Federatia PUBLISIND ne ajuta sa vedem putin mai limpede prin ceata trecerii dintre ani si dintre guverne. Dupa teama unor pierderi salariale, ne lasam amagiti de efectul anestezic al mentinerii majoritatii drepturilor la nivelul deja inghetat, singurul plus fiind diferenta de 1/3 dintre cunatumul ultimului salariu in plata si al celui preconizat pentru anul 2022. De ce 1/3 si nu 1/4 cum ne obisnuisem in 2019? Pentru ca mai sunt trei ani de asa-zisa implementare a legii-cadru si deci inca trei “felii” de recuperat din diferenta fata de 2022. In 2021 urmeaza (daca urmeaza) o ultima felie de 1/2 pentru ca in 2022 sa se plateasca (daca se vor plati) chiar salariile din grilele legii-cadru.

PUBLISIND: Anestezia liberala 2020. Cum se mentine linistea in sectorul bugetar?

Raspunsul la intrebarea din titlu este simplu: cu amenintari de mai rau! Putem crede ca bulibaseala de pe final de 2019 a fost pe bune dar nimic nu ne impiedica sa suspectam si putina regizare, ceva stategie si un strop de psihologie inversa. Mai intai au sunat alarmele cu taieri de pensii, de salarii si disponibilizari, apoi avem senzatia ca suntem pe plus cand aflam ca sporurile se mentin inghetate la nivel de… 2018, pentru ca si in 2019 tot acesta a fost nivelul sporurilor. Deci, doua salarii de baza, unul in plata si altul mai mic, plafonat, pentru calculul sporurilor… Numai in Romania este posibil.

Mai mult, ajungem sa rasuflam usurati ca se acorda totusi cresterea salariului de baza, cu 1/3 din diferenta 2022-2019 si ca se dau vouchere de vacanta in 2020? Sau ca nu s-au taiat pensiile ocupationale pentru grefieri, magistrati, aviatorii, diplomati si alte categorii de bugetari! Acestea sunt motivele noastre de bucurie? Ca nu ne ciuruiesc chiar mai rau de atat? Grefierii din PUBLISIND au reactionat rapid, iesind in strada inca de la prima amenintare si au redus din elanul liberal anti-pensii speciale. Sindicate din alte domenii de activitate au sustinut protestele solidarizandu-se cu grefierii. Ceea ce se intampla in grefa judiciara, se poate intampla maine in asistenta sociala, sau in alte sectoare. Sporul pentru conditii deosebite a fost la un pas de a fi redus drastic. Declaratia premierului referitor la acest spor, ulterior asumarii legii in fata Parlamentului Romaniei:

cititi mai mult

Distribuie

36 de răspunsuri

  1. Si cat ar insemna 1/3 din salariu? Asa estimativ minim si maxim la ofiteri si subofiteri? Niste sume minime si maxime la ofiteri si subofiteri?multumesc

    1. 1/3 din diferenta intre SF 2022 si SF 2019. Practic aceeasi valoare care s-a acordat si in 2019. Este a doua felie din cele 4 (2019, 2020, 2021, 2022) – aplicarea etapizata a legii cadru

      1. Cred ca sunteți în eroare , mărirea a început din 2018 și urmează 2019 , 2020 , și ultima 2021 .

        1. In 2018 a fost emisa norma legala iar incepand cu 1 ian 2019 s-a aplicat (25% din diferenta SF 2022 – SF 2018).. la 1 ian 2020 peimesti 1/3 din diferenta, , la 1 ian 2021 primesti 1/2 si la 1 ian 2022 primesti si restul.

  2. legat de cele multe probleme creata de noul statut ? mai exista acel Oug ? mai incercam sa reparam ceva ? care este stadiul?

    si inca o intrebare? de ce nu iesim in strada sa fortam si noi acest oug si poate mai rezolvam si alte probleme ?

    1. In contextul actual nu am rezolva altceva decat anticipatele lui Iohannis si Orban. Daca vom ajunge in context favorabil iesirii in strada si daca vom avea motive intemeiate sa o facem, cu siguranta nu se da nimeni inapoi. Momentan asteptam si noi sa vedem ce iese din struțopolitica asta!

  3. De remarcat că pentru menținerea pensiilor speciale ale grefierilor au ieșit in”strada” grefierii și magistrații din activitate.

  4. Amendamentul a fost la legea bugetului legea a fost promulgata politisti iau de luna asta marit norma de hrana

  5. Buna ziua! Stiu ca nu are legătura nimic din ceea ce voi spune cu articolul dumneavoastră dar n am unde altundeva sa scriu. Fix aceasta este și problema. M am gandit ca ar fi in avantajul tuturor dacă ați putea face și o secțiune unde am putea pune întrebări-răspunsuri despre orice nelămuriri sau probleme pe care le întâmpinam in timpul executării serviciului sau din punct de vedere legislativ. Va multumesc frumos!

  6. Domnule Teoroc,
    Referitor la omj-ul privind chiriile,s-a reglat aberatia cu privire la impartirea cuantumului chiriei la nr de persoane care locuiesc in imobil,de exemplu daca stai cu prietenul sa se imparta suma la 2 pt ca inca nu este sotul tau inca.
    Nu mai exista o astfel de aberatie in nicio alta structura,au renuntat cum ramasese stabilit?

      1. Cu respect,insa de la ANP pleaca,stim cu totii asta,chiar colegi de la minister au confirmat ca aceasta prevedere a venit de la “specialistii” ANP.
        Contam pe dvs.

  7. Domnule presedinte,
    Un coleg de la financiar ne spunea azi ca exista riscul ca norma de hrana si majorarea sa nu mai fie puse in plata pana la rezolvarea sesizarii la ccr a oug 114,este adevarat?
    De asemenea ,stim ca aceste aspecte se vor rezolva intr-un final,insa,norma noastra de echipament reusim sa o actualizam cum ar fi normal,sunt sperante?

    1. cititi ultimul art
      cu echipamentul ramane inca o problema
      guvernul liberal nu a acceptat decat hrana si incepand cu 2020
      cat pe aci sa nu fie nici aceasta crestere

  8. Buna ziua! Am si eu o intrebare deoarece nu stiu daca am inteles bine. Schimbarea raportului de serviciu se refera la faptul ca din diverse motive sau mai precis din lipsa de personal agentul cu o functie de 8 ore de ex: evidenta sau escorta este trimis pe schimb si asta pentru maxim 60 de zile ?
    Detasarea se refera doar la trimiterea intr-o alta unitate pentru 6 luni?

    1. Detasarea presupune mutarea temporara intr-o alta unitate. Numirea prin DZU se practica la nivelul unitatii. In extenso, daca am tine cont de faptul ca serviciul evidenta sau escorta fac parte din sectorul operativ, pe acest considerent s-ar baza aceasta decizie insa chiar si asa decizia ar avea tente abuzive avand in vedere atribuirea altor sarcini decat cele prevazuite de fisa postului.
      Acest fapt a generat de-a lungul timpului o suimedenie de de punctd de vedere si s-au desprins, in mare. cam urmatoarele: acceptarea tacita a noilor sarcini si implicit posibilitatea managerului de a considera ca se poate si asa (majoritatea cazurilor) ori situatia invocarii situatiei operative care a condus la decizii mai mult sau mai putin fortate. Mai degraba situatia operativa ar putea fi tolerata.
      Personal am pledat pentru intocmirea unei fise a postului care sa cuprinda indatoriri generalke si specifice pentru functia exercitata conform statului. Practica anexei la fisa postului ar fi abuziva cat timp ar face referiri la alte functii. In acceptiunea personala anexa la fisa postului nu ar trebui sa cuprinda decat specificatii particulare prinvind fucntia de baza, desprinse din activitatea specifica la nivelul penitenciarului in care esti incadrat. E doar un punct de vedere.

      1. Iar prin DZU perioada maxima este de 6 luni din câte stiu, nu se mai tine cont de cele 60 de zile cum scrie in lege. Per total nu avem ce face in a ne opune acestei decizii.

    1. Eroare materiala plictisitule. E usor sa retii micimi de genul asta fara sa citesti comentariile in care am explicat in detaliu care sunt cele 4 felii si ce ani implica. In fine…sa ai zile senine!

  9. Buna ziua!ce ar insemna pentru noi cresterea varstei de pensionare la 70 ani???de la 48 ani,la cat am iesi,la 53-55 ani?multumesc!

    1. Cand vorbimd e varsta de pensionare e bine sa punem toate elementele in discutie. La 48 de ani ai putea iesi daca ai avea si vreo 26 de ani de munca in sistem. Exista evident si alte siatuatii dar nu e chiar in regula sa le generam aici. Stim cu totii ca societatea civila nu intelege intotdeauna sistemul asta al pensiilor de serviciu si fac speculatii care de care mai deocheate.
      Referitor la cei 70 din mintea vremelnicilor politicieni sunt o utopie. Cel mai probabil se vor mai tulbura apele si pe alte domenii daca ceva mai impopratnt nu e de facut in tara asta.

  10. Se mareste norma de hrana cf oug1/2020?

    16. La articolul 37, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

    „(3) În aplicarea alin. (2), începând cu luna ianuarie 2020, toate instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională acordă cuantumul compensaţiei băneşti, respectiv al alocaţiei valorice pentru drepturile de hrană actualizate la nivelul lunii ianuarie 2019, potrivit normelor în vigoare.”

Caută

Platforma noastră utilizează cookies strict necesare. Acestea sunt solicitate pentru funcționarea platformei și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.