Beneficiari - toți cei care nu sunt pe coeficientul maxim

În luna iunie 2022 informam despre Decizia DG ANP nr. 745/17.06.2022 prin care se eliminau inechitățile salariale dintre funcțiile similare însă doar pentru cei nou încadrați și pentru salariații în ale căror raporturi de serviciu apar modificări ulterior deciziei. Evident s-a creat o discriminare între aceste funcții și celelalte din sistem care nu se aflau pe nivelul maxim.

https://snpp.ro/cresteri-salariale-in-politia-penitenciara-numiri-si-avansari-pe-nivel-maxim/

SNPP a semnalat necesitatea corectării situației iar ANP a început un demers de identificare a soluției juridice și de elaborare a normelor necesare. Planul inițial, transmis de DG ANP la Consiliul Național SNPP din 15 noiembrie 2022, a fost de aprobare a deciziei necesare, până la finalul anului 2022, însă așa cum am mai informat, aceasta decizie are un impact bugetar semnificativ, care ar fi produs o presiune mai greu de controlat pe final de an, fiind în pregătire și un pachet mare de posturi pentru concurs din sursă externă.

Au existat și anumite discuții în divergență între structurile ANP, pe marginea normelor necesare pentru reglarea problemei coeficienților de ierarhizare pentru toate funcțiile din Poliția Penitenciară, însă în cele din urmă s-a tras linie și a fost aprobată Decizia DG ANP nr. 348/10.02.2023 anunțată cu pompă de directorul general ANP pe pagina personală de Facebook weekend-ul trecut. Decizia a mai stat puțin în lucru până a văzut totuși lumina zilei cu o anexă completă care să clarifice în detaliu.

În urmă cu puțin timp SNPP a primit Decizia 348/2023 și anexa acesteia, care completează deci cadrul configurat prin Decizia 745/2022, acoperind astfel toate funcțiile din Poliția Penitenciară. În esență, mecanismul utilizat este o comprimare a funcțiilor existente astfel încât de acum toate funcțiile să fie prevăzute cu cel mult două trepte (multe funcții sunt prevăzute chiar cu o singură treaptă). Prin trepte înțelegem acele poziții sau niveluri din cadrul postului ocupat pe care se avansează anual fără examen/concurs (fiecare poziție având alocat un coeficient de ierarhizare). Unele posturi de ofițeri beneficiază prin această ultimă decizie de o comprimare de la 11 trepte (!) la două sau chiar doar una singură, rezultatul fiind că se ajunge rapid pe coeficientul maxim al funcției, cu efecte evidente în plan salarial.

Decizia se aplică cu 1 Martie iar efectul ei se va simți la salariile din 10 aprilie. De la 1 martie practic, funcțiile din Poliția penitenciară vor avea un nivel minim (treapta 2) și un nivel maxim (treapta 1). Începând cu data de 1 Martie, toți salariații care se află sub nivelul singurei sau primei din cele două trepte prevăzute pentru fiecare funcție, după caz, vor urca pe treapta respectivă. Dacă la 1 Martie un salariat care ocupă o funcție prevăzută cu o singură treaptă, are deja coeficientul prevăzut pentru treapta 1, rămâne pe loc; înseamnă că se află deja la nivelul maxim al acelei funcții. Dacă la aceeași dată, un salariat care ocupă o funcție prevăzută cu două trepte, are deja coeficientul prevăzut pentru treapta 1, rămâne de asemenea pe loc, nu mai are unde avansa pe funcția respectivă. Dar dacă are deja coeficientul pentru treapta 2, urmează să urce rapid, fără examen, în cadrul postului său (tot in cursul acestui an, dacă îndeplinește condițiile din statutul special), pe nivelul maxim (treapta 1).

Cu acest capitol se cam închide cartea inechităților salariale dintre aceleași funcții, din Poliția Penitenciară și chiar dacă ne deranjează modalitățile de comunicare alese de directorul general ANP cu anunțuri glorioase doar pentru prietenii de pe Facebook, cu o săptămână înainte de informarea oficială, trebuie să admitem că o decizie de acest tip prin care se corectează în esență o discriminare salarială, merită respectul nostru și nu ezităm să-l exprimăm, mulțumind tuturor celor care au fost implicați în elaborarea și asumarea unui instrument la care colegii polițiști și militari nici nu visează.  Pentru a facilita comunicarea publică, anexa deciziei de mai jos nu include coeficienții de ierarhizare dar este clar că treapta 1 are coeficientul maxim pentru funcția respectivă la nivel de sistem, iar treapta 2 este imediat inferioară:

Distribuie

76 de răspunsuri

  1. Bună ziua domnule președinte. Și pentru cei care suntem în serviciu de 20 de ani și sunt pe maxim, ce puteți face pentru noi?

  2. Bună seara. Eu sincer nu am înțeles.. Funcția mea actuala este agent operativ 4.
    După aplicarea acestei decizii, ce funcție o sa am?

    1. Salut. Verifica anexa din decizie. Daca esti pe o functie prevazuta cu 2 trepte si esti pe treapta 2, de la 1 martie vei avea coeficient maxim, adivca vei trece pe treapta 1., nivel maxim

  3. Buna seara
    Domnule presedinte am o mare rugaminte daca imi puteti spune pentru functia de asistent medical I nu este prevazut. Nu apare in anexa deciziei. Aceasta functie va fi pusa pe asisteant medical principal I sau cum vor fi aceste finctii de asistent medical I la unitatile spital.
    Multumesc

    1. Gradele profesionale de asistent medical principal si respectiv specialist se obtin, potrivit legislatiei naționale in urma examenelor organizate de Ministerul Sănătății, iar numirea se realizeaza după obținerea diplomei de confirmare.

  4. Bună seara. Pe fluturașul meu scrie Agent operativ 4. Cum o sa afecteze aceasta decizie funcția mea?

  5. În cazul funcțiilor de conducere din unități cum se procedează?
    Dacă 2 funcții de ST sunt de ST 1 și alte 2 de ST2 cum procedam? Toți 4 desfășoară aceleași activități în cadrul unității.
    Mulțumesc

  6. Bun , dar ca orice alt lucru la noi in sistem este neclar ! Dl Presesinte Teoroc ? Care este coeficientul la care se considera ca ești la treapta 1 ? Care este coeficientul pentru trecere la treapta 2 ? Eu nu înțeleg cum după 2 ani de la decizia Ccr Anp își permite sa vina cu aceasta schema , și mai mult sa nu dea banii oamenilor de la promulgarea legii !! Aveți un răspuns ?

    1. Coeficientul maxim este cel prevazut de functia pe care o ocupi. Decizia este una asumata in ideea in care trunchioul functiilor au fost regandite si restructurate limitandu-le la 2 trepte (doua niveluri de coeficienti). Au fost functii prevazuste si cu 11 trepte. Cred ca este clar faptul ca Decizia regleaza aceste inechitati. Nu a fost simplu sa se gaseasca o solutie juridica care sa argumenteze aceasta Decizie.

    1. Norma de hrana este un atribut exclusiv al celor MApN de a recalcula sumele si a le transpune in OMMApN. Decizia de actualizare apartine Guvernului. Este un context mai amplu de tratat problematica asta a normei de hrana si a echipamentului.

        1. Momentan se poarta discutii la Bruxelles de catre o echipa a SNPP. Cu Ministerul Finantelor asteptam oportunitatea unei intalniri mai aplicate in care sa poata fi discutate aspecte mai ample legate de noua lege a salarizarii. Ar fi fara relevanta o intalnire de dragu de a o puncta fara un scop previzibil.

          1. Pai ramasese de comun acord la ultima intalnire asa cum a zis dl Teoroc ca in februarie “ne vom reintalni” in aceeasi formula pt a vedea ce se mai poate debloca deoarece MF a inteles ca suntem cei mai in urma dintre bugetari.
            Gresesc cu ceva?

  7. Buna ziua. Functia de asistent medical I nu apare in anexa Deciziei. Imi puteti spune va rog daca pe aceasta functie se poate promova. Nu cred ca mai exista alta treapta la aceasta functie. Sau pot fi promovat pe fubctie de asistent medical principal. Functia este prevazuta in unitati.

  8. Nu este clar precizat (cel puțin în anexa prezentată). De exemplu, un supraveghetor cu coeficient (editat), în ce treaptă se încadrează acum, și când va dobândi, coeficientul maxim, adică treapta 1.

  9. Bună ziua domnule Teoroc. Și noi cei care după 10 ani am ajuns pe maximul funcției și suntem în sistem de peste 20 de ani, plătim cotizație la sindicat. Pentru noi ce vesti bune aveți sa ne spuneți? Care este următoare strategie sindicala pentru noi?

    1. In 20 de ani te-ai aflat in postura de a constata strategia prin care ai ajuns sa te delimitezi in privinta drepturilor salariale de multe categorii sociale, inclusiv din structura de aparare. Salariul de grad actualizat este una dintre consecintele pozitive ale reprezentarii sindicale (SNPP). Insa, se pare ca a trecut deja 1 luna si s-a uitat.

  10. Buna ziua. Am pus o intrebare acum doua zile referitor la asistent medical I. Ne poate raspunde cineva. Multumesc

  11. Cu alte cuvinte , eu cu funcția de agent supraveghere I , rămân pe loc pentru ca am deja coeficientul la maxim ? Am înțeles bine?!

  12. Domnule Tudorache. Sunt doua intrebari pt functia de asistent medical I. La ceilalti colegi ati raspuns. Si noi suntem membrii de sindicat. Macar un raspuns. Titlul suna bine.

    1. Am mai raspuns la un comentariu. In anexa exista functiile de asistent. Functiile de asistent medical principal I sunt toate prevazute cu o singura treapta (treapta 1) . Indiferent de specializare.

      1. Dar de curiozitate, va rog sa ne spuneti dvs sau dl Teoroc, de ce doar ofiterii din aparatul central au coeficientul mai mare decat ofiterii din unitati? De ce nu se aplica aceeasi logica si agentilor?
        Si NU ma refer la cei 0,25 de aparat central, ci la diferenta de la 4.8 la 5.5??
        Agentii oricum ar fi ei tot la aparatul central isi desfasoara activitatea, corect???
        Agentii au ca in unitati max 2.9 la care se aplica 0.25 de aparat central, ofiterii pe langa astia 0.25 mai au 0,5 peste unitati…
        Cum putem remedia acest aspect? Si noi tot membri suntem.
        Astept cu interes raspunsul dvs.

            1. Sistemul de salarizare din structura de aparare este liniar (aplicabil in intreg sistemul de aparare). Toti coeficientii in privinta agentilor se duc la maxim cu exceptia unor posturi de prin MAI. Noi nu putem inventa alti coeficienti. Tot ce am realiozat a fost sa ii ducem in maxim pe actualii.
              In afara faptului ca in legea cadru toti coeficientii sunt egali, indiferent de structura, priveste atent si catre majorarea de sistem de 7,5 plus 12,5 pentru aparatul central.
              Nu au crescut coeficientii dar sunt cele doua majorari aplicate in intreg sistemul de aparare. Si nici ANP nu se exclude de la aceasta amasa. Toate structurile centrale beneficiaza de asta.
              Ca sa fiu mai direct putin, coeficientii au fost stabiliti prin legea cadru care uniformizeaza intreg sistemul de aparare. De ce s-ar exclude ANP de la asta ?

              1. La ce va referiti mai exact aici?
                “ priveste atent si catre majorarea de sistem de 7,5 plus 12,5 pentru aparatul central.”

                Care +12,5 de aparat central? La ce va referiti?

              2. Fiti mai explicit putin Dle Tudorache, nu se intampla nimic daca explicati.
                Unde anume e diferenta de la 7,5 la 12,5 pt aparatul central?
                La ce va referiti mai exact?

              3. Va referiti la articolul asta?

                Articolul 23
                Personalul militar, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personalul civil care sunt încadrați în structurile centrale ale instituțiilor din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională sau în structuri militare ale NATO sau UE dislocate pe teritoriul României, beneficiază de majorarea soldei de funcție/salariului de funcție/salariului de bază cu 12,5%.

                La noi se aplica deja acest procent in momentul de fata pt aparatul central??

                1. Da. Majorarea de sistem de 12,5 este obtionuta pe linie sindicala. Coeficientii sunt liniari in intreg sistemul. Legea cadru echivaleaza si elimina orice discriminate pe crierii de coeficient

              4. Cei 12,5 i am indentificat in lege si in articol insa cei 7,5 la ce va referiti, care sunt?

              5. Eu zic sa va mai informati si veti constata ca cei 12,5 sunt suplimentar. Consultati un fluturas de la apararul central 😉

              6. Ba da, aici aveti dreptate, asa e.
                Dar cand au fost acordate aceste 2 majorari? Care este baza legala?

                1. Deci dle Tudorache, care este prevederea legala prin care s au acordat majorarile de 7,5 si 12,5%?

                2. Ti-am indicat initial legea cadru. Poti depune un minim efort sa cauti cele doua paragrafe de mai jos.
                  Pentru realizarea prerogativelor constituționale de apărare, ordine publică și securitate națională, personalul militar, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personalul civil beneficiază de majorarea soldei de funcție/salariului de funcție/salariului de bază cu 7,5%.
                  Personalul militar, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personalul civil care sunt încadrați în structurile centrale ale instituțiilor din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională sau în structuri militare ale NATO sau UE dislocate pe teritoriul României, beneficiază de majorarea soldei de funcție/salariului de funcție/salariului de bază cu 12,5%.

  13. Domnule președinte,

    Un demers în instanta pentru recuperarea sumelor neplătite de la data deciziei nr. 51 și pana în prezent are sorti de izbândă? Asta ținând cont ca nu au fost modificări legislative de la data deciziei nr. 51 și pana în prezent, care sa îl determine de directorul general sa acorde aceste avansări,ci doar nepăsare si indiferenta.

    1. Dl Teoroc , foarte buna întrebarea colegului ! Așteptăm răspuns ! Vb de o suma cuprinsă între 10000-15000 RON ! Din 2019 in prezent ! Timp in care s a muncit pe aceeași funcție dar nu am fost plătiți ! Vb cu liderii sindicali sa pornim procese ? Cum vedeți aceasta chestiune sensibilă ?

      1. Sunt multe filiale SNPP cu procese pe rol. Nu s-a ales un proces mare pentru ca existau riscuri majore. Ne amintim cu totii probabil cand actualizarea normei de hrana pentru 2020 era pe masa DG, urma sa fie asumata (fiecare salariat primind cate 750 de lei)iar o decizie definitiva a instantei provocata de un proces hazardat al unora a determinat anularea dciziei de actualizare pentru intreg personalul. SNPP nu s-a ratacit niciodata pe holurile instantelor de dragul de a puncta niste actiuni, dealtfekl haotice si fara perspective.

        1. Si acum ce facem? Pana cand stam cu cele 2 norme blocate? Daca nu miscam nimic nici nu vom primi….

          1. Nu iti dau răspunsuri cu fenta! Cele doua norme depind de Vointa tandemului MAPN – Guvern ! Acțiunile in strada ale penitenciarelor fix pe acest subiect nu pun presiune pe tandem

            1. Actiunile in strada ALE TUTUROR SINDICATELOR DIN MAI SI MJ pun presiune pe ORICINE.
              Asta e realitatea

  14. Cu modul de calcul a pensiilor ce se mai aude ? Vor calcula pe 12 luni sau rămân tot la 6 ?

    1. Nu mai intereseaza pe nimeni pensionarii. Frustratii de la MAp.N insa trimit tot felul de plangeri care vor afecta insa si pensionarii de la penitenciare. Cei pensionati si viitori.

  15. Foarte buna treaba cu coeficienții! Deși am văzut multe nemulțumiri legate de întârzierea aplicării deciziei legata de coeficienți, foarte bine ca se aplică. Cei mai vechi au așteptat câțiva ani buni… Felicitări celor implicați!

  16. Buna ziua .
    Am gradul de ASP si functia de agent operativ PVC , functie prevazuta cu doua trepte .
    Puteti sa estimati la ce suma este treapta I si la ce suma este treapta a II a .
    Daca sunt la treapta a II a trebuie sa mai astept un an sa trec in treapta I ?
    Cum pot afla pe ce treapta sunt ?
    Va multumesc .

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.