Schimbarile de guverne pe final de an vin la pachet cu haosul de rigoare. Mai nou avem si o posibila schimbare de paradigma in materie de buget si bugetari. Dar pentru moment nu sunt semne de materializare a vreunei politici traumatice in acest plan cel putin in ce ne priveste. Ne-a placut Ana Birchall insa nu a avut nici timp suficient si nici secretari de stat, pentru ca a avut o problema in propriul partid si implicit in guvern. Mai nou sunt zvonuri de o posibila excludere din PSD. Catalin Predoiu ca ministru al justitiei este cea mai buna optiune pe care o puteau avea liberalii. Stie drept, cunoaste ministerul si ne cunoaste si pe noi. Cu bune si cu rele. Asa cum il stim si noi. Relationarea pe linie de dialog social cu Catalin Predoiu in mandatele anterioare a fost una corecta dar nu fara asperitati.
Ne amintim mitingul din 2009 cand 1000 de manifestanti au scandat in fata MJ dar ne amintim si ca au fost semnate Acordul Colectiv, Contractul Colectiv de Munca dar si Acordul privind transparenta. Totodata a fost constituita vestita Comisie mixta privind sistemul penitenciar, care lancezeste de prea mult timp dar au fost si operate cateva modificari de statut special. Catalin Predoiu a indeplinit trei mandate de ministru al justitiei (dintre care unul interimar) in perioada februarie 2008 – mai 2012, dar a mai exercitat interimate si pe pozitiile de prim-ministru si ministru al afacerilor externe. Pana la acest moment noul ministru a interactionat cu conducerea ANP si putem spune ca a venit cu elemente clare de flexibilizare a comunicarii pana la nivele mai mici decat era uzual, ceea ce este de bine. Ramane de vazut cu ce planuri se vine in zona de dialog social.
Catalin Bejan isi mentine functia de consilier avand in raspundere relatia cu ANP, iar Cristian Plesa continua mandatul de DG ANP impreuna cu intreaga echipa actuala. Ministrul decide pana cand. In ce ne priveste, schimbarile in puterea executiva s-au produs intr-un moment delicat in care ne confruntam cu dificultati in ce priveste avizarea de catre MFP a deschiderii de credite pentru majorarea de 50%, pe motiv ca temeiul invocat nu este clar. Vom detalia in articolul urmator dupa ce mai clarificam cateva amanunte. Mai avem foarte putin din acest an si ne preocupa la maxim doua mari provocari in plan bugetar, referitor la drepturile personalului respectiv majorarea de 50% si actualizarea normelor de hrana si echipare. Despre 50% vom povesti in detaliu, cat despre norme, modificarile legislative necesare pentru realizarea actualizarilor nu s-au produs pentru ca activitatea parlamentara practic s-a intrerupt, prioritare devenind campaniile electorale.
Suntem cu ochii pe mai multe proiecte de legi la care s-au propus/discutat amendamente pentru modificarea OUG 114/2018 insa rapoartele comisiilor de specialitate din Camera deputatilor intarzie sa fie publicate. In cazul in care modificarea OUG 114/2018 se realizeaza totusi pana la finele anului in curs, chiar daca sumele nu se vor plati in 2019, teoretic drepturile devin restante si se pot achita ulterior. Nu uitam nici faptul ca pana pe data de 2 februarie 2020 trebuie sa fie publicate toate ordinele de ministru care se elaboreaza in prezent in temeiul Legii 145/2019 privind Statutul politistilor de penitenciare. Multiple grupuri de lucru care activeaza atat in ANP cat si in unitati incearca sa asigure incadrarea in acest termen. Cel mai important dintre aceste ordine, respectiv cel cu decontarea chiriei si plata ratelor la achizitionarea de locuinte a fost finalizat si trimis la MJ de aproape o luna, dar nu a fost inca publicat in transparenta decizionala pe pagina MJ. Exista deci riscuri ca anul 2019 sa treaca fara achitarea unor drepturi importante pentru personal iar acest lucru va aduna foarte repede nori grei deasupra ministerului. Nori sindicali.
7 răspunsuri
Ok. Înțeleg toate dar de la începutul anului așteptăm niște minuscule măriri promise de sindicate și mj am ieșit în strada alte promisiuni, și iar nimic, ce sa mai înțeleg? Spuneți i dv dl președinte ca să înțeleg și eu ceva fiindcă am impresia ca sunt mai prost! Astăzi scrieți ca sar putea sa primim la anu! Pai și eu mai vin la lucru la anu!
nu este vorba despre mariri ci in special de acest vestit si controversat 50% / pentru ca Tudorel Toader a primit un buget mic, a trebuit sa scotocim prin el dupa economii / sansa a fost ca rectificarea aprobata sa permita identificarea sumelor necesare acordarii / dar acum cand bani ar fi, am fost nevoiti sa cerem deschidere de credite la MFP exact pe acest drept si am trezit atentia / acum si cei din MAI sunt ingrijorati de interpretari pentru ca ei au dat majorarea de la inceputul anului avand buget acoperitor / dar suntem inca optimisti si zicem ca se va rezolva / am luat legatura la MJ azi si avem sperante de solutionare a divergentei pe temeiul juridic al dreptului care nu e deloc asa clar cum ne am dori
D-le președinte sper că nu o să cedați și să pierdem un drept câștigat cu greu,în ideea de a păstra membri de sindicat nemulțumiți.
Nu contest faptul că sunt cazuri unde se acordă 50% pe bază de”ochi frumoși” sau… limbă mai catifelată!!!! Astea sunt excepțiile!! Trebuie făcută o diferențiere între cei care fac ceva în plus și cei care cred că merită doar pentru simplul fapt că se prezintă la serviciu!!!
Buna seara,
Domnule Teoroc, cu referire la decizia de azi a ICCJ privind actiunile colegilor din MAI, mai exact membrilor Snppc , ce impact va avea decizia Inaltei Curti asupra membrilor SNPP din penitenciare?
sunt mai multe sentinte care ajuta la castigarea unor procese pe inechitati salariale / impactul este strict pe aceste procese care au mai multe sanse de castig / avem in vedere toata practica din Romania pe aceste teme, in actiunile pe care le depunem sau in ajustarea unor actiuni deja depuse acolo unde se poate / pana in 2020 se mai pot pune pe rol astfel de procese (termen de 3 ani de la intrarea in vigoare a L153/2017)
https://sindicateuropol.ro/iccj-contrazice-mai-politistii-trebuie-platiti-la-nivelul-maxim/?fbclid=IwAR26ebTXrQvyvF5S_LQwjX7GST7soIujQuI_4qDsxYI_hFrop2qqw4UpPJc
dl. Stefan, dacă e decizie ICCJ pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, nu se aplică la toți din oficiu? La noi în sistem, ca si cuantum, salariul functiei de baza este/a fost mai mic, mai mare sau egal cu salariul de baza?(pe ultimii 3 ani?)
nu asta este problema / ceea ce inzeamna salariu de baza in sectorul public se traduce prin salariu de functie in structura de aparare / probmea o reprezinta inechitatile dintre functii de acelasi nivel / unii au primit majorare de 25% (socio / medical) altii doar de 10% etc / iar aceste inechitati se elimina doar in instanta tintindu-se salarizarea la nivel maxim