Vineri 22 noiembrie 2019 Presedintele PUBLISIND si al SNPP a participat alaturi de Dumitru Costin, Presedintele Blocului National Sindical, la o intalnire cu domnul Catalin Predoiu, Ministrul Justitiei. Detalii generale despre intalnire – pe pagina www.publisind.ro

Presedintele PUBLISIND in intalnire cu Ministrul Justitiei

Vineri 22 noiembrie 2019, presedintele PUBLISIND Stefan Teoroc impreuna cu presedintele BNS Dumitru Costin au participat la o intrevedere cu ministrul Catalin Predoiu pe teme prioritare pentru personalul din familia ocupationala Justitie. PUBLISIND include in structura sa 14.000 de sindicalisti din acest domeniu – politisti de penitenciare, personal din grefa judiciara si consilieri de probatiune. […]

 

Privitor la Politia Penitenciara, au fost discutate urmatoarele aspecte:

Actualizare norme hrana si echipare

A fost explicata toata situatia cu textul ambiguu din OUG 114/2018 (se mentin in plata la valoarea stabilita pentru luna decembrie 2018) precum si cu atitudinea tematoare a MJ/MAI care au provocat practic acel raspuns de discoteca al unui MFP coordonat de Teodorovici, care s-au distrat practic pe seama politistilor din MAI si MJ/ANP, desi MFP era perfect in tema cu faptul ca in restul structurii de aparare normele au fost actualizate si sunt in plata. Dupa acel raspuns sansele de plata, in absenta unei modificari legislative, au fost zero. Simplu nu va fi ca MJ sa-si asume plata la acest moment, cat timp MAI depune amendamente la Parlament pentru a modifica textul din OUG 114/2019, dar am cerut sustinere cel putin pentru modificarea rapida a acestui text, inainte de finele anului curent, in caz contrar aparand riscul de a pierde actualizarea pentru 2019, chiar daca in 2020 vom beneficia de o valoare corecta a normelor. Catalin Predoiu a asimilat informatia urmand sa se decida cu privire la demersuri si solutii.

Proiect OMJ compensare chirii / rate locuinte

Ministrul Justitiei a fost pus in tema cu situatia in care se afla politistii de penitenciare in comparatie cu ceilalti colegi din sistemul de aparare nationala care beneficiaza de noul drept alternativ cu cel de chirie de un an de zile, timp in care Politia de Penitenciare a asteptat mai intai noul statut iar din 2 august 2019 asteapta ordinul necesar pentru activarea dreptului, proiectul de ordin fiind inaintat de ANP catre MJ in urma cu mai mult de o luna de zile. La acest punct, ministrul a solicitat participarea sefei structurii de elaborare acte normative din MJ care a confirmat situatia mentionand ca proiectul este in analiza. Putem spune ca dl Predoiu, enervat efectiv, a pretins ca indiferent de analiza proiectul sa fie incarcat pe pagina MJ exact atunci pe loc, la momentul sedintei, astfel incat sa fie si publicat in Monitorul Oficial inainte de terminarea activitatii pe anul 2019.

Cu greu a cedat solicitarii venite de la structura de elaborare de a mai permite o verificare finala a proiectului, acceptand data de luni 25 noiembrie 2019, ca termen maxim la care proiectul sa urce pe site in etapa de transparenta, etapa in care oricum se mai pot produce inca ajustari. Aici, spunem noi ca merita sa mentionam cateva aspecte si anume rigiditatea extrema a procedurilor interne MJ care prevad multiple demersuri si semnaturi pana la momentul in care un amarat de proiect ajunge pe site, moment de la care oricum etapa de elaborare continua pana cand proiectul se avizeaza si se semneaza devenind ordin si urmand sa fie publicat. Catalin Predoiu s-a aratat efectiv exasperat de dinamica foarte greoaie a procedurii stabilite de predecesorii sai, afirmand la un momentdat ca daca e nevoie de semnatura sa pentru a debloca acest proces, semneaza atunci pe loc orice document este nevoie. Suntem inclinati sa credem ca urmeaza o simplificare a procesului de elaborare/avizare la care promitem sa contribuim si noi.

Proiect OUG pentru modificarea Legii nr. 145/2019 in vederea deblocarii concursurilor

Avand informatii cu privire la faptul ca este dorit mai degraba un proiect de lege decat o ordonanta de urgenta tinand cont de limitarile prevazute pentru actele normative din justitie precum si controversele multiple pe marginea abuzului de ordonante in detrimentul procesului legislativ normal, Presedintele SNPP a sustinut si argumentat solutia OUG ca fiind singura fezabila, care sa permita Politiei Penitenciare sa compenseze cat mai rapid pierderile naturale de personal (pensii, demisii) prin concursuri din sursa externa, acordand prioritate totodata si ocuparii functiilor de management precum si avansarii agentilor. In anul 2019 avem pana la acest moment peste 600 de iesiri din Politia Penitenciara si doar 250 de repartitii din scoli. Au fost mentionati ca indicatori principali ai necesarului de resurse umane, volumul muncii suplimentare prestate, precum si al restantelor la concedii, in contextul in care misiunile sunt totusi efectuate cu minimum de personal.

O modificare printr-un proiect de lege luat de la zero nu ar putea genera modificarile asteptate nici in cursul anul 2020, iar la finalul anului viitor probabil ca vom avea doar 11.000 de salariati in loc de minimul de 13.000 de posturi ocupate pe care ni le propunem, varianta ordonantei de urgenta fiind pe deplin justificata in acest caz, atat prin Decizia CCR 90/2019 cat si prin contextul mentionat. Dezavantajul acestei solutii rapide este acela ca in cuprinsul proiectului nu poate fi introdus chiar tot pachetul de modificari care ar face din Legea 145/2019 un statut mai bun pentru politistul de penitenciare. Este dificil de justificat urgenta tuturor propunerilor facute atat de ANP cat si de sindicate, insa ministrul a mentionat optiunea amendamentelor care se pot face pe parcursul procesului legislativ in care ordonanata este aprobata prin lege. Sefa elaborarii actelor normative din MJ a confirmat situatia precum si faptul ca se poate justifica cu usurinta urgenta modificarii legii prin OUG, referitor la concursuri, dar includerea altor modificari ar putea genera probleme in aprobarea OUG atat in Guvern cat mai ales ulterior in Parlament.

La finalul discutiei pe aceasta tema, Ministrul Justitiei a parasit biroul impreuna cu delegatia PUBLISIND/SNPP-BNS si a verificat personal stadiul demersului. A luat act de faptul ca proiectul de OUG este finalizat si a autorizat prin semnatura demararea procesului de avizare in vederea sustinerii proiectului de OUG cat mai repede la nivelul Guvernului Romaniei in vederea adoptarii actului normativ si declansarii sau reluarii procedurilor de concurs. Imediat dupa adoptarea acestei OUG trebuie adoptat si ordinul de ministru impus de Legea 145/2019 corelata cu prevederile Deciziei CCR 90/2019, sens in care vom sustine in relatia cu ANP si MJ ca proiectul de ordin sa fie finalizat la momentul intrarii in vigoare a ordonantei. Publicarea acestui ordin in Monitorul Oficial va indica practic momentul de la care reintram in normalitate pe acest plan  (reluare proceduri suspendate, precum si incadrari din sursa externa) si tototdata momentul de la care art 96 alin 1 din Legea 145/2019 poate produce efecte, prin organizarea sesiunii unice de trecere a agentilor in corpul ofiterilor (functii de executie).

***

In loc de concluzie, putem doar sa ne confirmam singuri asteptarile de bine in ceea ce-l priveste pe Catalin Predoiu din postura de ministru al justitiei, care se mentine disponibil la intalniri chiar daca sunt organizate ad-hoc, fara pregatire, precizand ca desi intalnirea a fost inghesuita cu greu printre alte puncte din agenda, timpul efectiv acordat acesteia a fost mult mai mare decat cel stabilit initial, ministrul in exercitiu aratandu-se interesat sa elimine orice risc de tensiuni inutile generata de aspectele mai complicate ale cadrului normativ.

Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare: Intalnire cu Ministrul Justitiei. Prioritati, solutii, perspective

38 de comentarii la „Intalnire cu Ministrul Justitiei. Prioritati, solutii, perspective”

  1. Efectiv când estimați (aproximativ, dumneavoastră) actualizarea celor doua norme?
    Vom beneficia de creșterea salariala conform legii salarizării? (sper ca l-ați întrebat de acest aspect pe noul ministru al justiției)

    1. nu pot da un termen pe ceva absolut incert / facem doar tot posibilul sa nu pierdem actualizarea
      am discutat despre o noua ordonanta pe salarizare pentru 2020 / nu exista inca un proiect si nici o decizie politica relevanta / pe subiectul asta vom mai discuta

  2. Bună ziua dle Teoroc. Să înțeleg că se vor relua de la zero concursurile? Este bine și așa…decât deloc. Dvs ce credeți, sunt șanse să începă concursul până la finalui anului sau îl așteptăm în 2020? Vă mulțumesc!

    1. sigur nu in 2019 / dupa OUG urmeaza ordin MJ / am explicat in art / uitati va cat dureaza ordinul cu ratele pe care l am setat ca prioritar / abia reusim sa l impingem pe site unde trebuie sa stea o luna cf legii

  3. Domnule Teoroc,
    Ati spus sa nu pierdem acest drept in 2019 pt ca pe 2020 se va rectifica.
    Sa intelegem ca indif daca se va plati retroactiv sau nu pana la finalul lui 2019,sa intelegm ca 2020 vine automat cu o actualizare a ambelor normle ,mai este nevoie in 2020 in cazul in care acum nu se intampla nimic de un ordin sau o asumare a altcuiva?

  4. Bună ziua. Vad ca va întâlniți des,,discutați mult dar de personalul civil nu va interesează nimic.ar trebui sa faceți ceva și pt ei.

    1. am primit si mesajul in privat si nu ignoram problemele personalului contractual / tocmai de aceea initiasem negocieri colective cu fostul ministru / acum trebuie sa reluam demersul cu actualul ministru / stim ca multe sperante ale civililor se indrepta spre grupa de munca insa am mai spus ca dupa pierderea tuturor proceselor pe aceasta tema inca de acum 10 ani, aceasta corectura ar fi chiar o decizie politica importanta pentru ca vizati nu sunt doar cei 300 de civili din Politia Penitenciare ci toti cei aprox 15.000 din structura de aparare nationala ceea ce inseamna ca trebuie asumat un impact financiar / nu este un demers care se va reusi doar pentru penitenciare, daca exista chiar si o minim sansa de reusita

  5. Din luna februarie ambele norme erau prioritare, iar rezultatul îl vedem: luna decembrie, aceleași norme..
    Având in vedere inflația și creșterea prețurilor la alimente din Ianuarie 2020 se poate discuta de o creștere a NH??

    1. actualizarea valorii normelor prin ordin MApN urmat de ordine ale celorlalte institutii din structura este doar un criteriu / importanta este ordonanta privind salarizarea care se va emite pentru 2020 si care trebuie sa permita actualizarea efectiva

    1. l-am abordat si astazi pe ministrul justitiei pe aceasta tema / se pare ca indiferent cat de decis si optimist a parut la intrevedere, tot nu a scapat de proceduri / inclin sa spun ca totusi maine proiectul va fi pe site

  6. Daca va raspunde omul odata ce tot intrebati cu chiria de enspe mii x?Parca sau sunteti aceiasi cu aia cu 50%. Actualizarea normei de hrana nu ar trebui sa se faca incepand cu data la care a aparut ordinul de pe la MApN? Adica de anul trecut?

    1. actualizarea e facuta deja prin ORDIN dar numai prin OUG se poate aplica / iar OUG ul vizat (114/2018) actioneaza strict pentru 2019 / in 2020 nu stim cum se mai poate modifica o OUG care a activat pe 2019 iar modificarea sa produca efecte retroactiv / chiar si noi care in general vedem jumatatea plina a paharului avem dubii ca in 2020 se mai poate revolva anul 2019 / de aceea ar trebui sa rezolvam speta in cursul acestui an

  7. Nu este posibil așa ceva. Își bat joc, fac special….cine știe ce interese sunt la mijloc. De un an de zile concursurile sunt blocate(23 oct 2018,postat anunțul) Acum, să înțeleg că mai durează incă 1 an de acum înainte??! Parcă aveau nevoie de personal?? Ce este așa de complicat, numai ANP știe…

    1. Departe de mine sa iau partea cuiva insa lucrurile s-au derulat cam inm felul urmator: S-a demarat procedura de concurs care oricum a fost extrem de greoaie in sensul organizarii probelor de concurs, intre timp a fost declarat neconstitutionala partea esentiala a ordinului privind concursurilor, s-a modificat statutul cu timpii procedurii parlamentare si cam asta a fost pana acum.

  8. Domnule Teoroc,
    Ne promiteati acum ceva timp cateva corecturi pentru omj-ul cu privire la chirii si transformarea in rata.
    Prezentul Omj publicat pe site-ul MJ este bataie de joc in adevaratul sens al cuvantului,amintesc 2 dintre capodopere:

    5) Inexistența fondului locativ corespunzător, potrivit alin. (4), se atestă de către solicitant printr-o declaraţie pe proprie răspundere a solicitantului la care se anexează o adeverinţă emisă de către primăria localităţii în care se află unitatea şi cel puţin un document justificativ emis de către o agenţie imobiliară din care să rezulte îndeplinirea acestei condiţii.

    Agentie imobiliara,pe bune??
    Comisie de specialitate care verifica fondul locativ??

    2
    2) În situaţia în care poliţistul de penitenciare care solicită plata compensaţiei lunare a chiriei locuieşte cu alte persoane, cuantumul compensaţiei este stabilit proporţional cu numărul persoanelor care locuiesc în imobil

    Pe bune? Daca locuiesti cu prietena/logodnica primeste jumatate din suma?
    In ce lume traim?

    Domnule Teoroc,asteptam cu mare interes raspunsul dvs cu privire la cele semnalate mai sus,si solutiile pt a rezolva aberatiile din proiect,cele 2 nu sunt singurele.
    Avand in vedere ca este in dezbatere se pot face modificari.

    1. problema cu fondul locativ pleaca din statut si nu se poate elimina decat prin modificarea Legii 145/2019
      oricum prevederea asa cum apare este aberanta in opinia mea mai ales ca acest „fond locativ” nu este nici definiti si nici gestionat de vreo entitate
      referitor la celalalt aspect putem propune modificare/eliminare in/din ordin, motivat
      se pare ca MJ promoveaza dezbinarea cuplurilor si deci eliminarea viitoarele familii
      orice propunere este binevenita / ordinul abia a iesit la lumina
      dupa ceva asperitati pe care le-am avut cu MJ saptamana asta
      si dupa ce ministrul a primis ca luni e postat, ordinul a mai fost tinut pe loc o saptamana efectiv degeaba
      acum il vedem si e in linie dreapta spre aprobare speram inainte de a trece anul
      haidem cu propuneri argumentate!

      1. ”În situaţia în care poliţistul de penitenciare care solicită plata compensaţiei lunare a chiriei locuieşte cu alte persoane, cuantumul compensaţiei este stabilit proporţional cu numărul persoanelor care locuiesc în imobil“
        speram ca este o “gluma proasta” din partea M.J.!!!!! Care este reacția sindicatului asupra acestei prevederi?!

        1. Domnule Teoroc,
          Va rugam sa ne confirmati personal ca ati receptionat aceste discriminari fata de oricare alta structura si fata de orice limita a bunului simt si sa ne sprijiniti ca de fiecare data in acest sens.
          La fel si pt aberatia cu agentia imobiliara cu avizul pozitiv,unele doar din asta traiesc,asa ca pot pune probleme serioase pt noi.
          Asteptam confirmarea dvs!

        2. D-le Teoroc,
          Va rugam din suflet sa ne confirmati sustinerea eliminarii acestui abuz,cu siguranta Dl Predoiu va intelege daca dvs ii veti expune aceasta discriminare fata de marea familie ocupationala si a normalitatii.
          Va rog confirmati receptionarea observatiilor .

      2. Domnule Teoroc va rugam sa confirmati sustinerea dvs privind eliminarea articolului 8,alin 2 unde se face referire ca decontul va fi direct proportional cu nr de persoane?
        MAI,MAPN,SRI ,nicio alta structura nu are aceasta prevedere,noi chiar suntem fraierii sistemului?
        Suntem fara aparare in fata acestor abuzuri??
        Va rog sa ne raspundeti dvs personal la aceasta intrebare,doar in dvs avem incredere.
        Nu ne luati jumatate din cei 700 de lei,noi vom fi afectati ,nu cei cu 2-3000 de lei care vor fi la adapost.

  9. 2) În situaţia în care poliţistul de penitenciare care solicită plata compensaţiei lunare a chiriei locuieşte cu alte persoane, cuantumul compensaţiei este stabilit proporţional cu numărul persoanelor care locuiesc în imobil

    Ce facem când doi pol. de penitenciare decontează chirie pt același imobil?
    Adică ne costă 1500 de lei un apartament cu 2 camere decent, avem contracte în care se specifică camera fiecăruia + dependințe (contracte pe 750 de lei / persoana)
    Se aplică aberația de mai sus? În teorie și în practică, eu imi decontez contractul meu , celalalt politist contractul lui.

  10. Buna ziua! Dacă funcția mea nu este pentru a mi desfășura activitatea in cadrul schimbului aceasta este de 8 ore și totuși șefii ma trimit fortat acum in pragul sărbătorilor pe schimb ceea ce nu mi se pare deloc corect. Întrebarea este ce as putea face in privința aceasta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *