest elemente sa intre in calculul restantelor
E la fel și cu gradația? Si acolo apare o majorare, față de luna trecută. Era și ea majorată, similar cu salariul de grad?
Buna intrebare, cum e Dle Tudorache?
Da. ANP a schimbat formatul fluturasului si de aici unele confuzii. Suntem in postura de a da noi explicatiile pe care ANP nu a catadicsit sa si le asume pentru toti salariatii. Bijne ca sunt interventii facebook cu decizii asumate in taina.
Asa este! Gradatia apare acum majorata ca element la fel ca si-n cazul gradului. Daca te uiti in fluturasul de pe decembrie, ia suma pe care o vezi la gradatioe si inmulteste-o cu 1,1 si 1,25 si vei oberva ca este aceeasi suma care iti apare acum pe fluturasul aferent ianuarie 2023.
Cred ca ar trebuii totuși sa va adresați celor de la financiar și sa țipați mai puțin “domnilor președinți” pentru ca nu dumnealor fac totuși fluturașul. Va adresați mai întâi compartimentului responsabil abia apoi semnalați eventualele nereguli sau abuzuri “domnilor președinți”. Ne-am învățat prea comod sa tipam pe aici pentru orice, în loc sa încercăm, mai întâi, sa rezolvam problema pe cale ierarhica și abia apoi sa venim sa ne strigam ofurile pe aici.
Foarte amuzant mi se pare faptul ca guvernantii lucreaza la o noua lege a salarizarii, iar noi nu am atins grila din 2017😅, numai zic de imflatie/norma de hrana, la echipament nici sa nu ne gandim. Dl. Tudorache, se mai aude ceva la MFP despre norma de hrana?
Nu. Rferitor la BH, nu!
Un demers privind norma de echipare ?Am ajuns bataia de joc a sistemului de aparare,avem norma de echipare ca si valoare un sfert decat este la politie..
Un sfert? Nu e chiar asa/norma de echipare este plafonata la fel ca in intreg sistemul de aparare. Anual se fac calcule insa ordonantele trenulet au plafonat tot pana acum.
Da ,aveti dreptate in momentul de fata este dublu(3500),si s au facut demersuri sa se actualizeze la 7500.intrati pe snppc sa vedeti articolul.
Buna seara, sunt zvonuri, ca s-ar sista plata ratei , fiind neconstitutionala? Aveti idee ?
Multumesc!!
Nu exista semne ca s-ar ajunge la acest lucru. Din contra, instantele dau cat mai mult castig de cauza celor care merg in contencios…