Conform unui proiect de Ordonanță de Urgență a Guvernului transmis structurilor de apărare, ordine publică și securitate națională, începând cu data de 1 iulie 2022, cuantumul brut salariilor de funcție se stabilește la nivelul salariilor de funcție prevăzute în Legea cadru nr. 153/2017, pentru anul 2022:
Pentru aplicarea legii salarizării, SNPP alături de federația PUBLISIND a organizat peste 60 de proteste începând cu anul 2021. Atât tranșa ce trebuia acordată la începutul anului 2021 cât și cea de la începutul anului 2022 au fost blocate printr-o intervenție politică a răposatului prim-ministru Cîțu. Deși tendința de scumpire a vieții de zi cu zi se prefigura încă din 2021, lucru pe care SNPP l-a semnalat din stradă, factorul politic de la acea vreme s-a îmbătat cu slogane, vorbe goale și o prezentare a unei realități în care doar un căzut din lună mai credea.
Conform proiectului de ordonanță de urgență, începând cu data de 1 iulie 2022 se va actualiza si cuantumul brut al salariului de grad, proporțional cu evoluția salariului de bază minim brut pe țară, garantat în plată prin hotărâre a Guvernului. SNPP este de acord și va miza pe faptul că nu doar salariul de grad trebuie actualizat, ci și norma de hrană ca urmare a creșterii inflației, norma actuală de hrană fiind cu mult mai mică față de situația reală.
La acest moment credem că acest demers este unul asumat politic și se demonstrează încă o dată faptul că dacă se dorește se poate. Nu știm dacă războiul este unul dintre motivele asumării legii salarizării pentru sistemul de apărare dar știm sigur că s-ar corecta o nedreptate.
Click pe imaginea de mai jos pentru a accesa integral proiectul de OUG:
23 de răspunsuri
Nu cred!
Buna seara. Deocamdata situația tehnica a salariilor ramane incerta. Practic se aplica 50% din legea salarizarii. Mergem pe grila cu salariu de functie si salariu de grad, dar cu celelalte elemente plafonate. Ati putea sa ne explicati si noua cum se va ” actualiza salariul de grad proportional cu evolutia salariului minim brut pe tara”, pentru ca pe grila, salariile de grad pleaca de pe la 200 lei si se opreste pe la 400 lei.
asta este ultima grija / e important faptul ca in mod cert a existat o discutie si sunt sanse pentru o decizie de aplicare aproape integrala a legii cadru / practic se procedeaza similar cu 2019 si 2020 / creste doar baza fara sporuri / asta inseamna ca legea cadru se mentine suspendata prin oug 130 dar cu derogare de actualizare a SF in familia noastra ocupationala / aplicarea integrala ar veni la pachet cu anumite aspecte cum am explicat anterior respectiv plafonul de sporuri de 30% in care s-ar include si sporurile pentru munca suplimentara si munca in sdsl care actualmente se acorda ca majorari / este o solutie interesanta si nu trebuie sa ne ingrijoreze impactul in sistemul nostru / noi suntem doar 13000 din 2500000 la nivel de sistem de aparare / in mod cert aceasta decizie va veni la pachet cu anumite prevederi care vor fi adoptate in contextul conflictului din Ucraina / dar este ceea ce ne doream – aplicarea legii cadru insa fara efectele inca neclare in planul sporurilor / mentinerea pe loc a sporurilor este in parametrii de aplicare etapizata dar “fara finalizare” a legii cadru / salariul de grad este exceptat de la inghetare in mod expres intrucat el nu face parte din salariul de functie dar nu este nici spor / este un element salarial distinct si este utilizat la calculul diferentelor de incasat prin raportare la salariile din 2022 / SF + grad + gradatie + indemnizatie de comanda = fostul SFB care a disparut ca sintagma dupa 2017 / in afara SFB mai avem spor de pericol si majorari (MS, MSDSL, 50%) apoi norme de hrana si echipare / ca structura a sistemului nostru de salarizare / toate sporurile pentru conditii de munca se afla in SF ca sume compensatorii din 2010
si cand se preconizeaza a fi adoptata aceasta OUG, stim cu totii ca daca exista vointa se face in 3 zile…..
sau acum urmeaza alte tergiversari de impact, etc…..?
la momentul de fata avem un proiect de OUG initiat de MApN despre care presupunem ca are girul premierului altfel nu si-ar avea rostul avand in vedere amendamentul sustinut initial de MApN (si de MAI) care avea un impact semnificativ mai mic / aceasta varianta care include din start toate institutiile din structura si prevede acordarea diferentei integrale pentru aplicarea legii cadru, ne-a surprins placut pe toti insa nu detinem alte informatii referitoare la sansele efective de aprobare / estimam insa ca daca acest proiect a iesit la lumina asumat de MApN in aceasta forma, discutiile sunt facute si va fi adoptat cu celeritate / proiectul nu a fost transmis inca pe circuitul de avizare la CES de exemplu dar exista si temei legal pentru evitarea procedurii normale in planul transparentei / urmarim situatia si informam
Jos palaria!
Doamne ajută!
Ne minte ca pe fraieri…ei se chinuie sa dea 1/4 din toata marirea de 6 luni si ne da toata marirea:))) abureala maxima:))) am 20 de ani de sistem nu mai cred tot ce spun parlamentarii:)))
Si pensionarii ramin la fel ??
in proiect nu exista prevederi care sa vizeze pensiile in plata
Dar cei care au prins efectul legii sus menționată, în activitate și au ieșit la pensie ?! Nu ar trebui reactualizate automat și pensiile ?
Pai sa ne amintim (concluzionati singuri):
L 223/2015 la intrarea in vigoare:
Articolul 60
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcţie/salariul de funcţie al militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 şi 108 şi în funcţie de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, astfel:
a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu şi a mediei soldelor de funcţie/salariilor de funcţie îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la cererea persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;
b) în funcţie de gradul militar/profesional deţinut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu şi media soldelor de funcţie/salariilor de funcţie deţinute în cele 6 luni alese conform prevederilor art. 28 pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi.
(2) În situaţia în care, în termen de 6 luni de la data primei majorări, persoanele îndreptăţite nu depun cerere în acest sens, actualizarea se face, din oficiu, pe baza mediei soldelor de funcţie/salariilor de funcţie din ultimele 6 luni de activitate.
(3) În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât şi cele ale alin. (1), se aplică dispoziţiile cele mai favorabile.
(4) Procedura de actualizare prevăzută la alin. (1) se stabileşte prin ordin comun al conducătorilor instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi securităţii naţionale, emis în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
L 223/2015 modificata prin OUG 59/2017
Articolul 60
La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.
L 223/2015 asa cum este astazi in vigoare dupa multiple modificari:
Articolul 60
(1) La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.
(2) Dacă în urma indexării pensiei militare de stat stabilite potrivit alin. (1) rezultă un cuantum al pensiei nete mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei, se acordă acest cuantum rezultat, fără a depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete în cauză.
(3) În cazul indexărilor succesive, cuantumul acordat nu poate depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei la care se adaugă suma reprezentând intervenția ratei medii anuale a inflației, în aceleași condiții, din operațiunile de indexare anterioare.
(4) Dispozițiile art. 59 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Ati postat articole dintr-o lege din 2015, care nu aveau niciun interes sa ne avantajeze în viitor și nu vreau sa intru în polemica. Oricum nu va pot acuza de rea intentie, pentru ca
nu depinde de dvs. interpretarea favorabila inițiatorilor respectivei. În concluzie, vom trai și vom vedea. Ei hotărăsc.
Bună seara! În situația asta , cei care au ieșit la pensie și nu beneficiază de aceasta mărire, mărire care trebuia sa aibă loc din 2017 , ce se întâmpla? Va mulțumesc!
este vesnica intrebare de dupa care o urmeaza pe cea de dinainte: “sa mai stau sa prind marirea, credeti ca se da ceva, sau sa ies?” apoi dupa ce iesi: “se actualizeaza si pensiile in plata?” respuns – NU / stiti cu totii de OUG 59/2017 care a modificat art 60 ce prevedea actualizarea pensiilor corelat cu salariile
In atenția domnilor pensionari care scriu pe aici și încă nu pot uita sistemul.
Rugati va ptr sănătate!
Rugati va ptr sănătate!
Speram la majorare salariala, dar nu sunt platite orele suplimentare efectuate in cursul anului 2022! Asa cum strigam pe trotuarul din fata ministerului, asa cum strigam in fiecare zi in care am iesit in strada pentru drepturile noastre ,,muncim pe datorie”!
niciun risc aici / chiar daca ordinul a trenat si am informat cu asta, dreptul se acorda retroactiv fara probleme
Dl Teoroc nu trebuia sa ne între bani de pe orele suplimentare cind vor intra multumesc
Vor intra când se va publica omj in MO
Si cind ar trebui sa fie publicată de semnat a semna luna trecută multumesc
Si cind o publică au un termen sau își bat joc
Practic după termenul din dezbatere publica nu ar trebui sa dureze foarte mult pana la publicare in MO