Întreg personalul polițienesc a fost cutremurat de contextul în care a fost produs accidentul în urma căruia un copil și-a pierdut viața traversând regulamentar pe trecerea de pietoni. O voce obiectivă în afara surselor de informare care aparțin trusturilor de presă, este cea a EUROPOL – Sindicatul Polițiștilor Europeni:
Un regretabil accident rutier a avut loc pe raza Sectorului 1 unde o “autospecială” de poliție, despre care se știe la acest moment că era în misiune, însă fără a avea semnalele luminoase sau acustice în funcțiune, a spulberat două fetițe care s-au angajat în traversarea străzii. Din păcate, în urma impactului, una dintre fetițe a decedat.
Totuși, este greu de “digerat” gestul polițistului de a verifica starea victimei printr-o “împunsătură” de pantof. Faptul că polițiștii nu beneficiază de cursurile elementare de prim-ajutor o știm cu toții, dar lipsa de compasiune este nativă, nu se învață. Nici “urgența” de a înmâna o citație nu poate sta în picioare ca pretext de a circula cu viteză și de a te expune pe tine dar și pe cei din jur la riscul care a fost materializat, din păcate, prin moartea unei persoane inocente.
Totuși, am atras atenția de nenumărate ori asupra indiferenței manifestate în ceea ce privește pregătirea de specialitate a polițiștilor. Cu toate că a fost înființată în luna august 2021 o structură de pregătire profesională, care include și compartimentul de conducere defensivă, la nivelul Poliției Capitalei NU s-a organizat nici măcar o sesiune de pregătire a polițiștilor în acest domeniu.
Culpa pentru aceasta situație revine în exclusivitate șefului Poliției Capitalei, care, comparativ cu șefii altor unități de poliție din țară, nu foarte mulți ce-i drept, nu a încurajat și nici nu a facilitat scoaterea polițiștilor din serviciu pentru a participa la aceste cursuri de conducere defensivă, deosebit de importante pentru siguranța polițiștilor și a celorlalți participanți la trafic, atunci când colegii noștri sunt nevoiți să conducă autoturismele de poliție în condiții speciale (viteză, stres, contratimp etc).
Mai mult, observăm încă o dată că politica MAI de a înființa noi structuri de poliție peste noapte are efecte dezastruoase atâta timp cât conform “reformei” mult-trâmbițate a generat înfiițarea unor birouri de pregătire profesională și ATÂT, fără să fie luate în calcul aspectele ce țin de dotarea logistică, astăzi aflându-ne în situația în care multe unități de poliție din țară nu au putut identifica poligoane sau piste unde să poată fi desfășurate cursurile de conducere defensivă.
Imperiozitatea participării polițiștilor din cadrul DGPMB la cursurile de conducere defensivă care constau în pregătirea specială a conducătorilor auto în vederea prevenirii accidentelor rutiere este dată chiar de specificitatea traficului din București, care în comparație cu alte orașe, înregistrează valori uriașe aproape zilnic.
Constatăm că pentru conducerea Poliției Capitalei sunt mai importante raportările către MAI cu privire la numărul de acțiunile COVID efectuate, numărul de carantinați verificați sau furnizarea serviciile “VIP” de asigurare a coloanelor (ne)oficiale ale oamenilor politici care nu vor să aștepte ca muritorii de rând prin traficul din București. Toți polițiștii sunt implicați în această perioadă în astfel de activități, care nu au nicio legătură cu adevărata muncă de poliție.
Tragedia de astăzi putea fi evitată dacă polițistul care era la volan, încadrat în 2017, ar fi urmat cursul de conducere defensivă în baza căruia si-ar fi însușit atât cunoștințele teoretice referitoare la obligațiile pe care le are, dar și deprinderile practice care să îi permită să evite un astfel de accident sau să diminueze efectele acestuia.
Conducerea MAI este inertă la aceste grave probleme cauzate de lipsa de pregătire de specialitate cu care se confruntă întreg sistemul de poliție, pentru că nimic nu este mai important decât vânătoarea de măști și sfânta raportare Covid, cu număr de sancțiuni aplicate zilnic.
Nici măcar la nivelul școlilor de agenți de poliție, nu se realizează cursuri de conducere defensivă în rândul elevilor. Aceștia finalizează cursurile școlii și nici măcar nu ajung să conducă o “autospecială” de poliție. Propunerea cadrelor didactice de înființare a unei catedre pentru asigurarea pregătirii în domeniul conducerii defensive a viitorilor polițiști, zace prin sertarele MAI așteptând după avizele “specialiștilor” care au contribuit decisiv la deprofesionalizarea structurilor de poliție, prin acțiunile sau inacțiunile lor din ultimii ani.
Transmitem familiei îndurerate sincere condoleanțe și ne cerem iertare în numele instituției și a colegului pentru crunta tragedie.
Echipa Sindicatului Europol
9 răspunsuri
Felicitări personalului de la psihologia personalului, inclusiv domnisoara Corduneanu. Abia la tragedii de acest fel se vede munca depusa de cei de la psihologia perdonalului. Sigur, unii mai sar gardul ca acest specimen care numai “om” nu se numeste, dar acum vedem cu adevarat numarul mare de respinsi la psihologic, mai ales sursa externa, chiar daca multi neaveniti, inclusiv un sindicat din sistem erau foarte nemultumiti. Ca nah, la politica, fotbal si mai nou psihologie ne pricem toti. Si ca propunere personalului care se ocupa de testele psihologice, pe langa testele scrise, intariti testul cu un interviu, sa vedeti omul la fata, ca din pacate au trecut testul si au intrat in sistem oameni cu inteligenta peste medie, buni pe hartie insa aproape autisti in realitate!!
Pai cand e bun Serviciul Psihologia Personalului? Cand pica masiv sau cand trec autistii de care spui pe final ? 🙂
Mare observatie si PERTINENTA !!!
Nici el nu știe. Folosirea cuvântului “autist” însă, denotă o incultură crasă și o lipsă de empatie față de cei ce suferă de condiția respectivă și de familiile lor. Adică fix ce-i reproșa polițistului respectiv.
Sa o luam pe rand:
1. Domnule Tudorache, felicitarile sunt pentru PREZENT, munca depusa de psihologia personalului este pentru TRECUTUL IMEDIAT, si propunerea este pentru VIITOR. Cei care au trecut examenul psihologic doar pe baza hartiile, sa fie sanatosi.
2. Ma bucur ca observatia este pertinenta si nu IMPERTINENTA, ca altfel, cine stie ce se putea intampla!
3. Cat despre ȘI 1, bine ca nu este 2, o sa-ti raspund, asa ca sa intelegi, autist in text nu este o jignire, ci un mod de relationare, pur si simplu unii oameni nu se regasesc in sistem, mai rau isi fac, toleranta scazuta la frustrare, la glume ca sa nu zic mistouri, greutati de adaptare, ect. Cat despre tine, chestia asta cu incultura crasa, cred ca esti tipul de persoana care nu foloseste cuvantul tig.n dar il scuipa cand ii cere 50 de bani la caruciorul de la supermarket!
Nu s-a stabilit încă dacă a fost un accident, domnule Tudorache. EUROPOL se cam grăbește cu concluziile.
Este straniu cum a putut bușii fetițele alea într-o zonă de vizibilitate destul de bună, pe trecerea de pietoni.
De exemplu, dacă “stătea pe telefon”, nu mai este accident. Disprețul cu care “atinge” cu piciorul acea fetiță s-ar putea manifesta și la volan. Dacă aș fi anchetator aș face o percheziție telefonului mobil al polițistului. Se poate stabili cu precizie dacă era activitate pe el în acel moment.
Deci,concluzia?testarea psihologica evaziva…lipsa unei pregătiri specifice…uite ce indivizi lipsiti de orice grad de umanism pătrunde în structuri ce se vor ….respectate…..respectabile…
Presa face can-can și din astfel de tragedii. Nu a încercat cu piciorul dacă mai trăiește, a fost o poză manipulată pentru audiență/trafic.
Nici reacția nu a fost cea prezentată de presă, nici faptul că nu a stat un an la Câmpina, ci doar 6 luni nu e deloc relevant. În mai e un curent de ură împotriva celor care nu au absolvit prestigioasa fabrică Vasile Lascăr promovat de un sindicat obscur din Oltenia.
Să nu cădem în derizoriu “punând botu’ ” la așa ceva.
Vorbiți numai din ce se publica în mass-media ,nu aveți dovezi în acest sens.
O sa vedeți, mai târziu,ca nu asa stau lucrurile.