Modalitati de acces in Politia Penitenciara, fara concurs!

Urmeaza efectuarea de incadrari direct din sursa externa, fara concurs, in unitatile Politiei Penitenciare, procedura fiind permisa prin Decretul 195/2020 (art 6):

Instituţiile din cadrul Sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională pot angaja fără concurs, la nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal din sursă externă sau cadre care au trecut în rezervă, cărora le-au încetat raporturile de serviciu.
In urmatoarele zile ANP va emite o decizie pentru punerea in aplicare a prevederii susmentionate astfel incat procedurile sa poata fi initiate cat de repede iar personalul sa fie suplimentat cel putin pentru urmatoarele 6 luni. Ce se va intampla in continuare cu cei angajati pe perioada determinata, ramane de vazut, legislatia din Romania fiind intr-o dinamica imprevizibila.
Se pun cateva probleme, cea mai relevanta fiind – cui permitem sa intre in sistem? Doar celor care au trecut in rezerva din sistemul nostru sau din structura de aparare nationala, ori si altor candidati din sursa externa, fara vreo experienta in sistemul penitenciar, timpul pentru formare a initiala fiind practic inexistent? SNPP a opinat ca procedurile trebuie deschise larg, comisiile care se vor constitui urmand sa decida incadrarile, libertatea de decizie fiind mult mai mare decat in cazul concursurilor.
Estimam ca foarte putini sau poate niciunul dintre actualii rezervisti nu vor fi interesati sa renunte la pensie pentru un salariu poate chiar mai mic decat pensia, ocupand un post temporar, pentru 6 luni. Dar pentru minima eventualitate ca ar exista totusi fosti colegi interesati, am opinat pe necesitatea includerii acestei optiuni. Sigur ca de preferat ar fi sa avem alaturi de noi oameni cu experienta si evident ca incadrarile din extern pe posturi din operativ reprezinta o problema privind misiunile in care acesti noi si temporari colegi pot fi implicati.
Motivul pentru care rezervistii trebuie sa renunte la pensie pentru a fi reincadrati il gasim in art 78 din legea 223/2015:

(1) Deciziile de pensii pentru limită de vârstă şi anticipate ale pensionarilor militari rechemaţi în activitate sau care au redobândit calitatea de poliţişti ori funcţionari publici cu statut special în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională se revocă.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică din ziua în care militarul, poliţistul sau funcţionarul public cu statut special a fost rechemat în activitate ori a redobândit calitatea de poliţist sau funcţionar public cu statut special.
(3) Instituţiile prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a comunica caselor de pensii sectoriale, în termen de 15 zile, persoanele care beneficiază de pensie militară şi au fost rechemate în activitate sau au redobândit calitatea de poliţist ori funcţionar public cu statut special.
(4) La o nouă trecere în rezervă/încetare a raporturilor de muncă, vechimea care se ia în considerare la stabilirea pensiei militare de stat este cea valorificată la pensionarea anterioară, la care se adaugă timpul servit după rechemarea în activitate, respectiv timpul lucrat în calitate de poliţist sau funcţionar public cu statut special.
(5) În situaţia prevăzută la alin. (4), baza de calcul al pensiei este cea stabilită la art. 28.
Pentru a ne face o idee despre cum vor arata aceste proceduri, putem studia Ordinul 46/2020 emis deja de MAI pentru angajarile fara concurs:
Procedura din 2020 privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante din unităţile Ministerului Afacerilor Interne, pe durată determinată de 6 luni, în contextul instituirii stării de urgenţă pe teritoriul României
Dată act: 19-mar-2020
Emitent: Ministerul Afacerilor Interne

Art. 1

Iniţierea procedurii de ocupare a postului vacant fără concurs se aprobă de către ministrul afacerilor interne, pentru posturile din unităţile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi subordonate acestuia, sau, după caz, de către inspectorul general/similar, pentru posturile vacante din cadrul inspectoratului general/similar şi unităţile subordonate acestuia.

Art. 2

Ocuparea posturilor vacante se realizează cu personal care îndeplineşte cerinţele de ocupare stabilite în fişa postului, precum şi condiţiile legale şi criteriile specifice prevăzute de statutele profesionale, precum şi de actele normative specifice domeniului de activitate, aplicabile categoriei de personal cu care este prevăzut a fi încadrat postul vacant.

Art. 3

(1) După obţinerea aprobării ocupării postului vacant fără concurs, prin grija structurii care gestionează activitatea de resurse umane a unităţii în care este prevăzut postul vacant, pe pagina de internet a unităţii sau a eşalonului superior ori, dacă aceasta nu există ori nu este operaţională, în presa scrisă, se postează anunţul privind ocuparea postului vacant fără concurs.

(2) Anunţul prevăzut la alin. (1) conţine:

a) denumirea postului pentru care se organizează procedura de ocupare;
b) cerinţele de ocupare stabilite în fişa postului, precum şi condiţiile legale şi criteriile specifice prevăzute de statutele profesionale, precum şi de actele normative specifice domeniului de activitate, aplicabile categoriei de personal cu care este prevăzut a fi încadrat postul vacant;
c) actele solicitate pentru constituirea dosarului de recrutare, data-limită până la care se pot depune acestea;
d) alte informaţii apreciate ca fiind necesare.

Art. 4

(1) În vederea ocupării posturilor vacante, personalul interesat:

a) depune un dosar al cărui conţinut este stabilit de legislaţia specifică incidentă categoriei de personal cu care este prevăzut a fi ocupat postul vacant şi care se aplică în mod corespunzător;
b) susţine procedurile specifice de recrutare aplicabile categoriei de personal respective.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), planificarea personalului pentru susţinerea procedurilor specifice desfăşurate de către structurile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne se realizează de către structura care gestionează activitatea de resurse umane a unităţii în care este prevăzut postul vacant.

Art. 5

(1) În vederea fundamentării deciziei privind încadrarea postului, şeful unităţii în care este prevăzut postul vacant desemnează o comisie formată dintr-un număr impar de membri.

(2) Comisia prevăzută la alin. (1) are următoarele atribuţii:

a) verifică îndeplinirea cerinţelor de ocupare stabilite în fişa postului, precum şi a condiţiilor legale şi criteriilor specifice prevăzute de statutele profesionale, precum şi de actele normative specifice domeniului de activitate;
b) realizează un interviu;
c) semnează procesul-verbal care conţine concluziile procedurii parcurse şi îl prezintă şefului unităţii, în vederea luării deciziei cu privire la persoana care va ocupa postul.
(3) Pentru posturile din unităţile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi subordonate acestuia, comisia prevăzută la alin. (1) se stabileşte de ministrul afacerilor interne. Prevederile alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

Art. 6

Personalul identificat care îndeplineşte cerinţele de ocupare stabilite în fişa postului, condiţiile legale şi criteriile specifice prevăzute de statutele profesionale, precum şi de actele normative specifice domeniului de activitate, aplicabile categoriei de personal cu care este prevăzut a fi încadrat postul vacant, se încadrează prin act administrativ emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 228 din data de 20 martie 2020
Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare: Angajari directe in Politia Penitenciara. Durata determinata – 6 luni

89 Responses

    1. Nu poti avea si pensie militara si totodata sa fii „militar” activ. Ca pensionar militar poti (inca) avea alte ocupatii dar nu si pe aceea de militar. Vedem cum se va pronunța CCR și cu astea.

      1. Mda,bine ca fostul ministru al justiției, Tudorel din Moldova a avut și au voie să fie ministru, decan la facultate in Iasi, judecător la CCR,și cate alte funcții simultane. Prostimea sa nici nu trăiască. Atunci descurcațivă cu starea asta de 6 luni.

        1. Buna seara,am 52 de ani,am lucrat in Politia Locala la serviciu Ordine Publica 12 ani,acum in 16,03 mi-am dat demisia,de comun acord din motive personale,am facultatea si masteru in Administratie Publica,am vreo sansa sa ma angajez in aceasta perioada de 6 luni in MAI?daca da unde as putea sa vad toate detaliile,data de cind se fac angajari si ce documente trebuie prezentate si locul?.Multumesc.

    2. De ce nu i incadreaza pe elevii de la Tg Ocna?Care au totusi o pregatire,au facut si practica,stiu sa foloseasca o arma sau sa puna catuse.Pe ei ii tin pe acasa degeaba,si incadreaza oameni de pe strada.Si dupa probabil vor fi angajati definitiv.Altii s au chinuit,altii nu dau nici macar un examen.

      1. Bună ziua, am lucrat și lucrez în momentul de fata în învățământ ca profesor din 2001,facultate de lunga durata, master în management. As avea șanse de angajare în Mai?

    3. Buna dimineata ,Am o intrebare eu sunt fost militar Trupele ONU(Actualmente Lupii Negrii) am permis de conducere B,C,D varsta 51 de ani! Plus diploma de bacalaureat.Pot fi activat fara cancurs??pentru alea 6 luni de zile cu drept de prelungire????

  1. Și când se va termina situația de criză și cele 6 luni de angajare ne vom întoarce la lipsa de personal… Uau… Super tare.

      1. Sotia mea a lucrat ca Asistent medical in sistem si s.ar intoarce numai in conditia ca dupa 6 luni sa nu fie data afara cu multumirii!!!

  2. Ar putea fi chemați cei care au susținut un examen de încadrare pe post dar nu obtinut nota necesară? Sunt multi care au picat cu note mari(8,9). Macar au mai citit ceva din legislație.

  3. Buna seara! Referitor la angajari pe perioada determinata de 6 luni, sarabanda a inceput!
    În urma emiterii Decretului Președintelui, prin care s-au stabilit măsuri de excepție ce vizează inclusiv angajarea de personal fără concurs pe o perioadă determinată de maximum 6 luni în structurile instituțiilor de apărare, ordine publică și siguranță națională, avem și primele anunțuri în acest sens, M.Ap.N. publicand anunturi de recrutare in acest sens, doar pentru sectorul medical, medici, asistenti, ceea ce probabil va face si A.N.P.!
    https://www.mapn.ro/cariera/incadrare_fara_concurs/personal_medical/index.php?fbclid=IwAR0cEldQeaz59jwozx1-Iag2yYDXF99i3XQFzFCtHuAuLIOV7N5QL3EhzW4

  4. Eu am lucrat in sistem din 2001 pana in 2012, sunt interesat sa revin, dar dupa 6 luni as vrea sa devina permanenta incadrarea.. am 42 de ani.. mai am ani buni pana la pensie..

  5. Nu înțeleg! 30%din personal e acasă, cu excepția operativului, medicalului și psihologilor sunt trimiși în concedii și recuperări și apoi se angajează personal?

    1. si din operativ sunt acasa sub. diferite forme. / doamne fereste sa avem nevoie sa incropim un schimb in 5 minute pentru ca avem o tura izolata / sa ne uitam putin la sp jilava unde avem 21 de contacti directi la prima strigare… /

  6. Vă salut! Avem o dată aproximativă a afișării pe site pentru posturile acestea? Eventual un link prin care putem urmări acest lucru. Site-ul ANP are destule secțiuni. Vă mulțumesc!

  7. Va rog frumos îmi puteți spune de când încep depunerea dosarelor ? Ce conține dosarul? Se da și testare psihologică ?

  8. Eu sunt cadru militar în rezervă 7ani Mai de unde am plecat prin demisie in 2012 fara probleme am vreo prioritate față de cei fără experiență?

    1. de comisii depinde / vor verifica mai multe lucruri nu doar calitatea de fost angajat in structura / dar, teoretic ai un aventaj / suntem interesati in mod special de fosti colegi avand in vedere experienta in zona militara / chiar daca aparent suntem functionari publici, Politia Penitenciara este un sistem in esenta militar (uniforme, armament, disciplina)

      se cauta modalitati si pentru actualii pensionari militari / sa nu piarda totusi pensia – sa poata opta. pentru un post de politist de penitenciare dar ocupat ca personal contractual pentru 6 luni. / salariul va fi mai mic decat al unui politist dar vor putea pastra pensia

      1. Mulțumesc pentru răspunsul dumneavoastră însă la mine nu este cazul încă de pensie am 38ani și doresc sa mă reîntorc în sistem unde am mai multe variante dar a-și fi interesant de ANP.Voi urmări pagina ANP am înțeles că săptămâna aceasta sau săptămână viitoare for fi afișate posturile și condițiile.

  9. Buna seara! Am fost subofițer stidii superioare in cadrul D.G.P.A. (S.I.P.A.) in teritoriu ( vestul țării) in perioada 2000-2006 , plecat din sistem ca urmare a epurării din 2007. Am varsta de 45 ani si până în acest moment nu am primit nici macar adeverința de vechime în sistem,de fiecare dată fiind trimis de la MJ la ANP.
    MAI pot spera la ceva bun.

  10. Fereasca Dumnezeu! cum dumnezeului sa ai astfel de aspiratii? cum sa-ti doresti ca dupa 6 luni sa ai garantia unui contract definitiv cu sistemul? Deja se face un compromis cu cei din incadrari directe. Nici nu vreau sa ma gandesc ce oameni se vor strecura in sistem. Ca camarazi. Sper sa nu fie vreo greseala a istoriei mentinerea acestora dupa expirarea contractului.

  11. SUNT pensionat anticipat parțial, pot sa revin in sistem? Mentionez ca am 44 ani,am fost scos de comisie inapt, apt limitat PE timp de pace.

  12. Buna ziua. Va salut cu respect. Ma numesc Chirea Doru si sunt din mun.Roman jud.Neamț.
    Sunt inetresat de ocuparea unui loc de munca in cadrul sistemului dumneavoastră. Am varsta de 33 ani,fara antecedente penale. Am absolvit examenul de bacalaureat (BAC). Am si permis de conducere BCED.
    MULȚUMESC ANTICIPAT.
    Aștept un răspuns din partea dumneavoastră

  13. Am fost polițist 25 de ani si m-am pensionat anul trecut la vârsta de 50 de ani. Aș dori să mă reactivez pentru 6 luni.
    Am luat legatura la IPJ la cadre, dar nu au primit metodologia de incadrare,știți cand apare?

  14. Buna ziua ,daca cazierul este inca pătat in urma unei condamnări cu suspendare, ma pot integra .Menționând faptul ca am lucrat 23 de ani ca funcționar public (Polițist Local).

  15. Domnule Presedinte dar ca fost angajat acum la pensie de 1.5 ani as dori sa imi ajut colegi dezinteresat adica voluntar nu se poate ? Cunosc bine toate regulamentele si ar fi un avantaj nu credeti?

  16. 10 ani in securitate privata obiective industriale, șef serviciu securitate ,bac facultate, master în curs…
    Am vreo șansă?

  17. Soțul meu a lucrat pana la 30 ianuarie 2020 la MAPN timp de 13 ani. Ar avea șanse de angajare aici? Cand apar prevederile? Mulțumesc

  18. Buna seara,am sanse ca sofer?Am 35 ani lucrez in prezent la M.A.P.N,detin permis de conducere cu următoarele categorii:B,C+E,D+E.

  19. exista persoane disponibilizate abuziv in anul 2011 din Ministerul Afacerilor Interne.si care isi doresc sa se reincadreze.d.p.d.v. moral ar trebui reincadrati asa cum au fost dati afara .adica fara examen.exista vreo posibilitate in A.N.P ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *