Cu ocazia mitingului PUBLISIND-SNPP organizat pe 21 septembrie 2023 la Ministerului Finanțelor, o delegație PUBLISIND a fost invitată la discuții cu ministrul finanțelor Marcel Boloș și cu secretarul de stat Daniela Pescaru, pe marginea revendicărilor. Președintele PUBLISIND/SNPP a participat la discuții alături de Președintele BNS și alți lideri din PUBLISIND și a transmis ministrului Boloș, îngrijorările polițiștilor de penitenciare privind efectele acestei legi în Poliția Penitenciară, respectiv: radierea posturilor vacante, plata muncii suplimentare și eliminarea funcțiilor de șef birou (inclusiv șef secție și șef tură).
Așa cum observăm deja, în proiectul publicat pe pagina MF, sistemul de apărare națională care include Poliția Penitenciară, este exceptat de la radierea posturilor vacante iar prevederea din proiectul anterior publicat în presă și care a generat tensiuni majore pentru că impunea compensarea exclusivă cu timp liber a orelor suplimentare, a fost eliminată, astfel încât majorările pentru munca suplimentară și munca în repaus săptămânal se vor menține în plată. Cu referire strict la legea austerității, rămâne de clarificat doar problema desființării funcțiilor de șef birou și echivalente. SNPP a informat MF cu privire la particularitățile activităților din Poliția Penitenciară bazate pe coordonare ierarhică și funcții de conducere specifice, concluzionând că o astfel de măsură care elimină peste 60% din funcțiile de coordonare, ar face nefuncțională instituția.
Ministrul Finanțelor a răspuns la preocuparea SNPP privind desființarea funcțiilor de conducere susmenționate cu precizarea că în situațiile în care există funcții care nu sunt prevăzute de Codul administrativ (sau reformulând, în cazul in care Codul administrativ nu este aplicabil în situațiile respective), se va respecta doar condiția de limitare a numărului total al funcțiilor de conducere la 10% față de totalul funcțiilor față de 12% cât este în prezent prevăzut. Cu această condiționare nu avem probleme deoarece suntem în prezent la aproximativ 8% din total. În plus față de această precizare, reamintim faptul că în mod clar Codul administrativ nu se aplică militarilor, singura neclaritate fiind dacă totuși se aplică polițiștilor și polițiștilor de penitenciare (statute speciale), iar la acest moment toate interpretările indică neaplicarea Codului administrativ în ceea ce privește funcțiile din Poliție și Poliția Penitenciară, care sunt instituite prin alte acte normative și ne oprim pentru moment aici cu explicațiile urmând să detaliem după adoptarea legii.
În plus față de efectele legii tăierilor asupra drepturilor polițiștilor de penitenciare a fost discutat aspectul actualizării sporurilor, pe linia aplicării legii-cadru privind salarizarea, conform angajamentului public luat de miniștrii de interne Bode și apoi Predoiu. Reprezentanții MF au fost evazivi în răspuns cu atât mai mult cu cât promisiunea făcută polițiștilor era strâns legată de rectificarea bugetară planificată inițial în luna august dar care se va face în … noiembrie, din cauze care vizează încasările deficitare la bugetul de stat! În completare, dna Daniela Pescaru a opinat că este destul de dificilă aplicarea integrală a legii-cadru într-un singur domeniu în condiții de deficit bugetar foarte mare. Prin urmare așteptările nu sunt clarificate pe această temă, cel puțin din perspectiva MF. Pe 20 septembrie proiectul legii tăierilor a fost aprobat (în prima lectură) în Guvern, luni va fi avizat CES și tot luni va fi aprobat defintiv în Guvern, apoi Guvernul va iniția procedura de angajare a răspunderii în Parlament, pe această lege, fără sa avem un orizont clar de aplicare acest lucru fiind influențat de exemplu de o eventual sesizare de neconstituționalitate care se poate depune.
27 de răspunsuri
Serviciile si directiile sub 10, respectiv 20 se desfiinteaza?
se gasesc solutii pentru ajutare dinamica / va fi timp / sunt date niste termene in lege / acolo unde se poate
Daca interpretarile sunt in directia ca nu se aplica prevederile Codului Administrativ politiei penitenciare, nu ar trebui ca si aceasta prevedere modificata din Codul administrativ, cu normativul de personal, sa nu se aplice ?
nu / exceptarea de la cod pe organigrame are un temei – nu detaliem acum / pe pondere fct conducere nu avem alta prevedere / si nu este o preocupare pentru ca suntem substantial sub 10% aici
Dl. Teoroc..ce sa înțeleg eu în calitate de șef birou producție prin “acolo unde se poate” ?
Înțeleg ca la nivel de ANP producția este trasa pe linie moarta dar cred ca trebuie sa se caute soluții pentru absolut toate funcțiile…cu toții am susținut concursuri..
Oare se gândește cineva și la Producție pe lângă șef tura, șef secție, financiar și resurse ? Înțeleg ca durerea mare este pe funcțiile din operativ.
Sef birou cu un om în subordine….nu ți se pare nimic anormal?😂
Domnule…am aproximativ 6. Un șef de secție cati oameni are în subordine ?
Cu tot respectul pentru toate funcțiile, dar ora exacta se da din sectie, nu din sectorul de producție. Un sef sectie are 1-2 oameni în subordine și 100-300 de deținuți, deci nu cred că putem face o comparație
Servicii din paza au de doua-trei ori mai multi oameni decat directiile din reeducare. Inechitate totala aici! Cumva trebuie si reorganizat sistemul asta pentru ca sunt multe chestii ilogice si anormale, fara suparare.
Dacă tot va fi o reorganizare, nu se pot securiza funcțiile de șef birou și echivalent, în sensul de la le face la nivel de șef serviciu, cum era o discuție anterioară, nu de alta dar nu se știe pe viitor cu ce minți crețe ne vom lupta și vor dorii din nou să le desfinteze.
pai de unde atatia oameni ca sa faci toate cele 600 de functii in risc servicii x min 10 oameni in subordine care sa se adauge la cele care raman?
Deci se vor salva doar anumite funcții sacrificand altele ? Înțeleg greșit?
da e gresit / aveti putina rabdare
Scenariu demn de Hollywood! Suntem luati de prosti permanent!!!
Iulie, august, septembrie.. acum noiembrie!😂
Actualizarea sporurilor si a normelor!!!!!!!!
Masa la care are loc intalnirea,are forma unui sicriu ,acuma sa vedem pentru cine.
Care este planul concret cu ce vom face??
Actualizarea sporurilor poate fi facuta doar in strada, bode a garantat atunci cu acceptul liderilor de partid, si confirmata ulteriro de Predoiu.
Ce vom face dle presedinte?
Iar asteptam cuminti ca si cu legea pensiilor?
Actualizarea sporului și normelor trebuie sa fie cap de lista, ne iau de fraieri doar sa uitam de ele
da am inteles / observ ca ne am relaxat f repede cu radieri de posturi plata munca si desfiintare fctii / nici nu s a aprobat legea inca
Este O.K.si cu luna Noiembrie pt.mărirea Sporului ANP, dar să se dea de la 01. Iunie, asa cum zice Legea Cadru, care a fost actualizată din 01.Iunie ! Si atunci suntem de acord.Nu i asa dle Presedinte ?
Domnule președinte rectificarea se va face doar în noiembrie? Este foarte târziu pentru toate tipurile de cheltuieli.
ptr tco cand vor fi planificate si celelalte probe de concurs?
Vă rog, să-mi răspundeți referitor la derogarea de 5 ani (pentru cei care indeplinesc condițiile de pensionare inainte de intrarea legii) ,se menționează că este valabilă derogarea și pt cei cu 25 ani vechime.
Cei 25 ani sunt de vechime totală in muncă sau de vechime in sistem ???
Fără supărare…..aceea mulțime, care a ieșit în stradă a fost pt actualizarea sporurilor……în fn..
“concluzionând că o astfel de măsură care elimină peste 60% din funcțiile de coordonare, ar face nefuncțională instituția” ba din contră, ar funcționa mult mai bine fără atâția deștepți care fac abuzuri și își pun subalternii să le facă treaba.
Cand aflam daca o sa fim exceptati de la desfiintarea functiilor de sef birou/sef tura/ sef sectie? Se mai aplica codul administrativ la noi?
Art. XXIII (1) Numărul total de funcții de conducere pentru celelalte entități publice finanțate din fonduri publice cărora nu li se aplică prevederile art.391, alin.(1) din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, alții decât cei prevăzuți la art XXII alin (4) care se organizează și funcționează în baza unor legi speciale sau beneficiază de statute speciale, care desfășoară activități de uz și interes public din domeniile: educație, sănătate, apărare națională, ordine publică și siguranță națională poate fi de maxim 10% din numărul total de posturi aprobate la nivelul ordonatorului principal de credite;
suntem putin peste 8